آتی کاوان پارس عکس العمل نوزاد به نام خود - آتی کاوان پارس

به گزارش آتی کاوان پارس، اولین واکنش نوزاد به نام خود بین شش تا نه ماهگی؛ اغلب در حدود هفت ماهگی دیده می گردد. البته بعضی بچه ها از حدود ۵ ماهگی با نام خود ارتباط برقرار نموده و با شنیدن آن برمی گردند. در ادامه این موضوع بیشتر آنالیز می گردد.

اولین واکنش نوزاد به نام خود

حدود ۵ تا ۹ ماه طول می کشد تا نوزاد نام خود را بشناسد و نسبت به آن واکنش نشان دهد. بیشتر نوزادان در هفت ماهگی با شنیدن نام خود برمی گردند. اولین واکنش نوزاد به نام خود برای پدر و مادر بسیار هیجان انگیز است.

توصیه می گردد پدر و مادر هنگام صحبت با کودک، نام او را به زبان بیاورند تا نوزاد بتواند با نام خود ارتباط برقرار کند.

اگر کودک تا ۹ ماهگی به نام خود واکنش نشان ندهد، بایستی این مساله را با پزشک کودک در میان بگذارید. البته گفتنی است که هر کودکی با سرعت مختص به خود رشد و نمو می نماید.

رشد دیگر مهارت های اجتماعی نوزادبه گفته کارشناسان BabyCentre، نوزاد از لحظه تولد شروع به یادگیری برای واکنش نشان دادن و ارتباط برقرار کردن با دیگران می نماید.

آن ها می افزایند که در طول سال اول زندگی، تمرکز کودک بر کشف این است که چه کار هایی می تواند انجام می دهد، برای مثال برداشتن اشیاء، راه رفتن، صدا در آوردن و بازی کردن است.

بچه ها در این مرحله از تماشای دیگر افراد لذت می برند، اما پدر و مادر شخصیت های مورد علاقه شان هستند.

با این وجود در نظر داشته باشید که بعضی از نوزادان بیش از دیگران اجتماعی هستند. اگر می خواهید به رشد مهارت های اجتماعی نوزاد خود یاری کنید، در کلاس های مادر و کودک یا خانه های بازی شرکت کنید تا کودک بتواند در کنار همسالان خود بازی کند.

مهارت های اجتماعی نوزاد در ماه اول تولدبا گذشت چند روز پس از تولد، نوزاد با شما تماس چشمی برقرار خواهد نمود و به تدریج حالات چهره شما را تقلید خواهد نمود.

وقتی با کودک یک ماهه خود حرف می زنید. او با حرکت دادن کل بدنش به شما واکنش نشان می دهد. با حرکت های کششی و آهسته به شما می گوید که به هیجان آمده و دوست دارد با شما حرف بزند.

مهارت های اجتماعی نوزاد سه ماه پس از تولدبا گذشت دو ماه از تولد، کودک نخستین لبخند را به شما می زند و بعضی از حالات شما را تقلید می نماید.

لبخند کودک کلیدی ترین راه های ارتباط شما و فرزندتان در یک سال اول زندگی است. یکی از شیرین ترین خاطره های پدر و مادرها، هنگامی است که کودک لبخند آن ها را با لبخندش پاسخ می دهد. لبخند های ناپایدار کودک در شروع تحت کنترل او نیستند و به هیچ چیز خاصی هم مربوط نمی شوند. اما حدود شش هفتگی این لبخند ها ارادی می شوند و وقتی به او نزدیک می شوید و به چهره اش نگاه می کنید، احساس می کنید که لبخندش برای شماست.

زبان خودتان را در بیاورید و به او نشان دهید. ببینید که او کوشش می نماید تا این حرکت شما را تکرار کند.

مهارت های اجتماعی نوزاد شش ماه پس از تولدبا گذشت شش ماه از تولد نوزاد، او شروع به غان و غون می نماید و از خودش صدا های مختلفی در می آورد. نوزاد در این سن از ارتباط برقرار کردن با دیگر افراد مسرور می گردد. او به تدریج می فهمد که فردی متفاوت از پدر و مادر است.

مدتی بعد از آوا های مشخصی برای نامیدن استفاده می نمایند. اما این نام ها خیلی کلی هستند، برای نمونه به همه حیوانات می گویند سگ، یا به همه مردان می گویند بابا.

مهارت های اجتماعی نوزاد در یک سالگیبین شش تا نه ماهگی، کودک شروع به شناسایی افراد می نماید. در این دوران اولین واکنش به نام خود را نشان می دهد.

کودک در نه ماهگی معنای واژه های نه و بای بای را می فهمد.

او ترجیح می دهد با افراد آشنا وقت بگذراند. هم چنین این زمان نقطه شروع اضطراب جدایی – یعنی ناراضی بودن از دور شدن از شما- خواهد بود.

در یک سالگی بعضی از واژگان را می فهمد و به درخواست هایی پاسخ می دهد، مانند دست بزن. کودک می تواند در این سن چند واژه محدود را بگوید.

یک احوالپرسی صمیمانهوقتی با کودک حرف می زنید، نزدیکش باشید تا بتواند روی صورت شما متمرکز گردد و نگاهتان را ببیند. تبادل نظر را با خنده ای باز و یک سوال شروع کنید:سلام سارا کوچولو. حالا که حمام کردی، شاد و سرحالی؟

حالا مکث کنید و منتظر بمانید. شاید کودک اوایل با یک خنده حسابی، مستقیم به صورتتان نگاه کند، چون مدتی طول می کشد تا بتواند عکس العملش را نشان دهد، مثلا صدایی از خود درآورد یا بدن و دست هایش را تکان بدهد.

در پاسخ دادن به او درنگ نکنید. اگر صدایی در آورد، صدایش را تقلید کنید یا چیزی در موردشان بگویید. مثلا بگویید: سارا چه صدای قشنگی داره! سعی کنید تا وقتی او علاقه اش را به تبادل نظر از دست نداده به حرف زدن با او ادامه دهید.

سخن آخرواکنش نوزاد به نام خود معمولا در حدود هفت ماهگی دیده می گردد. بهتر است در هنگام تبادل نظر با نوزاد نام او را تکرار کنید. اینگونه کودک ارتباطی میان خود و نامش برقرار می نماید.

منبع: سایت ستاره

منبع: راسخون

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 147 views بار دسته بندی : سلامتی و پزشکی تاريخ : 6 نوامبر 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.