آتی کاوان پارس شورای اقتصادی قوا زمانی مفید است که بی ثباتی اقتصادی را سامان دهد - آتی کاوان پارس

به گزارش آتی کاوان پارس، محمدصادق کوشکی عضو هیئت علمی دانشگاه تهران در مصاحبه با خبرنگاران، با اشاره به تشکیل شورای عالی هماهنگی اقتصادی قوا در شرایط جنگ اقتصادی و تاکید بر اینکه اقتصاد ما مورد تهاجم جدی دشمنان قرار گرفته است، گفت: سازوکارهایی که پیش از این در کشور وجود داشت، برای مقاطعی است که وضعیت کشور عادی بود، به نظر می رسد که در فضای فعلی سازوکارهای موجود کافی نیست و چنین شورایی برای هماهنگی بین قوا و تصمیم سازان کشور وجود داشته باشد تا اگر مسئله ای از طریق روش های عادی قابل حل نبود، از طریق این نشست حل و فصل گردد.

کوشکی با اشاره به ضرورت تشکیل این شورا، ادامه داد: در حوزه عمل باید این شورا را یک فرصت بدانیم؛ این سوال را باید مطرح کنیم که آیا اعضای شورا از این فرصت امکان و تمایل بهره برداری دارند یا نه؟ این شورا باید فضایی را به وجود بیاورد تا موانعی که باعث به تاخیر افتادن تصمیمات جدی و راهبردی حوزه اقتصاد می گردد، رفع شوند.

عضو هیئت عملی دانشگاه تهران توضیح داد: استفاده از ظرفیت این شورا برای رفع کردن مسائل اقتصادی مردم به اراده افراد شرکت کننده بستگی دارد و اگر این اراده وجود نداشته باشد، صرف تشکیل این شورا معجزه نخواهد کرد.

وی مطرح کرد: این شورا چون حکم یک اتاق فرماندهی دفاع در اقتصاد را دارد، اگر درست عمل کند نتیجه کار آن باید در بهبود و آرامش فضای اقتصادی جامعه ببینیم و مفید فایده بودن آن نیز در شرایطی معین می گردد که بتواند وضعیت آشفته و بی ثبات اقتصاد را سامان ببخشد.

کوشکی در خاتمه با بیان اینکه این شورا وظیفه ساماندهی ریشه ای اقتصاد کشور را ندارد، بلکه برای غلبه بر بحران است تا ثبات و آرامش ایجاد گردد، گفت: مداوای بیماری های عمیق اقتصادی کشور مسئله ای نیست که بگوییم شورایی با این عنوان بتواند آن را حل نماید؛ بلکه احتیاج به برنامه ریزی دقیق تر و بلندمدت دارد.

منبع: خبرگزاری مهر

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 379 views بار دسته بندی : اخبار و رویدادها تاريخ : 31 می 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها