آتی کاوان پارس اومیکرون به سیستان و بلوچستان رسیده است؟ - آتی کاوان پارس

سید محمد هاشمی‌شهری در گفت‌وگو با خبرنگار اصفهان ۱۵ در خصوص وضعیت شیوع کرونا اومیکرون در سطح استان سیستان و بلوچستان، اظهار کرد: تاکنون موردی از شیوع این گونه کرونا در این استان گزارش نشده است، وضعیت بیمارستان‌ها خوب است و موارد ابتلاء نیز تاکنون پایین بوده است.

وی افزود: کیت تشخیص کرونای اومیکرون در اختیار دانشکده علوم پزشکی استان است و اگر فردی مشکوک به علائم اومیکرون باشد، نتایج معاینه بالینی وی جهت تشخیص به آزمایشگاه ارسال می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان خاطرنشان کرد: مراقبت‌های مرزی در شرق به منظور جلوگیری از ورود این گونه جهش یافته از ویروس کرونا تشدید شده است؛ هر مسافری که از مرز پاکستان وارد ایران می‌شود، قرنطینه شده و از وی تست گرفته می‌شود و در صورتی که مبتلا به این بیماری نباشد، می‌تواند وارد کشور شود.

هاشمی شهری اضافه کرد: استان سیستان و بلوچستان تاکنون با این نوع کرونا درگیر نشده است و بیشتر نگرانی در مورد شهرهای جنوبی کشور است.

وی در خصوص وضعیت واکسیناسیون در سطح استان گفت: درصد واکسیناسیون در استان سیستان و بلوچستان نسبت به دیگر استان‌ها به دلیل پراکندگی جمعیت و بالا بودن جمعیت روستایی پایین‌تر است اما فرایند واکسیناسیون تسریع شده و تعداد مراکز افزایش پیدا کرده است و بر تزریق دز سوم نیز تاکید داریم.

 

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 125 views بار دسته بندی : ریپورتاژ تاريخ : 19 ژانویه 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.