آتی کاوان پارس بایدن اولین سفیر زن در آلمان را معرفی کرد - آتی کاوان پارس

به گزارش آتی کاوان پارس، رئیس جمهور آمریکا پس از خالی بودن بیش از یکساله مسئولیت سفیر این کشور در آلمان برای اولین بار یک زن را برای این سمت انتخاب کرد.

با تور ارزان آلمان از دیدنی ترین کشور اروپایی بازدید کنید و از شهرهای برلین، هانوفرو، فرانکفورت و مونیخ آلمان دیدن کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از روزنامه اتریشی استاندارد، دختر یک پناهنده آلمانی از طرف جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا به اسم سفیر تازه این کشور در آلمان منصوب شد. بیش از یک سال است که جای این مسئولیت خالی به جای مانده است.

امی گوتمن پژوهشگر علوم سیاسی و رئیس دانشگاه پنسیلوانیا است. جو بایدن این زن محقق و کارشناس علوم سیاسی را به اسم سفیر آمریکا در برلین معین نموده است.

به نوشته دویچه وله، هدف از انتخاب امی گوتمن، یک شهروند یهودی آلمانی تبار از سوی جو بایدن به اسم سفیر آمریکا در آلمان تصحیح آن دسته از خطاهایی است که باید به حساب ریچارد گرنل، سفیر دولت ترامپ در آلمان نوشت.

امی گوتمن فردی شناخته شده در آمریکا است. از او حتی پیش از این به اسم وزیر آموزش در کابینه جو بایدن هم سخن رفته بود. اکنون، جو بایدن گوتمن را به اسم سفیر و نماینده سیاسی آمریکا در آلمان معرفی کره است.

پدر امی گوتمن، کورت گوتمن متولد استان بایرن آلمان است. در دوران حکومت ناسیونال سوسیالیست ها، این دانشجوی یهودی ناگزیر به ترک زادگاه خود می گردد. خواهران و برادران خود را متقاعد می نماید که با او به هند مهاجرت نمایند.

به نوشته رسانه های آلمانی خبر انتخاب گوتمن رسما به اطلاع فرانک والتر اشتاین مایر، رئیس جمهوری آلمان رسیده است. این در حالی است که پیشنهاد دولت بایدن برای نمایندگی دیپلماتیک آمریکا در آلمان می بایست به تایید مجلس سنای آن کشور هم برسد.

مناسبات دو کشور آمریکا و آلمان در دوره ریاست جمهوری دونالد ترامپ با چالش های زیادی همراه بود. اظهار نظرهای تند ریچارد گرنل، سفیر پیشین آمریکا در برلین هم به مناسبات دو کشور آسیب رسانده بود.

مهم ترین چالش امی گوتمن موضوع خط لوله انتقال گاز روسیه به آلمان یا پروژه نورداستریم ۲ است. در ملاقات اخیر آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا از آلمان و پس از گفت وگوی او با همتای آلمانی اش، هایکو ماس، بلینکن گفته بود که گزینه تحریم ها همچنان بر روی میز واقع شده است.

از سوی دیگر، سیاست و رویکرد دولت بایدن در قبال چین هم از جمله مسائلی است که می تواند به یکی از چالش های عظیم امی گوتمن تبدیل گردد.

دولت بایدن به چین به مثابه یک رقیب جدی می نگرد و در زمینه های مختلف خواهان مهار نفوذ و توسعه آن کشور شده است. بایدن از کشورهای اروپایی انتظار دارد تا در همراهی با آمریکا مانع از توسعه نفوذ چین در دنیا شوند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 470 views بار دسته بندی : اخبار و رویدادها تاريخ : 20 جولای 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها