آتی کاوان پارس نبود تناسب بین فراوری و توزیع کالا از عوامل افزایش قیمت ها است - آتی کاوان پارس

به گزارش آتی کاوان پارس، کارشناس مسئول سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان گفت: یکی از عمده دلایل افزایش قیمت ها در خوزستان نبود تناسب بین فراوری و توزیع کالا است.

به گزارش ایرنا عبدالرحمان ناصریان روز دوشنبه در ستاد تنظیم بازار خوزستان در محل سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اعلام کرد: در بعضی استان ها از راهکارهایی برای کنترل قیمت گوشت و مرغ استفاده می نمایند به عنوان مثال برای کنترل قیمت گوشت خروج دام را ممنوع نموده اند.

وی گفت: هم اکنون شرایط قیمت گوشت و مرغ در خوزستان نسبت به سایر استان ها بهتر است و رتبه هشت کشور در مقدار قیمت این دو کالا را داریم.

ناصریان ادامه داد: ذخیره سازی ازمهمترین راهکارهای کاهش قیمت کالاها در بازار است که متاسفانه در این خصوص نیز در استان به خوبی عمل نشده است.

این کارشناس مسئول سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان گفت:سه استان کشور از جمله مازندران بیشترین ذخیره مرغ را در کشور دارند و نبض تامین و توزیع مرغ در کشور را در دست دارند.

وی ادامه داد: متاسفانه بعضی تصمیمات نادرست سیکل فراوری تا عرضه کالا را در بازار دچار نقص نموده و همین موضوع باعث گران شدن بعضی کالاها در بازار از جمله مرغ شده است.

ناصریان اضافه نمود: از دیگر مواردی که در افزایش قیمت مرغ و گوشت تاثیر داشته تامین نهاده ها است که با قیمت غیرمصوب عرضه و به دست فراوری نمایندگان می رسد.

وی گفت: قیمت مرغ در بازار خوزستان بین هشت تا ۱۲ درصد نوسان داشته است.

این کارشناس مسئول سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان اعلام کرد: پارسال مصوب شده بود که از عشایر برای تامین گوشت یاری گرفته گردد که متاسفانه هیچ اقدامی در این خصوص انجام نگرفت.

منبع: پیغام خوزستان

منبع: اُکالا

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 478 views بار دسته بندی : اخبار و رویدادها تاريخ : 29 دسامبر 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها