آتی کاوان پارس تولید گلکسی اس 9 پلاس فقط 375 دلار برای سامسونگ هزینه دارد - آتی کاوان پارس

به گزارش آتی کاوان پارس، به تازگی IHS Markit در گزارشی جنجالی ادعا کرده است سامسونگ برای تولید گلکسی اس ۹ پلاس فقط ۳۷۵ دلار هزینه میکند که با قیمت گذاری ۱۰۰۰ دلاری این شرکت فاصله زیادی دارد.

مؤسسه تحقیقاتی IHS Markit در گزارش جدید خود مدعی شده است که سامسونگ برای تولید گوشی پرچمدارش نزدیک به ۳۷۵ دلار هزینه می‌کند؛ ظاهراً افزایش حافظه‌های NAND و دوربین دوگانه این گوشی روی قیمت S9 Plus تأثیرگذار بوده است.

براساس جدیدترین اظهارنظر مؤسسه IHS Markit، هزینه تولید پرچم‌دار جدید سامسونگ یعنی Galaxy S9 Plus نسبت به نسل قبل نزدیک به ۴۳ دلار بالاتر است. این مؤسسه تحقیقاتی در گزارش خود اشاره کرده است که نسخه پایه Galaxy S9 Plus با ۶۴ گیگابایت حافظه، هزینه تولیدی نزدیک به ۳۷۵٫۸ دلار دارد. در صورت صحت این گزارش، تولید پرچم‌دار ۲۰۱۸ سامسونگ نسبت به دیگر پرچم‌داران عرضه شده توسط این شرکت کُره‌ای هزینه بالاتری دارد؛ ضمن اینکه هزینه تولید Galaxy S9 Plus با iPhone X اپل برابری می‌کند.

آن‌طور که پیداست، افزایش قیمت حافظه‌های فلش NAND روی هزینه تولید Galaxy S9 Plus سامسونگ تأثیرگذار بوده؛ این در حالی است که گوشی‌های هوشمند رده‌بالای سامسونگ از تراشه‌های حافظه ساخت یکی از شرکت‌های تابعه سامسونگ الکترونیک استفاده می‌کند.

تقاضای چشمگیر برای حافظه‌های تراشه، باعث شده است تا هزینه تولید Galaxy S9 Plus نسبت به نسل قبل افزایش پیدا کند. ضمن اینکه ادعا می‌شود استفاده از دوربین دوگانه در این گوشی، روی هزینه تولید گوشی پرچمدار ۶٫۲ اینچی سامسونگ تأثیرگذار بوده است. این گوشی با دوربین دوگانه ارائه شده است که یکی از سنسورها، دهانه لنزی F2.4 و دیگری دهانه لنزی متغیر F1.5 تا F2.4 دارد؛ این سیستم به طور معمول در گوشی‌های هوشمند مورد استفاده قرار نمی‌گیرد. البته با استقبال بیشتر سازندگان از این قابلیت و افزایش تولید ماژول‌های دوربین با این مشخصات، انتظار می‌رود هزینه استفاده از دوربین با دهانه لنزی متغیر در گوشی‌های هوشمند کاهش پیدا کند.

با اینکه سامسونگ هزینه بیشتری برای تولید Galaxy S9 Plus می‌پردازد، این گوشی با قیمتی مشابه با نسل قبل در بازار هند عرضه می‌شود. جدیدترین پرچم‌دار شرکت کُره‌ای نزدیک به ۸۴۰ دلار قیمت‌گذاری شده است.

تمامی سنسورهای مورد استفاده در Galaxy S9 Plus از جمله حسگر تشخیص عنبیه چشم، ۴۴٫۵ دلار برای سامسونگ هزینه به همراه دارد؛ دوربین دوگانه با دهانه لنزی متغیر، ۳۵ دلار از این هزینه را به خود اختصاص داده است. تراشه اسنپدراگون ۸۴۵ کوالکام هزینه تولید ۶۷ دلاری دارد و صفحه‌نمایش ۶٫۲ اینچی این گوشی با حاشیه‌های باریک و رزولوشن QHD+، هزینه تولید Galaxy S9 Plus را تا ۷۹ دلار دیگر افزایش داده است.

برای مقایسه، باید اشاره کرد که سامسونگ برای تولید Galaxy Note 8، تنها ۳۶۹ دلار می‌پردازد و هزینه پرداختی این شرکت برای Galaxy S8 Plus به ۳۴۳ دلار می‌رسد. همچنین اپل برای قطعات آیفون ۱۰ نزدیک به ۳۸۹٫۵ می‌پردازد و هزینه تولید آیفون ۸ پلاس نیز ۳۲۴٫۵ دلار اعلام شده است. در میان گوشی‌های نام برده شده، آیفون ۱۰ اپل با بالاترین قیمت به فروش می‌رسد؛ اپل نسخه ۶۴ گیگابایتی پرچمدار ۲۰۱۸ خود را با قیمت ۱۰۰۰ دلار عرضه می‌کند و البته Galaxy Note 8 سامسونگ نیز بیشتر از ۹۰۰ دلار در هنگام عرضه قیمت‌گذاری شده بود.

در میان مدل‌هایی که از آن‌ها نام برده شد، صفحه‌نمایش AMOLED گلکسی نوت ۸ بیشترین هزینه را برای تولید در مقایسه با نمایشگر iPhone X و Galaxy S9 Plus به همراه دارد؛ ظاهراً تولید نمایشگر این گوشی نزدیک به ۸۲ دلار هزینه در بر دارد. این در حالی است که هزینه تولید صفحه‌نمایش iPhone X اپل، تنها ۷۷ دلار بوده و برای نمایشگر Galaxy S9 Plus نیز سامسونگ تنها ۷۳ دلار می‌پردازد.

منبع: androidheadlines.com

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 116 views بار دسته بندی : علم و تکنولوژی تاريخ : 4 ژوئن 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.