آتی کاوان پارس اعلام جزئیات مالیات اصناف و مالیات مقطوع برخی مشاغل - آتی کاوان پارس

به گزارش آتی کاوان پارس، به گزارش خبرنگاران، سعید ممبینی، رئیس اتاق اصناف ایران در مورد مالیات سال ۱۳۹۹ مشاغل صنفی گفت: اصولاً معین مالیات با دو روش امکان پذیر است، که یک روش معین مالیات با ابراز و اظهار کردن میزان درآمد یا به عبارتی ماده ۹۷ قانون مالیات ها و تسلیم اظهارنامه است که این ظرفیت همواره وجود دارد.

از وبسایت ویکی پدیا دیدن نمایید.

وی با بیان اینکه بعضی از صنوف می پرسند به دلیل اینکه در شرایط کرونا فعالیتی نداشتند یا اساسا تعطیل بوده اند مانند تالارها که بعضاً تا اواسط ماه پیش هم تعطیل بودند؛ بایستی معاف از اقتصادیات بشوند؟ گفت: یکی از راهکارهای استفاده از معافیت این است که اگر صنوف فعالیتی نداشتند، باید اظهارنامه بدهند که بر اساس اظهارنامه، رسیدگی شود به چه میزان اقتصادیات تعیین شود و اینکه چه فعالیت داشته باشند یا نداشته باشند، تعیین اقتصادیات راستا خودش را طی می کند.

ممبینی افزود: یکی از ظرفیت هایی که همواره برای بعضی از مشاغل بند ج وجود داشته است؛ استفاده از تبصره ماده ۱۰۰ بود که در سال ۹۸ با استفاده از تبصره ماده ۱۰۰، تعداد زیادی از واحدهای صنفی مشارکت کردند و به طور نسبی اظهار رضایت نیز داشتند. امسال نیز اگر ۳۰ برابر معافیت لحاظ می شد، به دلیل تورمی که به قیمت کالاها و خدمات وارد شده بود، تعدادی از مودیان نمی توانستند از این ظرفیت به طور کامل و موثر استفاده کنند، بنابراین از ابتدا درخواست اصلاح این ضریب را داشتیم.

وی افزود: درخواست اولیه اتاق اصناف ایران ۶۰ برابر بود که نهایتا پیروز شدیم که ۴۵ برابر، مصوبه را از ستاد ملی کرونا بگیریم. بنابراین کسانی که درآمد ابرازی شان، زیر ۴۵ برابر معافیت هست می توانند از مزایای تبصره استفاده کنند.

رئیس اتاق اصناف ایران شرح داد: تبصره ماده ۱۰۰ نیز با تغییراتی همراه بوده که امسال در بند اول آن ضرایب کسانی که تا سه میلیون تومان اقتصادیات سال قبل آنها بوده بدون هر گونه افزایشی نسبت به اقتصادیات سال قبل شان می توانند اقتصادیات را پرداخت کنند.

مشروح این خبر را در سایت اتاق اصناف بخوانید.

جزئیات تعیین اقتصادیات مقطوع برای بعضی مشاغل

همچنین رئیس کل سازمان امور اقتصادیاتی کشور به منظور تکریم مودیان و تسهیل وصول اقتصادیات، برای بعضی صاحبان مشاغل بابت عملکرد سال ۱۳۹۹، اقتصادیات مقطوع تعیین کرد.

امید علی پارسا با صدور دستورالعمل شماره ۲۰۰/۱۴۰۰/۵۱۱ مورخ ۱۴۰۰/۰۳/۱۷ و همچنین دستورالعمل شماره ۲۰۰/۱۵۱۶۱/د مورخ ۱۴۰۰/۰۳/۱۸، ضمن اعلام مشمولین تبصره ماده (۱۰۰) قانون اقتصادیات های مستقیم جهت برخورداری از تسهیلات اقتصادیات مقطوع عملکرد سال ۱۳۹۹، نحوه تعیین اقتصادیات مقطوع و پرداخت آن را نیز تشریح کرد.

چزئیات این بخشنامه را در ایسنا بخوانید.

آخرین اخبار اقتصادی را از کانال تلگرام خبرنگاران دنبال کنید.

منبع: تجارت نیوز

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 340 views بار دسته بندی : اخبار و رویدادها تاريخ : 27 ژوئن 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها