آتی کاوان پارس تعطیلی پنج شنبه ها طرحی منطقی و قابل آنالیز - آتی کاوان پارس

به گزارش آتی کاوان پارس، ایسنا/ شهردار جهانشهر یزد، از طرح جدید با عنوان تعطیلی پنج شنبه ها طرحی منطقی و قابل آنالیز یاد کرد.

داستان چیست؟

جمال الدین عزیزی بندرآبادی با اشاره به اهمیت توجه به طرح تعطیلی پنج شنبه ها اظهار کرد: این مسئله احتیاج به اقدام و آنالیز کارشناسی شده و دقیق دارد که با تکیه بر اعداد و ارقام به دست آمده از آنالیز ها و همچنین تجربه پیروز کشورهای جهان و بعضی از شهرهای کشورمان، تاثیرگذاری مثبت این طرح در توسعه مالی به خصوص به وسیله رونق توریستی را به خوبی می توان نشان داد.

وی با اشاره به مجاورت شهرهای متعدد و زیاد به یزد توضیح داد: خوشبختانه اغلب شهرهای کشور به خصوص یزد از ظرفیت اماکن تفریحی، تاریخی، توریستی و حتی مذهبی برخوردارند و دسترسی به آنها با توجه به فاصله نزدیکشان امکانپذیر است لذا، فرصت این تعطیلی می تواند در این زمینه تاثیر قابل توجهی داشته باشد.

این مسئول به صندلی یزد در مرکز کشور اشاره و توضیح داد: یزد در مرکز کشور و در فواصل کمی با بسیاری از شهرهای مجاور و حتی دورتری مانند سمنان واقع شده است که این فرصت دو روز و نیمه می تواند تاثیر قابل توجهی برای یزد داشته باشد.

وی به انعقاد تفاهم نامه مثلث طلایی توریستی شامل شهرهای یزد، فارس و اصفهان اشاره و گفت: این اقدام که بیشتر با هدف توسعه اقتصاد توریستی در منطقه صورت گرفته، دارای برنامه های متعددی به منظور تبادل توریست بین پایتخت های تاریخ، معماری و هنر است که با تعطیلی پنج شنبه ها اثرات مثبت آن را در توسعه توریستی به خصوص در این شهرها در خواهیم یافت.

شهردار یزد با اشاره به اینکه با تعطیلی یک روزه پنج شنبه ها مجموعا حدود یک ساعت و ربع یا یک ساعت و نیم به فعالیت روزانه افراد افزوده می گردد، گفت: این زمان کاری نیز در حال حاضر در اغلب ادارات وجود دارد و اغلب نیروها زمانی اضافه تر را در سازمان ها و اداراتشان سپری می نمایند که تعطیلی پنج شنبه ها می تواند به رسمی تر شدن این زمان اضافه یاری کند و در عین حال کاهش هزینه های جاری دولت و ادارات و رفاه نیروها را نیز به دنبال داشته باشد.

وی به بعضی از نگرانی ها مانند تعطیل شدن ادارات و سازمان ها و معطل ماندن مردم در زمینه برطرف احتیاجهایی مانند خدمات بانکی اشاره و توضیح داد: این مسائل به سهولت به وسیله به کارگیری نیروهای کشیک قابل پیگیری و برطرف است.

عزیزی با اشاره به افزایش مصرف انرژی در طول تابستان گفت: تابستان پیک مصرف انرژی هاست و تعطیلی دو روزه ادارات و سازمان ها مدیریت مصرف مناسب انرژی را در طول سال به خصوص تابستان فراهم می نماید، علاوه بر آن پنج شنبه ها فرصت مناسبی برای تعمیر و نگهداری این سیستم ها خواهد بود.

وی ناهماهنگی تعطیلی دو روزه در ایران و کشورهای دیگر جهان را یکی از دلایل رد این طرح دانست و گفت: محدودیت های این طرح به خوبی قابل آنالیز و برطرف است و می توان با اقداماتی مانند مستثنی خواندن ادارات وابسته به مراودات مالی با جهان، آن ها را با سایر کشورها همسو کرد اما، افزایش بهره وری و تقویت روحیه کارکنان دلایل منطقی و کارشناسی دیگری بر افزایش اهمیت این طرح است.

شهردار شهر تاریخی یزد رونق مشاغل و صنایع آسیب دیده پس از بحران کرونا را لازمه توسعه مالی کشور خواند و گفت: با وجود اینکه تعطیلی پنج شنبه ها در شهرهایی مانند یزد اجرایی نشده است اما، بعضی از شرکت های خصوصی در یزد مدت هاست که با در نظر داشتن تعطیلی پنج شنبه ها فعالیت می نمایند و جالب است که عملکرد این افراد در مقایسه با دیگر شرکت ها بهره وری بسیار بیشتری دارد.

عزیزی با اشاره به تاثیر چشمگیر تعطیلی پنج شنبه ها در کاهش انرژی، ترافیک و رونق مالی در پایتخت گفت: همانطور که در تهران شاهد وجود تعطیلی پنج شنبه ها هستیم در می یابیم که توریستی نیز لزوما در بیرون از شهرها تعریف نمی گردد و می توانیم حتی با رونق درون استانی این صنعت از مزایای طرح تعطیلی دو روزه سرانجام هفته برخوردار شویم.

منبع: همگردی

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 370 views بار دسته بندی : تعاریف و اصطلاحات تاريخ : 24 می 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.