آتی کاوان پارس تردد گردشگر به قشم امسال 20 درصد افزایش یافت - آتی کاوان پارس

به گزارش آتی کاوان پارس، مدیر بنادر و دریانوردی شهرستان قشم گفت: در نیمه نخست سال جاری تعداد مسافرانی که در راستا قشم تردد داشتند به ۲ میلیون و ۸۲۰ هزار و ۲۲۹ نفر رسید که در همسنجی با سال گذشته ۲۰ درصد افزایش دارد.

ایرنا: علی اشتری روز شنبه اضافه کرد: از این تعداد ۶۸۵ هزار و ۳۵۷ گردشگر از راستا بندر شهید ذاکری قشم-بندرعباس تردد کردند.

وی ادامه داد: همچنین ۲ میلیون ۱۳۴ هزار و ۸۷۲ مسافر با ۳۴۰ هزار و ۳۰۶ خودرو از راستا بندر پهل-لافت و بالعکس تردد داشتند.

مدیر بنادر و دریانوردی قشم شرح داد: بر این اساس ۲۷ درصد افزایش تعداد خودروهای ورودی و خروجی نسبت به مدت مشابه پارسال به ثبت رسیده است.

وی اظهار کرد:در ۶ ماهه اول امسال ۲ میلیون و ۵۹۸ هزار و ۹۹۱ تُن بار و کالا از بنادر نفتی و غیرنفتی این جزیره بارگیری و تخلیه شده است.

اشتری گفت: امسال تا خاتمه شهریورماه سه میلیون و ۹۹۴ هزار و ۶۳۸ تردد دریایی در کشور به ثبت رسید که ۷۱ درصد از این مسافران به قشم تردد داشتند.

هم اکنون ۱۶ شناور در اسکله های لافت و پهل از ساعت ۶ الی ۱۲ شب و ۲۷ شناور با ۲ هزار و ۸۶۹ صندلی در اسکله ذاکری قشم از ساعت ۶ صبح الی ۱۰ شب فعالیت می کنند.

شهرستان قشم شامل جزیره های قشم، هنگام و لارک با ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات سواحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در آب های خلیج فارس گسترده شده است.

منبع: توریسم آنلاین

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 149 views بار دسته بندی : مقالات گردشگری تاريخ : 5 نوامبر 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.