آتی کاوان پارس اوپک و روسیه در فکر کاهش بیشتر فراوری نفت - آتی کاوان پارس

به گزارش آتی کاوان پارس، منابع مطلع از تفکر روسیه و منابع نزدیک به اوپک اعلام کردند که اوپک و روسیه در حال آنالیز کاهش بیشتر فراوری نفت به اسم یکی از گزینه ها در واکنش به ضعیف شدن بازارهای نفت در اوایل سال ۲۰۲۱ هستند.

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی روسیه گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش ایسنا، اوپک و متحدانش شامل روسیه در قالب گروه اوپک پلاس با هدف متعادل کردن بازار و تقویت قیمتها، در حال حاضر فراوریشان را ۷٫۷ میلیون بشکه در روز محدود نموده اند و قرار است از ژانویه فراوریشان را به اندازه حدود دو میلیون بشکه در روز افزایش دهند.

اما تاثیر موج دوم پاندمی بر تقاضا برای انرژی باعث شده فراورینمایندگان نفت در برنامه خود تنونظر نمایند.

یکی از منابع مطلع از تفکرات روسیه گفت: به نظر می رسد که ما باید کاهش فراوری بیشتری در سه ماهه اول سال ۲۰۲۱ داشته باشیم.

یک منبع مطلع در اوپک گفت: فراورینمایندگان در حال آنالیز گزینه های زیادی علاوه بر تمدید محدودیت عرضه فعلی هستند. اما کاهش بیشتر فراوری گزینه دشواری خواهد بود زیرا سهم بازار بیشتری را به فراورینمایندگان خارج از اوپک پلاس واگذار می نماید.

یک روز پس از مذاکرات وزیر انرژی روسیه با فراورینمایندگان نفت این کشور درباره احتمال تمدید کاهش فعلی فراوری نفت، الجزایر که عضو اوپک است، روز سه شنبه از به تاخیر افتادن افزایش برنامه ریزی شده فراوری نفت اوپک پلاس در ژانویه، حمایت کرد.

عبدالمجید عطار، وزیر انرژی الجزایر که کشورش سال جاری ریاست دوره ای اوپک را برعهده دارد، از تمدید احتمالی محدودیت عرضه فعلی اوپک پلاس در ماههای نخست سال ۲۰۲۱ به منظور اجتناب از ریزش دوباره قیمتهای نفت ابراز حمایت کرد. وی به خبرگزاری APS الجزایر گفت: موج دوم پاندمی کووید ۱۹ به معنای آن است که بازار نفت در شرایط بسیار خطرناکی قرار گرفته است.

دو منبع مطلع به رویترز گفتند: الکساندر نواک، وزیر انرژی روسیه و مدیران ارشد شرکتهای نفتی این کشور روز دوشنبه درباره احتمال به تاخیر افتادن تسهیل محدودیت عرضه اوپک پلاس در سه ماهه نخست سال ۲۰۲۱ گفت و گو کردند.

به گفته این منابع، تصمیم نهایی به وسیله ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه گرفته می گردد که ماه گذشته تمدید کاهش فراوری فعلی به مدت طولانی را در صورتی که شرایط بازار ایجاب کند، منتفی ندانست.

عربستان سعودی در نشست ماه گذشته کمیته نظارتی مشترک وزیران اوپک پلاس خاطرنشان کرد هیچ کس نباید در تعهد این گروه در حمایت از بازار تردید کند. شاهزاده عبدالعزیز بن سلمان، وزیر انرژی عربستان سعودی اظهار کرد ما از مسئولیتهایمان در این زمینه غافل نمی شویم.

به گفته تحلیلگران، افزایش شیوع موارد ابتلا به ویروس کرونا در اروپا و آمریکا و محدودیتهای نو دولت برای رفت و آمد به معنای آسیب تماشا تقاضا برای نفت خواهد بود و احتمال اقدام اوپک پلاس برای حمایت از بازار نفت وجود دارد. نشست وزیران اوپک پلاس برای مذاکره درباره سیاست فراوری روزهای ۱۰ و ۱۱ آذر برگزار خواهد شد.

بر اساس گزارش رویترز، اوپک در بیانیه ای خاطرنشان کرد روسیه و اوپک متعهد هستند به متوازن شدن بازار جهانی نفت و دستیابی به ثبات پایدار یاری نمایند.

منبع: عصر ایران

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 434 views بار دسته بندی : اخبار و رویدادها تاريخ : 26 آگوست 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها