آتی کاوان پارس عمران خان: علی رغم فشارهای خارجی در اجلاس آینده کنفرانس اسلامی مالزی شرکت می کنم - آتی کاوان پارس

به گزارش آتی کاوان پارس، نخست وزیر پاکستان که به مالزی سفر نموده است از عدم شرکت خود در کنفرانس اسلامی مالزی تحت فشارهای عربستان و امارات ابراز تاسف کرد.

با تور ارزان مالزی از توسعه یافته ترین کشور شرق آسیا دیدن کنید.

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران به نقل از جیو تی وی، عمران خان نخست وزیر پاکستان که از روز گذشته به مالزی سفر نموده است با مهاتیر محمد نخست وزیر این کشور ملاقات و مصاحبه کرد.

وی در این ملاقات توضیح داد: از عدم شرکت خود در کنفرانس اسلامی مالزی بسیار متاسف هستم ولی تعهد می دهم در اجلاس آینده کنفرانس اسلامی مالزی شرکت کنم.

عمران خان گفت: بعضی از دوستان نزدیک ما مدعی بودند که این کنفرانس ممکن است به تفرقه در دنیای اسلام منجر گردد ولی من مطمئن هستم که چنین اتفاقی رخ نمی دهد.

نخست وزیر پاکستان گفت: روابط دیرینه و خوبی میان اسلام آباد و کوالالامپور وجود دارد که می تواند منجر به پیشرفت هر دو کشور در زمینه های مالی، دفاعی و آموزشی گردد.

عمران خان با اشاره به مساله کشمیر تاکید نمود: ۶ ماه است کشمیر تبدیل به بزرگترین زندان دنیا شده است و حتی می بینیم که پس از حمایت مالزی از مواضع پاکستان، هند آغاز به تهدید کوالالامپور نموده است.

مهاتیر محمد نیز به لزوم اتحاد و همکاری کشورهای اسلامی برای از بین رفتن مسائل و موانع موجود اشاره نمود.

نخست وزیر مالزی گفت: حداکثر ظرفیت خود را برای گسترش همکاری با پاکستان به کار خواهم بست و می دانم که این تعاملات به سود هر دو کشور است.

لازم به ذکر است پیش از این عمران خان تحت فشارهای عربستان و امارات سفر خود به مالزی را برای شرکت در اجلاس کنفرانس اسلامی مالزی لغو نموده بود که حواشی زیادی به دنبال داشت.

اردوغان در این خصوص گفت: عربستان پاکستان را تهدید نموده و اعلام نموده است؛ اگر عمران خان در این نشست حضور پیدا کند تمام سرمایه گذاری های خود در خاک پاکستان را قطع خواهد نمود.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 339 views بار دسته بندی : معماری و عمران تاريخ : 26 می 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.