آتی کاوان پارس محافظ پلاستیکی وسیله مناسبی برای مهار ویروس کرونا نیست - آتی کاوان پارس

به گزارش آتی کاوان پارس، نتایج مطالعات تکمیلی تایید می نماید که شیلدها و حفاظ های پلاستیکی که برای کاهش شیوع کووید -۱۹ در اماکن مختلف نظیر کلاس های درس نصب شده اند، احتمالا فایده چندانی در کاهش سرایت کروناویروس ندارند زیرا جریان هوا را مختل نموده و خطر قرار گرفتن در معرض ویروس را افزایش می دهند.

در حالی که ممکن است شیلدها و محافظ های پلاستیکی مانع از انتشار ذرات بزرگتر خارج شده از دهان و بینی در هنگام سرفه و عطسه شوند، شواهد نشان می دهند که ذرات آئروسل کوچکتر در اطراف این موانع حرکت نموده و خطر ابتلای سایرین را هم افزایش می دهند.

نتایج تحقیقات تکمیلی که در مجله ساینس به چاپ رسیده نشان می دهد محافظ های پلاستیکی که در اطراف میزها نصب می شوند ممکن است خطر ابتلا به کووید ۱۹ را افزایش دهند.

کارشناسان می گویند: محافظ ها و پارتیشن های پلاستیکی ممکن است تهویه مطلوب اتاق را مختل نمایند و در بعضی شرایط، این محافظ های پلاستیکی می توانند منجر به تجمع ذرات ویروس شده و به اصطلاح منطقه ها آلوده با غلظت بالای ذرات ویروس را ایجاد نمایند.

دانشمندان در عوض به استفاده مداوم از ماسک، تهویه مناسب هوای محیط و واکسیناسیون افراد توصیه کردند.

به گزارش فاکس نیوز، موانع پلاستیکی به تنهایی حفاظت کامل در برابر ابتلا به کووید ۱۹ ایجاد نمی نمایند و بنابراین باید استفاده از ماسک را در کنار استفاده از این محافظ ها برای کاهش خطر ابتلا به کووید ۱۹ توصیه کرد.

منبع: همگردی

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 476 views بار دسته بندی : طراحی گرافیکی و چاپ تاريخ : 24 آگوست 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.