آتی کاوان پارس بیماران قلبی با خیال آسوده واکسن کرونا تزریق کنند - آتی کاوان پارس

به گزارش آتی کاوان پارس، رئیس انجمن قلب و عروق ایران گفت: بیماران قلبی با خیال آسوده می توانند واکسن کرونا را تزریق کنند و مسئله ای برای آن ها ایجاد نمی شود.

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، رئیس انجمن قلب و عروق ایران گفت: بیماران قلبی با خیال آسوده می توانند واکسن کرونا را تزریق کنند و مسئله ای برای آن ها ایجاد نمی شود.

فریدون نوحی اضافه کرد: بیماران قلبی همانند سایر افرادی که بیماری های زمینه ای مانند دیابت، کلیه و فشار خون دارند، باید سریعتر در برابر کرونا واکسینه شوند و عارضه ای حاد در آن ها بوجود نخواهد آمد.

وی گفت: شاید مهمترین عارضه ای که بیماران قلبی در مورد تزریق واکسن کرونا نگران آن هستند، خطر بروز لخته خون است که جای نگرانی نیست و مسئله ای در این بیماران بوجود نمی آید. جهش ویروس کرونا درحال حاضر خطر عارضه های قلبی را افزایش داده و تسریع در فرایند واکسیناسیون به ویژه برای بیماری زمینه ای باید مورد توجه قرار گیرد.

به گفته این پزشک، ویروس کرونا با آسیب به عروق بدن در تمام سیستم های حیاتی پخش می شود و سیستم ایمنی را فوق فعال می کند و مکانیسم ایمنی از طریق خود ایمنی بیش فعال شده و باعث ایجاد التهاب در تمام بافت ها می شود.

نوحی شرح داد: تزریق این واکسن برای بیماران مبتلا به مسائل قلبی عروقی ضرورت دارد و الزاما از ابتلا به عفونت کووید ۱۹ پیشگیری نکرده، اما احتمال بیماری شدید، نیاز به بستری شدن در بیمارستان و مرگ را کاهش می دهد. این عفونت از روش های مختلفی قلب را تحت تاثیر قرار داده که یکی از آن ها التهاب مستقیم قلب است.

نوحی اضافه کرد: افرادی که بیماری قلبی دارند، بیشتر در معرض ابتلا به کرونا هستند و ویروس هم می تواند در کسانی که بیماری قلبی ندارند، بیماری قلبی ایجاد کند، زیرا که التهاب می تواند باعث لخته در عضله قلبی شده و نارسایی قلبی به همراه داشته باشد، بنابراین واکسیناسیون این بیماران علیه کرونا ضروری است.

آمار ها نشان می دهد تا به امروز بیش از یک میلیارد و ۸۷۴ میلیون دوز واکسن کرونا در نقاط مختلف جهان تزریق شده (بطور میانه ۲۴ دوز برای هر ۱۰۰ نفر) و همچنان شکاف عظیمی میان کشور های دارا و ندار در این زمینه وجود دارد.

در ایران هم تا به امروز بیش از سه میلیون نفر دستکم یک دوز واکسن را دریافت کرده اند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 601 views بار دسته بندی : اخبار و رویدادها تاريخ : 30 جولای 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.