آتی کاوان پارس فرمانده نظامیان آمریکایی در افغانستان در امارات در پی چیست؟ - آتی کاوان پارس

به گزارش آتی کاوان پارس، سفر فرمانده نظامیان آمریکایی در افغانستان به امارات همزمان با خروج نظامیان خارجی از افغانستان، حدس ها را درباره ایفای نقش امارات در پسا خروج افزایش داده است.

با تور دبی در زیباترین سواحل خلیج فارس استراحت کنید و شهری پر زرق و برق، بین‌المللی و پیشرفته را سیاحت کنید.

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، اسکات میلر فرمانده نظامیان آمریکایی و ناتو در افغانستان همزمان با ادامه فرایند خروج این نیروها از افغانستان در سفر به امارات با محمد بن زاید آل نهان ولیعهد ابوظبی و جانشین فرمانده کل نیروهای مسلح امارات ملاقات کرد.

خبرگزاری دولتی امارات نوشت که در این ملاقات دو طرف درباره روابط دوجانبه و همکاری های امارات و آمریکا در زمینه دفاعی گفت وگو کردند.

براساس گزارش این رسانه دولت امارات، دو طرف بعلاوه درباره آخرین تحولات منطقه و در رأس آن خروج نظامیان آمریکایی و ناتو از افغانستان گفتگو کردند.

رسانه اماراتی درحالی علت سفر میلر به افغانستان را گفت وگو درباره روابط دوجانبه اعلام نموده که این ژنرال آمریکایی فرماندهی نظامیان آمریکایی و ناتو در افغانستان را به عهده دارد و هرگونه رایزنی درباره مسایل دوجانبه باید با مقامات ذیربط نظامی مانند ژنرال کنت مکنزی فرمانده ستاد فرماندهی ارتش آمریکا (سنتکام) صورت گیرد.

این ملاقات درحالی انجام شده است که ناتو برای آموزش نیروهای امنیتی افغان در پی ایجاد پایگاه هایی در حاشیه خلیج فارس است اما هنوز بطور رسمی کشور میزبان برای این پایگاه ها اعلام نشده است.

لازم به ذکر است که در نشست وزرای دفاع کشورهای سازمان ناتو در بروکسل در سال ۱۳۹۶، معاون وزیر دفاع امارات برای اعزام نیروی نظامی به افغانستان و مشارکت در ماموریت این سازمان در افغانستان اعلام آمادگی نموده بود.

اکنون هم انجام این ملاقات، همزمان با خروج نظامیان آمریکایی و ناتو از افغانستان برآورد ها پیرامون نقش احتمالی امارات در زمان پسا خروج در افغانستان را افزایش داده است.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 421 views بار دسته بندی : تعاریف و اصطلاحات تاريخ : 8 آگوست 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.