آتی کاوان پارس سقف منحنی شکل، Curved Roof - آتی کاوان پارس

به گزارش آتی کاوان پارس، امروزه در طراحی مدرن ساختمان از سقفهای منحنی شکل Curved Roof برای پوشش کل سقف یا قسمتی از آن استفاده میشود. در طراحی سنتی, سقفهای منحنی شکل با آجر و با استفاده از روش تخته کوبی ساخته میشدند اما امروزه با پیشرفت تکنولوژی و توسعه روش های طراحی و ساخت و ساز در ساخت سقفهای منحنی از ورقه های فلزی استفاده میشود.

ورقه های فلزی به دلیل قابلیت انعطاف پذیری بالا در پوشش این نوع سقفها به کار میروند و به هر شکلی که مناسب با گوشه و کنار و ارتفاع و شیب سقف باشد تغییر شکل میدهند. پنل های تشکیل دهنده این نوع سقف منحنی هستند و میزان انحنای آنها از انحنای ملایم تا قوس کامل متغیر میباشد. سقفهای منحنی شکل به خاطر شیبی که دارند باعث سرازیر شدن آب میشوند و به دلیل عدم وجود شکاف و شیار در این نوع سقف، آب به داخل ساختمان نفوذ نمیکند. بنابراین از این نوع سقفها در مناطقی که بارش باران و برف زیاد است میتوان استفاده نمود.

در طراحی این نوع سقف مدرن، تمرکز اصلی معماران بر روی زیبایی بنا میباشد و توجه کمتری به مقاومت و عملکرد سقف پرداخته میشود. اکثر خانه هایی که با این نوع طراحی ساخته میشوند در حومه و در خارج از شهر قرار دارند. این نوع سقفها برای ساخت خانه، گاراژ، اصطبل و کلبه ها کاربرد بیشتری دارند. سقفهای قوس دار بسیار نادر، زیبا و مدرن هستند اما عملکرد آنها همانند سقف اصلی یک کلبه است.

سقف منحنی شکل از یک سطح وسیع تشکیل شده است که استحکام پایینی دارد اما نسبتا در برابر وزش باد مقاوم میباشد. مهمترین دلیل کاربرد این سقف در معماری مدرن، زیبایی بی نظیر آن است. انحنا و قوس این نوع سقف زیبایی خاصی به آن میبخشد و توجه ناظران را به خود جلب میکند. مصالحی که با سطح منحنی تراز نمیشوند برای ساخت سقف قوس دار مناسب نمیباشند. از جمله این مصالح عبارتند از آجرهای سفالی, آجرهای بتنی, سنگ و کاشی های سرامیکی.

منبع: ساختمانچی

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 156 views بار دسته بندی : طراحی گرافیکی و چاپ تاريخ : 26 می 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.