آتی کاوان پارس استفاده از فضای پرت منزل - آتی کاوان پارس

به گزارش آتی کاوان پارس، معمولا در هر خانه ای گوشه و منطقه ای وجود دارد که کمتر و یا اصلا مورد استفاده قرار نمیگیرد. برای زیبا تر کردن و بزرگترکردن فضا استفاده از فضای پرت منزل و بازسازی ساختمان امری واجب است.

جهت دریافت خدمات درب ضد سرقت فلزی با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان ارائه دهنده بهترین درب ضد سرقت ایرانی و خارجی میباشد.

استفاده از فضای پرت منزل

مشکل کمبود جا و فضای ذخیره سازی از نگرانی های همیشگی ساکنین یک خانه به خصوص اجاره نشین هاست. درست است که همه خانه ها چه عظیم و چه کوچک به مکانی برای نگهداری از وسایل احتیاج دارند اما شاید این موضوع در آپارتمان های کوچک از حساسیت بیش تری برخوردار باشد.

با استفاده از چند ایده ساده و کمی خلاقیت می توان استفاده از فضای پرت منزل داشت.

از مکان ها و فضاهای بی استفاده فضاهایی خاص و متفاوت ساخت که هم زیبایی خاصی به خانه میدهد هم روحیه افراد خانه را بهبود ببخشد و همچنین از کارایی آن استفاده کرد. به خصوص خانه هایی که فضای کمی نسبت به تعداد افراد خانه دارند.

در این مقاله درباره استفاده از فضای پرت منزل صحبت خواهیم کرد. در قدم اول کافیست که این مکان ها را شناسایی کنید.قدم بعدی اینست که ما بدانیم چه چیزی لازم داریم تا با ترکیب آن با فضاها بلا استفاده از آن فرصتی بسازیم برای ایجاد فضای بیشتر یا استفاده کاربردی تر از فضای بلا استفاده.

گوشه ها

معمولا گوشه خانه ها بی استفاده می ماند. با استفاده از المان هایی نظیر مبلمان ال شکل می توان استفاده از فضای پرت منزل استفاده بهینه کرد.علاوه بر اینکه گوشه ها فضایی دنج هستند در اتاق نشینمن می توان با ترکیبی از چند کتاب و آباژور از آن مکانی آرامش بخش برای مطالعه ساخت.

گوشه

زیر شیروانی

آیا تا به امروز فکر نموده اید فایده اتاق زیرشیروانی برای شما چیست؟ خوشبختانه افرادی که دارای فضای زیرشیروانی عظیم هستند می توانند در خانه های خود طراحی واقعا معرکه ای انجام دهند.

زیر شیروانی

برای آغاز بازسازی اتاق زیر شیروانی باید به نکاتی توجه کرد.

ابتدا اینکه فضای زیر شیروانی قابل بازسازی است؟از این فضا چه می خواهید؟اتاق خواب؟یا کاربردی دیگر سپس باید با یک متخصص در این زمینه مشورت کنید.

پلکان

زیر پلکان ها معمولاچون سقف کوتاهی دارند مورد بی توجهی قرار میگرند.

در بسیاری از خانه ها فضای زیر پله چندان استفاده نمی گردد و قابلیت خاصی برای آن تعریف نشده است. ولی اگر شما دارای چنین فضایی در منزل هستید، پس می توانید به روش های متعدد از آن بهره ببرید، مانند: دفترکار،اتاق نشینمن،فضایی برای مطالعه،فضای اضافی برای چینش لباس ها،سرویس بهداشتی یا هر کاربرد دیگری که شما به آن احتیاج دارید.

زیرپله

دیوار ها

دیوارها معمولا در ارتفاعات بالا و نزدیک به سقف آن هم به دلیل دسترسی سخت در بیشتر خانه ها خالی می ماند.

از دیوارها می توان استفاده کاربردی بسیاری کرد.نظیر قفسه ها،

آویز ها،..

در ها

درها علاوه بر اینکه اتاق ها را از سالن متماییز میکند میتواند استفاده کاربردی تری نیز داشته باشد به این صورت که از پشت آن بعنوان رخت آویز استفاده کرد.

بهینه کردن فضاهای خالی لوازم

مثلا زمانی که در اتاق خواب فرزندان دو تخت داریم، مشکل اساسی، فاصله بین دو سر تخت است که منجر به اتلاف فضا در گوشه می گردد. یکی از راهکارها جایگزینی دو تخت با تخت هایی است که به صورت دو طبقه بر روی هم قرار می گیرند و باهم یک یونیت را می سازند. از ناحیه مشترک بین دو تخت می توان برای نورهای دیوارکوب، فضای ذخیره سازی و یا فضایی برای نمایش استفاده کرد.

دیوار های کج و نامتقارن

اگر در گوشه آشپزخانه، فرورفتگی عمیق و عریضی دارید که کاربرد و استفاده از آن سخت است می توانید آن را به یک پنتری (انباری کوچک برای ذخیره مواد غذایی و ظروف مورداستفاده قرار می گیرد) تبدیل کنید. این راحت ترین راهی است که با یاری آن می توانید به این فضای فراموش شده ارزش ببخشید. اگر این فضا بسته نباشد رنگ های متعددی را به آشپزخانه اضافه می نماید؛ بنابراین حتماً مطمئن شوید که نورپردازی مناسبی برای روشن و زیباتر شدن به آن افزوده گردد.

فضای زیر کابینت ها

استفاده از کابینت های کشویی که با فشار پا باز میگردد ایده مناسبی برای استفاده از فضای زیر کابینت و افزایش فضا است.

رادیوتور ها

بعضی از افرادی که از شکل و شمایل رادیاتورها خوش شان نمی آید از رو شوفاژی استفاده می نمایند. این روشوفاژی ها قسمتی از فضای خانه تان را اشغال می نمایند و قسمت رویه آن ها یک فضای بلااستفاده است. اما شما به راحتی می توانید از قسمت رویه این روشوفاژی ها به عنوان یک میز کنسول بهره ببرید.

رادیاتور

پشت کاناپه

اتاق نشیمن شما اگر مربع شکل باشد و شما دوست داشته باشید که مبلمان را در وسط قرار دهید با یک فضای خالی و بلااستفاده در پشت کاناپه ها روبرو می گردد. اما نگران نباشید، می توانید یک میز دقیقا مساوی با طول کاناپه در پشت ان قرار داده و روی آن را با لوازم دکوری پرکنید.

منبع: رویا مال

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 429 views بار دسته بندی : معماری و عمران تاريخ : 26 می 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.