آتی کاوان پارس مقایسه کانادا و بلژیک مهاجرت به بلژیک یا کانادا؟ - آتی کاوان پارس

به گزارش آتی کاوان پارس، در این مقاله معیار ها و شرایط و شاخصه هایی که به انتخاب بهترین کشور برای زندگی یاری میکند را بررسی قرار خواهیم داد. معیار های شما برای انتخاب یک کشور برای مهاجرت چیست؟ ما در این مطلب کشور بلژیک و کانادا را مورد بررسی قرار میدهیم و شما با توجه به معیارهایتان میتوانید انتخاب کنید به کانادا مهاجرت کنید یا به یک کشور اروپایی همچون بلژیک ، نکته ای که واضح است این است که نمی توان برای همگان یک نسخه یکسان برای مهاجرت تجویز نمود و به طور کلی مهاجرت هر شخص به پارامترهای شخصی، توانایی ها، علایق، آرزوها، میزان وابستگی اش به خاک وطنش و … بستگی دارد؛ اما برای انجام هر تصمیم مهمی در زندگی نظیر تصمیم مهاجرت می بایست با دیدی بازا و محتاطانه گام برداشت تا با بررسی شرایط موجود به بهترین نتیجه از این تصمیم دست یافت. شما نیز میتوانید با مطالعه مقاله های سایت و یا با مشورت با مشاوران خبرنگاران که به شما عزیزان مشاوره رایگان ارائه میدهند انتخاب بهتری داشته باشید.

اگر علاقمند به سفر با بهترین قیمت تور کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و آبشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

اقتصاد و شرایط زندگی

کانادا

کانادا با توجه به اینکه کشوری پوشیده از برف و یخ است اما سومین کشور غنی جهان از نظر دارا بودن منابع طبیعی است. کانادا یکی از ثروتمند ترین کشورهای جهان محسوب میشود و اقتصاد آن از تنوع و گوناکونی فراوانی برخوردار است و دارای منابع عظیمی از نفت و گاز میباشد. کیفیت زندگی در کانادا بسیار بالا است کانادا پس از سوئیس دارای دومین کیفیت بالای زندگی در بین تمام کشورهای جهان است. بخش اعظم صنعت تولیدی کانادا در استان های انتاریو و کبک واقع شده است.در سال های اخیر هم آلبرتا به خاطر وفور منابع طبیعی و قدرتمند بودن بخش های نفت و گاز خود نقش فرازینده مهمی را در اقتصاد کانادا ایفا می نماید. کانادا از نفت و گاز گرفته تا مواد معدنی گرانبها، الوار و چوب و کشاورزی سرشار از موهبت های طبیعی و نعمات خدادادی است.

کانادا در همسایگی شمال آمریکا، اقیانوس اطلس و اقیانوس آرام واقع شده است. مردم کانادا از فرهنگ بسیار بالایی برخوردار هستند و به حقوق هم بسیار احترام میگذارند. زبان مردم کانادا انگلیسی و فرانسوی است و دین آن ها نیز مسیحیت میباشد. کانادا سالانه با بیش از ۳۰۰٫۰۰۰ مهاجر جدید یکی از مهاجر پذیر ترین کشورهای جهان می باشد. روش های بسیاری برای مهاجرت به کانادا و اخذ اقامت دائم این کشور وجود دارد.

جمعیت و مساحت : مساحت کلی کشور کانادا ۹٫۹۸۴٫۶۴۰ کیلو متر مربع و جمعیت آن ۳۷٫۵۹ میلیون نفر می باشد.

پایتخت : پایتخت کانادا، اتاوا است که در استان انتاریو واقع شده است. این شهر در امتداد جنوب رودخانه اتاوا و در ناحیه جنوب شرقی استان قرار گرفته است.

واحد پول : دلار کانادا (C$ or CAD)

درآمد : میانگین درآمد ساعتی که کارکنان در مشاغل مختلف پاره وقت یا تمام وقت دریافت می نمایند ۲۸٫۰۲ دلار است.

هزینه زندگی : به طور کلی میتوان گفت هزینه زندگی در کانادا از آمریکا و انگلیس کمتر است و در عین حال گرانتر از بیشتر کشورها. هزینه اجاره یک ماهه یک واحد آپارتمان دو خوابه در کانادا حدود ۱۷۰۰ دلار میباشد. به طور کل میتوان گفت هزینه ماهانه زندگی در کانادا برای یک خانوار ۴ نفره می تواند از ماهانه ۲۵۰۰ تا ۳۰۰۰ دلار آغاز بشود.

حمل و نقل : کانادا سیستم حمل و نقل عمومی وسیعی دارد و دارای زیر ساخت های زمینی و هوایی گسترده ای می باشد که امکان رفت وآمد آسان و سریع را برای مردم فراهم نموده است. سیستم حمل و نقل عمومی در کانادا از اتوبوس ،مترو،تاکسی و دوچرخه تشکیل شده است. هزینه پرداخت بلیط نیز با توجه با گروه سنی افراد متفاوت است. هزینه بلیط برای بچه ها از عظیمسالان کم تر است و بچه ها زیر ۲۴ ماه نیازی به پراخت کرایه ندارند.

گردش و تفریح : در واقع تفریحات بسیاری در کانادا وجود دارد که می تواند موجب ترشح آدرنالین در بدن شما شود؛ کانادا کشور بسیار عظیمی است که مملو از زمین های پهناور مختلف می باشد و هر یک تجربیات گسترده ای را در اختیار گردشگران قرار می دهند که تنها به اسکی کردن ختم نمی شوند. از جمله این تفریحات میتوان به پرش از بالای مرتفع ترین قله کانادا، دیدار با حیوانات درنده از نزدیک و بدون قفس ، راه رفتن رو بلند ترین سازه کانادا و…. اشاره نمود.

بلژیک

بلژیک با قدمتی کهن، در غرب قاره اروپا قرار گرفته و در دوران پیش از میلاد مسیح نیز شاهد تمدن بشری بوده است بلژیک از سمت شمال با هلند , از سمت جنوب و غرب با فرانسه و از سمت شرق با آلمان و لوگزمبورگ , مرز مشترک دارد . بلژیک باتوجه جمعیت متراکمی که دارد یکی از مهمترین مناطق صنعتی جهان محسوب میشود. کشور بلژیک پایتخت شکلات جهان و یکی از عظیم ترین صادرنمایندگان این محصول نیز به شمار می آید و از راه صادرات شکلات تواسته به اقتصاد خود یاری عظیمی نماید.

بژیکی ها به شوخ طبعی معروف اند. آنها به موضوعاتی از قبیل مشاجره بین مردم فلاندر و الون، آب و هوای کشورشان، قضات، سیاست مداران و نویسندگان شوخی و مزاح می نمایند. بلژیکی ها بسیار سخت کوش هستند. در عوض آنها در خوشگذرانی و تفریح نیروی سرانجام ناپذیری دارند. به جشن ها و کارناوال های شادی اهمیت زیادی می دهند و شور و نشاط زیادی برای آن دارند.

بلژیک به خاطر قرارگرفتن فرهنگی بین آلمان و اروپای لاتین، دو گروه زبانی اصلی را در خود جای داده است: زبان هلندی (گویش فلاندری- فلاندرزها) که حدود ۵۹% از جمعیت را پوشش می دهد و زبان فرانسوی که بیشترا به صورت والونی صحبت می شود، ۴۱% از جمعیت بلژیک را تشکیل می دهند. به علاوه گروه کوچکی از مردم بلژیک آلمانی زبان هستند و در شرق کشور زندگی می نمایند.

جمعیت و مساحت : وسعت این کشور ۳۰،۳۸۹ کیلومتر مربع می باشد. و یکی از کوچکترین کشورهای اروپایی محسوب می شود.جمعیت بلژیک ۱۱/۳۵۰ میلیون نفر است. این کشور بعد از هلند بیشترین تراکم جمعیت در بین کشورهای اروپایی دارد.

پایتخت : بروکسل پایتخت بلژیک و از مهم ترین مقصدهای گردشگری جهان است.

واحد پول : یورو با علامت اختصاری € و کد الفبایی EUR، یکای پول رایج در کشور بلژیک می باشد

درآمد : حداقل دستمز در بلژیک ۱۵۶۲٫۵۹ یورو در ماه میباشد.

هزینه زندگی : هزینه زندگی در بلژیک در مقایسه با بسیاری از کشورهای اروپای غربی ارزان تر است. هزینه اجاره یک آپارتمان یک خوابه در بلژیک در حومه شهر حدود ۶۵۰ یورو در ماه است.

حمل و نقل : سیستم حمل و نقل عمومی در بلژیک بسیار خوب و کارآمد میباشد. . از جمله وسایل حمل و نقل عمومی میتوان به قطار، تراموا ، مترو و سیستم اتوبوس اشاره نمود.

گردش و تفریح : بلژیک یکی از کشورهای دیدنی اروپا است که سالانه با داشتن مکان های دیدنی و معماری شگفت انگیز و منحصربه فرد خود به یکی از مقاصد گردشگری جهان تبدیل شده است. ازجمله مکان های دیدنی این کشور میتوان به موزه پلانتین – مورتوس ،کارناوال بینچ،واترلوی ناپلئون،گلخانه سلطنتی لایکن و….. اشاره نمود.

خوراک و غذا

کانادا

غذاهای کانادایی از سوخاری ها تا دسرهای خوشمزه آن بسیار فریبنده هستند در کانادا غذا های شگفت انگیز کانادایی بسیاری وجود دارد که حتما بایستی آن ها را امتحان کنید.

تعدادی از غذاهای معروف:

  • پوتین Poutine : یکی از معروفترین غذاهای کانادا پوتین است . پوتین غذای کانادایی – فرانسوی است اما بسیاری از مردم کبک ادعا می نمایند این غذا ابداع آنهاست و تاریخچه آن به سال ۱۹۵۰ بر می شود. این غذا از سیب زمینی سرخ شده همراه با پنیر و آبگوشت تهیه می شود.شما می توانید این غذا را در فست فود های زنجیره ای عظیم از جمله مک دونالد سفارش دهید. با این وجود حق مخصوص ملی آن به رستوران Smokes Poutinerie تعلق گرفته که در پوتین هایش انواع پروتئین یا سبزیجات با کالری های سنگین استفاده می نماید. سالانه فستیوال پوتین در شهر های سراسر کشور برگزار می شود.
  • نان بنوک (Bannock) : بنوک، نان ساده ای که زمانی جزء اصلی رژیم غذایی افراد بومی کانادا محسوب می شد. این نان به دو روش مدرن پخت می شود: تنوری (که سنگین و متراکم) یا سرخ شده (که ترد و پفکی). در سال های اخیر، محبوبیت بانوک افزایش یافته و در بیشتر کافه های موجود در سطح کشور می توان آن ها بیابید.

  • بیورتیلز (Beavertails) : یک تکه خمیر سرخ شده و خوشمزه را تصور کنید که با تاپینگ های متنوع از جمله نوتلا، اسمارتیز های Reeses Pieces، کره بادام زمینی و غیره پوشیده شود. بیورتیلز، یک پیراشکی یا دونات صاف و بدون سوراخ است که به عنوان یک غذای بی نظیر کانادایی می شناسند اما این غذا، غذای سنتی کانادایی نیست، با این حال بسیار ترد و با طعمی به یاد ماندنی و به معنای واقعی خوشمزه است. دستور پخت بیورتیلز نسل به نسل در خانواده گراهام هوکر دست به دست گشته تا این که در سال ۱۹۷۸ گراهام اقدام به معرفی آن در مقابل مخاطبان گسترده ای کرد و یک سال بعد اولین فروشگاه بیورتیلز خود را در اتاوا افتتاح کرد و تاپینگ های شکر، نوتلا و انواع شیرینی جات دیگر را در کنار آن قرار داد. بازدید شما از کشور کانادا بدون امتحان کردن بیورتیلز کامل نیست. از آن موقع تا کنون در مکان های زیادی از جمله نقاط دیدنی کانادا مانند کوه گروس ونکوور و آب نما و اسکله هالیفکس گسترش یافته است.

  • سوپ نخود فرنگی Split Pea Soup : اولین بار این سوپ در جشنواره ایی در شهر اوتاوا و توسط مردم محلی تهیه شده است . این سوپ که بیشتر شبیه فرنی است تا سوپ و در زمستان خورده می شود و مواد اصلی و تشکیل دهنده آن نخود فرنگی ، انواع سبزیجات و گوشت است . کشاورزان کبک قرن ها این سوپ را در فصل سرد مصرف می کردند اما امروزه این سوپ در همه جای کانادا خورده می شود.

تعدادی از دسرهای معروف :

  • Tire dérable sur la neige یا مپل تافی یا شربت درخت افرا : این آب نبات شیرین با ریختن شربت درخت افرا بر روی برفک (یخ پودر شده) تهیه می شود، که این سرمای برفک ها موجب سفت شدن شربت شده و شما می توانید آن را با یک دسته چوبی که دارد مانند بستنی چوبی میل کنید. در حقیقت هیچ غذایی را کانادایی خوشمزه تر از مپل تافی نمی توانید پیدا کنید. این دسر با بافتی نرم و طعمی شیرین به یکی از دسر های پر هوادار در کانادا تبدیل شده است.
  • دسر تخته ای نانایمو (Nanaimo) : اسم این شکلات از شهر نانایمو در استان بریتیش کلمبیا گرفته شده است. این دسر در سه لایه است که نیازی به پخت ندارد. لایه پایه ای آن از کراست یا بیسکوئیت های ترد تهیه شده، لایه میانی آن کاستارد و یک لایه نازک شکلات تشکیل شده است. منشا دقیق این دسر تأیید نشده با این حال دستورالعمل آن را با نام شکلات مربعی در کتابی به نام امداد خانم ها که در سال ۱۹۵۰ در بیمارستان عمومی نانایمو منتشر شده، می توانید پیدا کنید. یک سال بعد، یک کتاب آشپزی دستور این دسر را با نام نانائیمو منتشر کرد.
  • پودینگ Chômeur یا پودینگ بیکاری : این دسر فرانسوی کانادایی به معنای پودینگ بیکاری است که در دوره رکود عظیم ایجاد شد و به یکی از سنتی ترین غذا های کانادایی در این لیست تبدیل شده است. این دسر خوشمزه از ترکیب یک سری مواد اولیه پایه تهیه شده است که این دسر خوشمزه و راحت هنوز هم مورد علاقه کانادایی های سراسر کشور است. این دسر از کیک اسفنجی که بر روی آن شربت شیرین و خوشمزه داغ ریخته شده است تشکیل شده است.
  • تارت کره ایی Butter Tarts : این شیرینی به عنوان یکی از خوراکی های ابتدایی و ساده کانادا بسیار خوشمزه است و از مخلوط کره ، شکر و تخم مرغ تهیه می شود که در بعضی موارد به آن کشمش هم می زنند. داخل این تارت از کرم مخصوص پر می شود.
  • نانومو Nanaimo Bars : این دسر خوشمزه از سه لایه کیک ، وانیل مخلوط شده با کره و شکلات تهیه می شود. اولین دستور العمل این دسر در سال ۱۹۲۵ در کتاب Ladies Auxiliary آمده است که این دسر به نام مربع های شکلاتی نام داشتند. نانومو طعم های مختلفی چون لیمویی و کره بادام زمینی تهیه می شود.

بلژیک

غذاهای بلژیکی و دستورپخت آن ها هر آنچه را که از آشپزی می خواهید در اختیار شما می گذارند زیرا تهیه آن ها به راحتی انجام می شود و علاوه بر این طعمی به یاد ماندنی را در خاطر شما باقی می گذارد. بلژیک یکی از کشورهایی است که بیشترین تعداد رستوران را در خود دارد؛ اگرچه که غذاهای خانگی این کشور نیز برای بسیاری از گردشگر ها شناخته شده هستند. بلژیک بیشتر به خاطر غذاهای خام پر کالری (جانک فود) معروف است، اما باید بدانید که تنها همین نیست و غذاهای خوشمزه بلژیکی ترکیبی از آشپزی های کشورهای آلمان، فرانسه و هلند است

تعدادی از غذاهای معروف :

  • کاربناد فلمیند | Carbonade flamande : این غذا انواع مختلفی دارد و هر خانواده از نسلی به نسل دیگر آن را به شکل خاصی تهیه می نماید؛ اگرچه که در کل با گوشت گاو پخته می شود و به همراه نوشیدنی های مختلف سرو می شود. بلژیکی ها به طور کلی این خوراکی را با گوشت گاو، پیاز، نان، نمک، فلفل و سبزیجات تهیه و در کنار نوعی نوشیدنی غلیظ سرو می نمایند. بعضی از محلی ها اما در تهیه آن از هویج، قارچ، گوشت پهلوی گوسفند، موسیر و حتی شکلات هم بهره می برند. در تهیه این غذا باید مدت زمان زیادی مواد آن را در آب نمک نگه دارید و سپس مواد آماده شده را با صبر و حوصله بپزید. کاربناد فلمیند اغلب به همراه سیب زمینی آب پز یا سرخ شده، سبزیجات، سالاد یا سوپ رشته سرو می شود.

  • سول میونیق | Sole meunière :سول میونیق قدیمی ترین خوراک ماهی بلژیکی است. این غذا در گذشته توسط شخصی به نام میونیق با سرخ کردن گوشت ماهی آرد و ادویه زده شده با مقدار کمی کره تهیه شده است به همین دلیل پسوند میونیق در کنار نام آن به کار برده می شود. بلژیکی ها در تهیه این غذا از آبلیمو و جعفری خرد شده هم استفاده می نمایند تا طعم بهتری را در آن ایجاد نمایند. این خوراکی نیز به همراه سیب زمینی سرخ شده، آب پز یا له شده سرو می شود.

  • اندیو و هم گارتین | Endive and Ham Gratin : این ترکیب غذایی را در منو رستوران های زیادی پیدا نمی کنید اگرچه که بسیاری از بلژیکی ها در خانه خود آن را تهیه می نمایند. در کنار این خوراکی از یک نوع کاسنی فرنگی خاص و تند به عنوان سالاد، پیش غذا یا جزیی از غذای اصلی استفاده می شود. اندیو و هم گارتین در واقع به نوعی خوراکی است که با اضافه کردن کاسنی فرنگی به پنیر محلی و گوشت رانی که به مدت زیادی در آب جوشیده شده، تهیه می شود. این خوراکی نیز به همراه سیب زمینی له شده سرو می شود.

  • استومپ | Stoemp : استوئمپ (اشتومپ) یک غذای تمیز و ساده است که به راحتی تهیه می شود. این خوراکی را اغلب با مخلوط کردن پوره سیب زمینی با انواع سبزیجات مانند کاسنی فرنگی، کلم پیچ، پیاز، هویج، شلغم، اسفناج و گاهی در ترکیب با خامه یا شیر می خورند. با خوردن این غذا به همراه گوشت ران گوسفند، گوشت گاو یا سوسیس در فصل زمستان هرگز احساس خستگی نمی کنید.

تعدادی از دسر های معروف :

  • کلوچه | waffle : کلوچه های بلژیکی در سرتاسر جهان شهرت دارند. این محصولات در بلژیک در دو نوع کلی بروکسلی و لیژی دسته بندی می شوند. نوع بروکسلی قهوه ای رنگ، نازک و به شکل مستطیل است و اغلب با شکر سفید، تکه های میوه، شکلات، خامه و … تزیین می شود اما نوع لیژی به شکل مربع می باشد و ضخامت بیشتری دارد. این نوع کلوچه همان طور که از نامش پیدا است برای اولین بار در شهر لیژ (Liège) تهیه شده است. در نوع لیژی به جای شکر سفید در تزیین کلوچه ها از شکر سوخته استفاده می شود.
  • Speculoos : این بیسکوییت ملی بلژیک است. شما می توانید این بیسکوییت ها را با بستنی نیز سفارش دهید. این بیسکوییت در اصل برای جشن سنت نیکلاس (۶ دسامبر) پخته می شد اما الان در همه جای بلژیک یافت می شود.

  • ماتنتارت (Mattentaart) : کیک های کوچک تارتی و پف داری که از ترکیب شیر و پودر شیر درست می شود، ودر شیرینی ها، بیشترشبیه به کیک پنیر است. این شیرینی بافتی سبک و نازک و شنماینده ای دارد و بخش زیادی از مواد اولیه آن را عصاره بادام تشکیل می دهد و در منطقه هلندی زبان بلژیک هواداران بسیاری دارد

  • لادم بلانش (La Dame Blanche) : پیچ و تاب این دسر بلژیکی که از بستنی وانیلی، کیک تازه، یک سس ویژه از کرم های شیری و شکلاتی که ترکیبی از طعم های تلخ و شیرین و کره ای است و به همراه گیلاس سرو می شود، نشان دهنده یک دسر اصیل بلژیکی است. این دسر، جز اصلی غذاهای رستوران های بلژیکی است و انتخاب شماره یک خانواده های بلژیکی برای صرف دسر است. یک پیشنهاد ویژه؛ هنگام خوردن این دسر، سس تمشک را همراه آن حتما امتحان کنید.

آب و هوا

کانادا

اگرچه بسیاری آب و هوای کانادا را آب و هوایی خشن می شناسند که مناطق وسیعی از آن در نواحی قطبی قرار دارند اما جدا از این مناطق سرد شمالی در بخش های جنوبی تر کانادا، شهر هایی با آب و هوای معتدل وجود دارند که از آنها به عنوان بهترین مکان ها برای زندگی در کانادا (از لحاظ آب و هوا) یاد می شود.

بطور کل در مورد آب و هوای کانادا می توان گفت بدلیل پهناور بودن این کشور، آب و هوای کانادا را نمی توان برای مثال سرد و خشک و یا گرم و معتدل توصیف کرد. همانگونه که پیشتر گفتیم در مناطق شمالی این کشور که نزدیک به قطب است آب و هوای کانادا کاملا سرد بوده و متوسط دمای سال در این مناطق بسیار پایین است (عمدتا زیر صفر). آب و هوای کانادا در مناطق جنوبی و چسبیده به مرز آمریکا اما به اندازه ای با مناطق شمالی این کشور متفاوت است که می توان گفت، میانگین دمای سالانه در ایالاتی مثل انتاریو و بریتیش کلمبیا تا مرز ۲۰ درجه بالای صفر نیز می رسد. با شناخت جغرافیای کانادا (کشوری با حدد ۱۰ میلیون کیلومتر مربع مساحت) و اینکه چه ایالتی در کدام قسمت از این کشور واقع شده است، شاید بتوان ارزیابی دقیق تری از آب و هوای کانادا به دست آورد.

بلژیک

آب و هوای بلژیک: بلژیک دارای آب و هوای معتدل و دریایی است که عمدتا تحت تاثیر توده های هوا از اقیانوس اطلس قرار گرفته است.

چرخش سریع و متداول توده های هوای گوناگون توسط جبهه ها موجب بی نظمی در هوا بلژیک می شود. شرایط در حال حرکت از غرب ایجاد باران های شدید و مکرر، به طور متوسط در ۷۵۰ میلیمتر تا ۱۰۰۰ میلیمتر در سال است.

آب و هوای بلژیک متوسط است و در تمام طول سال با شدت دما در طول سال. دما در دسامبر و ژانویه پایین تر است، زمانی که آنها به طور متوسط ۶ درجه سانتیگراد و بالاترین در ماه های ژوئیه و اوت، زمانی که درجه حرارت به ۲۳ درجه سانتیگراد می رسد.

زمستان مرطوب و سرد با مه های مکرر و تابستان نسبتا خفیف است. دمای متوسط سالانه حدود ۱۰ درجه سانتیگراد است. بروکسل، که در مرکز این کشور قرار گرفته است، دمای متوسط معادل آن را در ماه ژانویه پایین تر از حد انجماد دارد و در ماه ژوئیه به طور میانگین حدبیشتر ۲۲ درجه سانتیگراد است.

منبع: اینترنت

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 307 views بار دسته بندی : تعاریف و اصطلاحات تاريخ : 24 می 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.