آتی کاوان پارس سعیدی: امیدواریم وعده واکسیناسیون همگانی تا دهه فجر اجرایی گردد - آتی کاوان پارس

به گزارش آتی کاوان پارس، نماینده مردم چابهار در مجلس با اشاره به کمبود کیت تشخیص و مسئله عدم امکان پایش دقیق مبتلایان یا جانباختگان به کرونا در استان سیستان و بلوچستان، گفت: امیدواریم وعده واکسیناسیون همگانی تا دهه فجر اجرایی گردد.

تعیین الدین سعیدی در گفت وگو با خبرنگاران، درباره شرایط شیوع کرونا در شهرهای چابهار، کنارک و قصرقند اظهار کرد: شیوع کرونا در کل کشور نابهنجار است، احساس می کنم که اعداد و ارقام فوتی ها عادی شده است، اینکه ما به داشتن روزانه ۵۰۰، ۶۰۰ نفر فوتی عادت کنیم، بسیار خطرناک است.

نماینده مردم چابهار در مجلس در خصوص شرایط استان سیستان و بلوچستان گفت: از پیک خطرناکی که یکی دو هفته اخیر وجود داشت، عبور نموده ایم و شرایط مقداری بهتر شده است، اما نکته ای که در خصوص سیستان و بلوچستان وجود دارد این است که کمبود کیت تشخیص باعث مشکل شمارش مرگ و میر می گردد. ما نمی دانیم روزانه دقیقا چند نفر در استان سیستان و بلوچستان به کرونا مبتلا می شوند یا به وسیله ابتلا به این بیماری جان می دهند.

این عضو کمیسیون کشاورزی مجلس با اشاره به رای اعتماد مجلس به وزیر بهداشت دولت سیزدهم گفت: عمده وعده هایی که دولت قبلی در خصوص واکسیناسیون به مردم داد، عملی نشد. یکی از این وعده ها فراوری ۵۰ میلیون دُز واکسن برکت بود، بعلاوه وزارت بهداشت دولت دوازدهم هم کم کاری هایی انجام داد. امیدوارم وعده واکسیناسیون همگانی تا دهه فجر به وسیله آقای عین اللهی عملیاتی گردد و امیدواریم وعده ایشان مثل وعده های قبلی نباشد.

سعیدی درباره کنترل عبور و مرورها گفت: تردد مردم موضوع بسیار مهمی است که بخشی از آن به عهده دولت و بخشی از آن به عهده خود مردم است، اما به نظرم ماجرای کرونا در کشور ما از قرنطینه و کنترل جاده ها گذشته است، ما در شرایطی هستیم که چاره ای جز واکسیناسیون همگانی نداریم و امیدواریم وعده واکسیناسیون همگانی تا دهه فجر اجرایی گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 136 views بار دسته بندی : سلامتی و پزشکی تاريخ : 1 سپتامبر 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.