آتی کاوان پارس با مشخصات فنی پژو 3008 که به ایران خواهد آمد، آشنا شوید - آتی کاوان پارس

به گزارش آتی کاوان پارس، تعدادی از محصولات کمپانی پژو سیتروئن مانند پژو ۳۰۰۸، ۲۰۰۸ و ۵۰۸ به بازار خودرویی ایران می‌آیند و رقیبان سرسختی برای کیا و هیوندای خواهند شد.

بعد از برگزاری نمایشگاه بین‌المللی خودرو در سال ۱۳۹۵، ایران‌خودرو  اعلام کرد که فروش پژو ۲۰۰۸ از اسفند ۹۵ اجرایی می‌شود اما این زمان به اردیبهشت ۹۶ موکول شد و هیچ خبری از قیمت نهایی این مدل از سوی ایران‌خودرو  تا به حال منتشر نشده است. همچنین در این نمایشگاه مدل ۵۰۸ نیز به عنوان یک محصول وارداتی در معرض نمایش گذاشته شد.

پژو ۳۰۰۸ نیز قرار است در اردبیهشت ماه سال جاری همراه با خودرو ۵۰۸ به فروش برسد. در این قردادی که بین ایران خودرو و پژو منعقد شده است، شرکت به اصطلاح معتبر ایران‌خودرو، به عنوان وارد کننده خودرو از سوی پژو عمل خواهد کرد. پژو ۳۰۰۸ از کلاس کراس‌اور بوده که می‌تواند رقیب سرسختی برای کیا اسپورتیج و یا هوندا توسان کراس‌اور باشد.

پژو در این مدل از AWD یا سیستم چهارچرخ متحرک استفاده نکرده است و مدل آن از نوع محور متحرک جلو می‌باشد که با این کار از رقبای ۳۰۰۸ آن را ضعیف‌تر کرده است.

پژو از دو موتور ۱٫۲ لیتری و ۱٫۶ لیتری توربو برای این خودرو بهره برده است، که در موتور ۳ سیلندری با ججم ۱٫۲ لیتر، از توربوشارژ استفاده شده و قدرت آن ۱۳۱ اسب بخار است. موتور ۱٫۶ لیتری نیز، ۱۶۵ اسب بخار با کمک توربوشارژر دارد.

طراحی پشت پژو 3008

در این خودرو، جعبه دنده ۶ سرعته اتوماتیک نیز وظیفه انتقال رسانی قدرت را بر عهده گرفته است. قیمت این خودرو در بازار اروپا از بین ۲۵ تا ۴۰هزار یورو بسته به آپشن‌های آن متغیر است. با این حساب این خودرو در کشور ما به طور تقریبی ۱۷۰ میلیون تومان قیمت خواهد داشت.

با این حساب از حالا مشخص است که پژو ۳۰۰۸ به هیچ عنوان خودرو ارزان قیمتی نخواهد بود و بیش از ۱۷۰ میلیون تومان در بازار خودرو ایران قیمت خواهد داشت.

طراحی داخلی پژو 3008

مدیران ایران‌خودرو در اولین ماه‌های امضای قراراد با پژو، قیمت پژو ۲۰۰۸ را در حدود ۷۷ میلیون تومان اعلان می‌کردند، اما پیش‌بینی می‌شود این خودرو با قیمت ۱۱۰ میلیون تومان به فروش برسد. درواقع می‌توان گفت که هیچ یک از خودروهای پژو(۲۰۰۸، ۳۰۰۸ و ۵۰۸) در ایران با قیمتی زیر ۱۰۰ میلیون تومان به فروش نخواهند رسید.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 116 views بار دسته بندی : خودرو تاريخ : 9 ژوئن 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.