آتی کاوان پارس اپل در حال برنامه ریزی برای افزایش ویژگی های سلامتی اپل واچ است - آتی کاوان پارس

به گزارش آتی کاوان پارس، گزارش های منتشر شده نشان می دهند که اپل در حال برنامه ریزی برای افزایش قابلیت های مربوط به سلامتی اپل واچ است. این اطلاعات نشان می دهند که این شرکت می خواهد در آینده سنسور تشخیص فشار خون، دماسنج، قابلیت هایی برای پایش خواب، ویژگی تشخیص اختلالات تنفسی در خواب و سنسور هایی را برای تشخیص دیابت به این ساعت هوشمند اضافه کند.

در این گزارش نو که به وسیله Wall Street Journal منتشر شده، بعلاوه آمده است که از این قابلیت های نو در کنار دیگر به روزرسانی ها در نسل های بعدی اپل واچ استفاده خواهد شد. منابع اطلاعاتی که با برنامه های اپل آشنا هستند و بعلاوه به اسناد داخلی این شرکت هم دسترسی دارند به نشریه Wall Street Journal اطلاعات مربوط به اضافه شدن این سنسور ها به اپل واچ را داده اند. البته باید بگوییم که به احتمال زیاد تا قبل از ۲۰۲۲، شاهد اضافه شدن این ویژگی ها به اپل واچ نخواهیم بود.

پیش تر گفته می شد که اپل می خواهد برای سنجش سلامت کاربران به زودی و در سال آینده سنسور دماسنج را به اپل واچ اضافه کند. گویا از این دماسنج برای بهبود آنالیز سلامت بانوان و قابلیت های مربوط به پایش خواب استفاده خواهد شد. بعلاوه در گزارشی آمده است که ممکن است از این سنسور دماسنج برای تشخیص تب کاربر هم استفاده گردد.

سنسور فشار خون استفاده شده در اپل واچ های آینده گویا این قابلیت را دارد که علاوه بر مقدار گیری قشار خون، افزایش بیش از حد فشار خون را هم تشخیص دهد. گویا اپل می خواهد سال آینده از این ویژگی در اپل واچ استفاده کند اما این شرکت در جهت انجام این کار با چالش ها و مشکلاتی روبرو شده است.

گویا بر خلاف روش های مرسوم مقدار گیری فشار خون که در آن ها ضروری است دست بندی باد شونده به دور بازوی فرد بسته گردد، سنسور های به کار رفته در اپل واچ با مقدار گیری سرعت موج ناشی از تپش قلب در شریان های بدن فشار خون را مقدار گیری می نمایند.

ممکن است که اپل واچ بعد از مقدار گیری فشار خون کاربر به او نمودار هایی را در رابطه با این موضوع نشان دهد. البته گویا سنسور های به کار رفته در اپل واچ به گونه ای نیستند که بتوانند فشار خون سیستولیک و دیاستولیک را مقدار گیری نمایند و با توجه به این موضوع شک و تردید هایی درباره مفید بودن این ویژگی مطرح شده است.

گزارش هایی هستند که نشان می دهند اپل در حال آنالیز این موضوع است که در هنگام مقدار گیری فشار خون از دستگاه جانبی برای افزایش دقت مقدار گیری استفاده کند. گویا این دستگاه جانبی برخلاف بازوبند های لازم جهت انجام این کار، در هنگام مقدار گیری فشار خون باد نمی گردد.

اپل بعلاوه می خواهد که با استفاده از سنسور تشخیص اندازه اکسیژن خون به کار رفته در اپل واچ، اختلالات تنفسی در هنگام خواب را هم تشخیص دهد. البته اپل در این جهت با چالش هایی روبرو شده است. گویا استفاده از سنسور سنجش اکسیژن به صورت طولانی مدت برای جمع آوری اطلاعات لازم بدون اینکه شارژ باتری اپل واچ خالی گردد، یکی از این چالش هاست.

ضمناً اپل در حال درست کردن دستورالعمل های پزشکی برای زمانی هایست که اندازه اکسیژن خون مقدار گیری شده به وسیله اپل واچ، کم است. شایعه هایی وجود دارند که اسم می نمایند قابلیت های مربوط به تشخیص دیابت هم به اپل واچ اضافه خواهند شد. البته باز هم اپل در زمان انجام این کار و اضافه کردن این سنسور ها برای تشخیص دیابت به صورت غیرتهاجمی به اپل واچ، با مشکلاتی روبرو شده است.

هم اکنون اپل در حال کار کردن با دانشگاه ملی سنگاپور برای مدیریت سبک زندگی افرادی است که در مراحل قبل از ابتلا به دیابت قرار دارند و برای مانیتور کردن قند خون خود از دستبند های خاصی استفاده می نمایند.

در این گزارش تازه منتشر شده آمده است که ویژگی های مربوط به سلامت اپل واچ هم اکنون در مرحله تحقیق و توسعه هستند و ممکن است که استفاده از آن ها در اپل واچ با تأخیر صورت بگیرد یا به کل لغو گردد. ضمناً اپل درحال تحت فشار قرار دادن سازمان غذا و دارو آمریکا (FDA) برای تأیید کردن بعضی از ویژگی های مربوط به سلامت نو جهت اضافه کردن آن ها به مدل های کنونی اپل واچ است.

به اسم نمونه یکی از ویژگی های نو به افراد دارای فیبریلاسیون دهلیزی این امکان را می دهد که سلامت خود را در طول زمان پایش نمایند. بعلاوه به روزرسانی دیگری هم وجود دارد که باعث می گردد زمانی که اکسیژن موجود در خون کاربر به ناگهان کاهش پیدا کند، اپل واچ این موضوع را به فرد اعلام کند.

گویا اپل واچ هم اکنون تنها می تواند که با آنالیز سلامت فرد اعلائم فیبریلاسیون دهلیزی را تشخیص دهد و بدون نشان دادن توصیه پزشکی تنها اندازه اکسیژن موجود در خون کاربر را نمایش دهد.

منبع: دیجیکالا مگ

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 139 views بار دسته بندی : سلامتی و پزشکی تاريخ : 3 سپتامبر 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها