آتی کاوان پارس طراحی سایت: با این 5 وبسایت جست وجوی معکوس انجام بدهید - آتی کاوان پارس

به گزارش آتی کاوان پارس، موتورهای جست و جوی معکوس چند سالی هست که در دسترس کاربران اینترنت قرار دارند، اما اگر تا حالا از وجود آن ها بی اطلاع بودید، شاید وقت آن رسیده که یک بار از آن ها بهره ببرید. جست و جوی معکوس تفاوت زیادی با جست و جوی معمولی ندارد، فقط فرقش اینجاست که به جای تایپ کردن برای رسیدن به نتیجه، یک عکس را آپلود می کنید.

جهت دریافت مشاوره خدمات طراحی سایت از بهترین و مجربترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی تا توسعه وبسایت های حرفه ای را با بهترین قیمت از نماشو بخواهید.

حالا فایده این کار چیست؟ فرض کنید تصویری از یک چشم انداز پیدا نموده اید و دلتان می خواهد بدانید که مربوط به کجاست. طبیعتا اگر از آن چشم انداز اطلاعی نداشته باشید، نمی توانید به آسانی مکانش را روی کره زمین پیدا کنید. اینجاست که جست و جوی معکوس به یاری شما می آید تا بتوانید با بارگذاری عکس در یک موتور جست و جو به همین روش، تصاویر مشابه آن را پیدا نموده و به جواب سؤالتان برسید.

گوگل مشهورترین موتور جست و جوی معکوس برای تصاویر است. اما اگر با گوگل به نتیجه دلخواه نرسیدید، بد نیست به پنج وبسایتی که در ادامه معرفی می کنیم شانسی برای این کار بدهید. برای آشنایی با این پنج وبسایت تا خاتمه با خبرنگاران مگ همراه باشید.

۱٫ Bing Visual Search؛ محصولی قدرتمند از مایکروسافت

جست و جوی بصری بینگ مایکروسافت شروعکننده لیست مقاله ماست و علت خوبی هم پشت این کار نهفته شده. این جست و جوگر تصاویر نه تنها کاربردی و غنی از امکانات است، بلکه در جست و جوی معکوس عملکرد قدرتمندی از خود به نمایش می گذارد.

روش کار با این جست و جوگر بسیار ساده است. کافیست تصویری را از دسکتاپ یا گوشی روی آن بارگذاری نموده یا به سادگی URL عکسی که دارید را در آن کپی/پیست کنید. جست و جوگر بصری بینگ راه های جدیدی برای گشتن در پی تصاویر هم به شما ارائه می نماید. مثلا می توانید تصویری را به طور مستقیم وارد آن کنید، در همان لحظه با دوربین گوشی عکسی بگیرید یا عکسی را به روش معمولی جست و جو کنید و بعدا همان را به جست و جوی معکوس تبدیل نمایید.

چیزی که مسلم است و در همان استفاده اول متوجهش می شوید، امکانات بیشتر جست و جوی معکوس مایکروسافت در مقایسه با رقیب گوگلی اش است. به طور مثال بینگ بر خلاف گوگل به شما می گوید که تصویر چه شکلی است، صفحات اینترنتی که آن عکس را در خود دارند را تعیین می نماید و می تواند به طور اتوماتیک تصویر شما را برش زده و محتوای مرتبط با آن را برایتان به نمایش بگذارد.

جست وجوی بصری بینگ قابلیت های جالب دیگری هم در چنته دارد. مثلا می توانید تصویر یک گیاه، حیوان یا مکانی توریستی را در آن بارگذاری کنید تا اطلاعات کاملی را در خصوص آن تحویل بگیرید (البته گوگل لنز این کار را خیلی بهتر انجام می دهد!).

نکته خوب دیگر اینکه جست و جوی بصری بینگ مایکروسافت توانایی تشخیص متون در عکس ها را هم داراست و می تواند نوشته ها را از دل عکس ها بیرون کشیده و به صورت قابل ویرایش تحویل شما دهد.

۲٫ Prepostseo Reverse Image Search؛ قدرتمند با دسترسی پذیری بالا

مورد بعدی این مقاله، Prepostseo است که نسبت به گوگل در جست و جوی معکوس تصاویر عملکرد متفاوتی دارد. Prepostseo یک صفحه مستقل دارد که به وسیله آن می توانید جست و جوی معکوس تصاویر را انجام بدهید.

اگر با جست و جوی معکوس تصاویر گوگل کار نموده باشید، امکانات مشابهی را در Prepostseo مشاهده خواهید کرد. به طور مثال، امکان بارگذاری عکس و جست و جوی معکوس به وسیله URL اینترنتی یک عکس برایتان فراهم شده است.

خوشبختانه Prepostseo به شما اجازه می دهد که نتایج جست وجوهای معکوس خودتان را به وسیله یک سری فیلتر، از همدیگر جدا کنید. این موضوع به شما یاری می نماید که نتایج غیرمرتبط را به راحتی از نتایج اصلی حذف کنید و سریع تر به مقصودتان برسید.

اما مهم ترین وجه تمایز Prepostseo که باعث شده در مقاله ما قرار بگیرد، نحوه دسترسی به آن است. مهم نیست از گوشی اندرویدی استفاده می کنید، یا آیفون، یا تبلت، فقط مراجعه به وبسایت Prepostseo کافیست که بتوانید کارتان را انجام بدهید.

۳٫ IDQB؛ جست و جوی معکوس برای هواداران انیمه

IDQB با دیگر گزینه های این مقاله کمی تفاوت دارد. اگر به تصویرسازی یا انیمه علاقه مندید، احتمالا IDQB جست و جوگر معکوس مورد علاقه تان در این مقاله باشد. این محصول یک موتور جست و جوگر مولتی سرویس به شمار میرود، به این معنا که تصویری که در آن بارگذاری نموده اید را در طیف وسیعی از وبسایت ها جست و جو می نماید.

در این مورد به خصوص، همه این وبسایت ها انیمه محور هستند، مثل Danbooru و Konachan و چند مورد دیگر. IDQB به شما اجازه می دهد که وبسایت های مد نظرتان را فعال یا غیرفعال کنید. بنابراین اگر نتایجی مد نظرتان نبود، به راحتی می توانید آن ها را از جست و جویتان پاک کنید.

۴٫ Getty Images؛ آرشیوی عظیم از تصاویر استاک

اگر در پی گزینه ای می شد که تقریبا مشابه جست و جوی معکوس گوگل باشد، احتمالا Getty Images همان چیزیست که نیاز دارید. Getty Images تأمین کننده عظیم تصاویر استاک است که طیف بسیار عظیمی از محتوا را پوشش می دهد. فقط کافیست عکس مد نظرتان را در آن درگ و دراپ کنید تا جست و جوی معکوس شروع شود.

تصاویری که در Getty Images پیدا می کنید همگی فاقد لایسنس هستند و می توان برای خلق آثار هنری و استفاده های غیرتجاری از آن ها بهره گرفت. با این حساب با دریایی از محتوای مفید و کاربردی در آن روبرو خواهید شد.

بارگذاری تصاویر در Getty Images بسیار ساده است، و با کلیک روی هر عکس می توانید به صفحه ای بروید که در آن امکان خرید تصویر اصلی برایتان فراهم شده است.

۵٫ Pinterest Visual Search Tool؛ جست و جوی معکوس در آرشیو عظیم پینترست

و در نهایت، به ابزار جست و جوی بصری پینترست می رسیم که قطعا معرف حضورتان هست. اگر نتایج جست و جوی شما در پینترست باشند، برترین کار استفاده از این ابزار داخلی پینترست است که به جست و جوگر بصری بینگ مایکروسافت بی شباهت نیست.

در قسمت چپ صفحه، تصویر شما قرار می گیرد و در قسمت راست تصاویر مرتبط را خواهید دید. پینترست همه تصاویر را به طور یکجا گردآوری می نماید، بنابراین هر کدام را که خواستید می توانید ذخیره کنید یا به بوردهایتان بیفزایید.

پینترست به طور پیش فرض تصاویری که برای جست و جوی معکوس در آن بارگذاری می کنید را برش می زند. این کار یاری می نماید که به نتایج دقیق تری برسید. با این وجود اگر در پی مورد خیلی خاصی می شد، مثلا لامپی که در گوشه تصویر یک اتاق نشیمن قرار گرفته، می توانید جست و جوی معکوس را روی آن قسمت خاص متمرکز کنید.

یکی از ویژگی های هیجان انگیز پینترست این است که تمام این کارها را به طور اتوماتیک انجام می دهد. به این صورت که اشیاء جالب توجه در هر تصویر را با دایره های سفید رنگ تعیین می نماید. با کلیک روی هر دایره، ابزار تصویر را از همان نقطه برش می زند تا جست و جو فقط روی آن قسمت خاص انجام بگیرد.

اینترنت پر است از ابزارهایی که می توانند کار جست و جوی معکوس تصاویر را به شکل های مختلف به انجام برسانند. بنابراین از شما دعوت می کنیم اگر ابزار خوبی برای این کار می شناسید که در لیست مقاله نبوده، حتما آن را در قسمت نظرات با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: MakeUseOf

منبع: دیجیکالا مگ

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 337 views بار دسته بندی : تعاریف و اصطلاحات تاريخ : 19 سپتامبر 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.