آتی کاوان پارس رژه متفاوت روز ملی کره شمالی با لباس محافظ و ماسک، بدون موشک بالستیک - آتی کاوان پارس

به گزارش آتی کاوان پارس، کارشناس مطالعات کره شمالی : فقدان تسلیحات استراتژیک در رژه شب گذشته حکایت از تمرکز کیم جونگ اون بر مسائلی مانند بیماری همه گیر کرونا و اقتصاد دارد.

رسانه های دولتی کره شمالی از جشن سالگرد تاسیس این کشور (روز ملی) با رژه شبانه اطلاع دادند.

به گزارش خبرنگاران، رسانه های کره شمالی در هفتادوسومین سالگرد تاسیس کره شمالی (جمهوری دمکراتیک خلق کره) تصاویری از رژه نیروها با لباس های محافظ نارنجی رنگ را منتشر کردند.

در تصاویر منتشر شده در این مراسم اثری از موشک های بالستیک دیده نمی گردد.

خبرگزاری KCNA به اسم خبرگزاری رسمی دولت کره شمالی از شرکت کیم جونگ اون رهبر این کشور در این مراسم اطلاع داد.

نیروهای امنیت عمومی گارد سرخ کارگری- دهقانی کره شمالی در هفتاد و سومین سالگرد تاسیس جمهوری کره شمالی در میدان کیم سونگ دوم شهر پیونگ یانگ با لباس و ماسک محافظ رژه می فرایند/ عکس: رویترز- KCNA

نیروهای امنیت عمومی گارد سرخ کارگری- دهقانی به اسم عظیمترین نیروی دفاعی غیر نظامیان کره شمالی در نیمه شب چهارشنبه در میدان کیم سونگ دوم شهر پیونگ یانگ رژه رفتند.

رودونگ سینمون روزنامه حزب حاکم کارگر تصاویری از گروه های رژه فراینده با لباس نارنجی محافظ و ماسک های پزشک را به اسم نماد مبارزه با ویروس همه گیر کرونا به نمایش درآورد.

[با این وجود ماسک گروه های رژه فراینده در تصاویر انتشار یافته یادآور ماسک های ضد گازهای خطرناک در جنگ ها است].

حضور کیم جونگ اون در مراسم هفتاد و سومین سالگرد تاسیس جمهوری کره شمالی در میدان کیم سونگ دوم/ عکس: رویترز- KCNA

در این مراسم سلاح های معمولی مانند چند موشک انداز و تراکتور مخصوص حمل موشک های ضد تانک به نمایش عایدی.

اما در این مراسم هیچ موشک بالستیکی دیده نشد. گزارش ها هم به نمایش این موشک اشاره نکردند.

کیم جونگ اون هم در این مراسم سخنرانی نکرد.

او در مراسم اکتبر (مهر) گذشته ، به قابلیت های هسته ای کشورش افتخار نموده بود. در مراسم سال گذشته موشک های ندیده شده بالستیک قاره پیمای کره شمالی به نمایش عایدیند.

پرچم بسیار عظیم کره شمالی در مراسم هفتاد و سومین سالگرد تاسیس این کشور/ عکس: رویترز- KCNA

خبرگزاری KCNA نوشت: گروه های رژه فراینده وزرات بهداشت عمومی در مراسم شب گذشته برای نمایش پیشگیری اضطراری از همه گیری پر از شور وطن پرستی بودند تا مزایای سیستم سوسیالیستی را به سراسر دنیا نشان دهند. این در حالیست که آنها با جدیت از امنیت کشور و مردم در برابر این همه گیری دنیای دفاع می نمایند.

کره شمالی هیچ موردی از کرونا را تائید ننموده است. با این حال این کشور مرزها را بسته و اقدامات پیشگیرانه و سختگیرانه ای را اعمال نموده است زیرا بقای ملی را با همه گیری کرونا در ارتباط می داند.

کره شمالی برای اولین بار در سال ۲۰۱۳ رژه ۵٫۷ میلیون نفری از گارد سرخ کارگری- دهقانی را برگزار کرد. گارد سرخ کارگری- دهقانی پس از خروج نیروهای چین از جنگ کره بین سال های ۱۹۵۰ تا ۱۹۵۳ راه اندازی شد. این نیروها به اسم نیروی ذخیره برای کره شمالی جنگیدند.

آتش بازی در مراسم جشن هفتاد و سومین سالگرد تاسیس کره شمالی/ عکس: رویترز- KCNA

یانگ مو جین استاد مطالعات کره شمالی در دانشگاه سئول گفت: فقدان تسلیحات استراتژیک و تمرکز بر نیروهای امنیتی عمومی در رژه شب گذشته حکایت از تمرکز کیم جونگ اون بر مسائلی مانند بیماری همه گیر کرونا و اقتصاد دارد.

این کارشناس اضافه کرد: به نظر می رسد رژه شب گذشته به اسم یک جشنواره داخلی با هدف ترویج وحدت ملی و همبستگی کره شمالی طراحی شده بود.

یانگ اضافه کرد: نبود سلاح هسته ای در این رژه و پیغام ندادن کیم می تواند به معنای ایجاد فضا و فرصت مانور برای مذاکرات آینده با آمریکا و کره جنوبی باشد.

مذاکرات آمریکا و کره جنوبی برای انصراف کره شمالی از ساخت سلاح های هسته ای و موشک های بالستیک پس از سال ۲۰۱۹ متوقف شدند.

پایکوبی و شادی مردم در مراسم هفتاد و سومین سالگرد تاسیس کره شمالی/ عکس: رویترز

دولت جو بایدن می گوید برای خلع سلاح هسته ای کره شمالی در پی دیپلماسی است اما آمریکا تمایلی برای برآوردن خواسته های کره شمالی در جهت کاهش تحریم ها نشان نداده است.

فعال شدن خطوط ارتباط مستقیم بین دو کره در ماه جولای امیدها برای از سرگیری مذاکرات و خلع سلاح هسته ای را افزایش داد. اما مانورهای نظامی مشترک ماه گذشته آمریکا و کره جنوبی هشدار پیونگ یانگ را در پی داشت. پیونگ یانگ در باره این مانورها گفت که موضوع می تواند منجر به بحران امنیتی گردد.

منبع: عصر ایران

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 119 views بار دسته بندی : سلامتی و پزشکی تاريخ : 11 سپتامبر 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.