آتی کاوان پارس اتحادیه اروپا: فردا درباره بازگشت احتمالی آمریکا به برجام مذاکره می کنیم - آتی کاوان پارس

به گزارش آتی کاوان پارس، به گزارش خبرنگاران، اتحادیه اروپا شامگاه پنجشنبه در بیانیه ای اطلاع داد که نشست مجازی کمیسیون مشترک برجام روز آدینه برگزار خواهد شد.

با ما سفر کنید و با قیمت تور نوروزی اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

در این بیانیه آمده است: نشست کمیسیون مشترک برنامه جامع اقدام مشترک، توافق هسته ای ایران، روز دوم آوریل (۱۳ فروردین) برگزار خواهد شد.

این نشست به ریاست انریکه مورا مدیر سیاسی سازمان اقدام خارجی اروپا برگزار خواهد شد و نمایندگان چین، فرانسه، آلمان، روسیه، انگلیس و ایران نیز حضور خواهند داشت.

بر اساس بیانیه اتحادیه اروپا، مشارکت نمایندگان در نشست فردا، درباره چشم انداز بازگشت احتمالی آمریکا به برجام و چگونگی اطمینان حاصل کردن از اجرای موثر توافق توسط تمامی طرف ها گفت وگو خواهند کرد.

خبرگزاری کیودوی ژاپن نیز ساعتی پیش اطلاع داد که نشست مجازی کمیسیون مشترک برجام میان ایران و اعضای باقی مانده، روز آدینه برگزار خواهد شد.

بر اساس گزارش این خبرگزاری ژاپنی، مقام های ارشد ایران و اروپایی دوشنبه گذشته در آلمان با یکدیگر ملاقات نموده تا درباره ایده های احیای مجدد توافق هسته ای گفت وگو نمایند.

نشست جداگانه دیگری نیز روز سه شنبه میان ایران، روسیه و چین برای هماهنگی دیدگاه های سیاسی برگزار شده است.

ساعتی پیش نیز وزارت خارجه فرانسه در پاسخ به سوالی درباره اقدامات اروپا برای احیای برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) اعلام نموده بود: در کوشش تنگاتنگ با شرکای اروپایی به همراه مسکو و پکن بوده و مصمم هستیم تا راه چاره دیپلماتیکی پیدا کنیم که به ایران اجازه دهد به پایبندی به تعهدات هسته ای بازگردد و همچنین بازگشت آمریکا به توافق در سریعترین زمان ممکن را فراهم سازد و در حال اجرا مذاکراتی با تهران و واشنگتن در این زمینه هستیم.

وزارت خارجه فرانسه افزود: این گفت وگوها در حالی بیشتر ضروری می گردد که ایران با ارتباط مستقیم با اعضای برجام و آمریکا که یک ماه و نیم پیش پیشنهاد شد، موافقت ننموده است. به لطف کوشش هایمان، ما و شرکایمان امیدواریم تا قالب های جایگزین موثری ایجاد کنیم.

پس از روی کار آمدن دولت بایدن، مقام های ارشد جمهوری اسلامی ایران با یادآوری این واقعیت که آمریکا، طرفی بوده که از برجام خارج شده، تاکید نموده اند که نخست آمریکا باید به تعهدات خود ذیل توافق هسته ای بازگردد و پس از راستی آزمایی، ایران نیز کاهش تعهدات برجامی خود را متوقف نموده و به پایبندی کامل به برجام باز خواهد گشت این در حالی است که مقام های آمریکایی پس از تشکیل دولت در هفته های ابتدایی تاکید داشتند که نخست ایران باید به تمامی تعهدات خود بازگردد و پس از آن واشنگتن نیز به برجام باز خواهد گشت اگر چه طی روزهای اخیر مقام های آمریکایی موضوع بازگشت نخست ایران به تعهدات برجامی را کنار گذاشته و طرح پایبندی دوجانبه را مطرح نموده اند، موضوعی که ایران آن را رد نموده است.

دولت آمریکا در زمان دونالد ترامپ و در اردیبهشت ۱۳۹۷ به صورت یکجانبه و بر خلاف قطعنامه های بین المللی از توافق هسته ای خارج شده و با اعمال تحریم های بی سابقه، سیاست فشار حداکثری را علیه ایران در پیش گرفت و حتی در دوران شیوع ویروس کرونا مانع از آن شد که ایران به منابع خود در دیگر کشورها برای واردات دارو و مواد غذایی دسترسی پیدا کند.

منبع: فارس

منبع: تجارت نیوز

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 451 views بار دسته بندی : اخبار و رویدادها تاريخ : 24 می 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها