آتی کاوان پارس اختصاص 6 میلیارد ریال اعتبار برای بازسازی و احیای اماکن تاریخی دامغان - آتی کاوان پارس

به گزارش آتی کاوان پارس، رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان دامغان گفت: ۶ میلیارد ریال اعتبار برای سامان دهی، بازسازی و احیای اماکن تاریخی شهرستان دامغان اختصاص یافته است.

جهت دریافت خدمات بازسازی آپارتمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان، مهدی قاسمی روز پنج شنبه ۶ شهریور ماه ۱۳۹۹ با اعلام این خبر اضافه نمود: براساس مصوبه شورای برنامه ریزی شهرستان دامغان از محل اعتبارات استانی در امسال، این مقدار اعتبار برای بازسازی و احیای آثار تاریخی دامغان اختصاص یافت.

او با تاکید بر اینکه تخصیص اعتبار گام نخست احیای اماکن تاریخی دامغان است، گفت: مقدار اعتبار تخصیص یافته به این شهرستان برای احیا و ساماندهی اماکن تاریخی یک میلیارد و ۹۹۰ میلیون ریال بود.

قاسمی اضافه نمود: از محل اعتبارات ملی در امسال هم ۲۰ میلیارد ریال برای سامان دهی تپه حصار دامغان با قدمت هفت هزار ساله و ۱۰ میلیارد ریال برای سامان دهی چشمه علی برای تدارک ثبت جهانی اختصاص یافت.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان دامغان با اشاره به فعالیت هشت اقامتگاه بوم گردی در شهرستان دامغان گفت: ۱۰ اقامتگاه بوم گردی دیگر هم تا انتها سال در این شهرستان راه اندازی می گردد.

در شهرستان دامغان ۴۰۰ اثر تاریخی و گردشگری شناسایی شده که ۱۲۹ اثر در لیست آثار ملی به ثبت رسیده است.

منبع: میراث آریا

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 415 views بار دسته بندی : معماری و عمران تاريخ : 25 آگوست 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.