آتی کاوان پارس هدفون پشت بسته (Closed Back) یا پشت باز (Open Back)؟ - آتی کاوان پارس

به گزارش آتی کاوان پارس، هدفون ها را می‌شود به شیوه‌های مختلفی طبقه‌بندی کرد از جمله این دسته‌بندی‌ها پشت باز (Open Back) و پشت بسته  (Closed Back) می‌باشد که ویژگی‌های متفاوتی نسبت به هم دارند و قبل از انتخاب بهتر است در باره آنها مطلع باشید، ما برای کسب اطلاعات بیشتر از تفاوت‎‌های هر کدام، در ادامه مصاحبه با Axel Grell از سنهایزر و Philip Schuster از AKG به این بحث پرداخته‌ایم.

ایرکاپ (ear cup) هدفون پشت بسته هیچ منفذی ندارند، بنابراین با ایجاد یک فضای کاملاً بسته دور گوش شما، مانع از رسیدن صداهای اطراف به گوش می‌شوند. طراحی پشت باز دقیقاً عکس این موضوع می‌باشد، ایرکاپ‌های باز به شما این اجازه را می‌دهند که صداهای محیط اطراف را بشنوید. بنابراین مکانی که می‌خواهید در آن از هدفون استفاده کنید تأثیر زیادی روی این موضوع دارد که کدام نوع هدفون را انتخاب نمایید، پشت باز یا پشت بسته. به طور کلی در محیطهای ساکت، هدفون های پشت باز بهتر هستند، اما مثلاً وقتی که می‌خواهید در یک اتوبوس از هدفونتان استفاده کنید باید به حدی صدا را بالا ببرید که صداهای شلوغی اطراف را نشنوید، که در این صورت صدایی که از داخل هدفون پخش می‌شود می تواند به گوش اطرافیان هم برسد، در حالی که هدفون پشت بسته همه صدا را داخل ایرکاپ خود نگه می‌دارد.

برای برخی از خریداران ممکن است ضد نویز بودن کافی باشد، اما اگر می‌خواهید بیشترین حد از بین بردن نویز و صداهای محیط را داشته باشید بهتر است که هدفون هایی را بخرید که دارای قدرت noise-canceling (از بین بردن نویز) باشد. یکی از مزایای هدفون های پشت بسته این است که هیچ باتری و شارژی را برای جلوگیری از نویز مصرف نمی‌کنند و تمام این انرژی آنها صرف تولید صدای بهتر می شود.

هدفون های پشت باز تصویر گسترده تری از صدای استریو را می‌دهند، به این دلیل که قسمت پشتی درایورها صدا را در فضای باز منعکس می‌نماید. در هدفون های پشت بسته انعکاس صدا داخل ایرکاپها می‌تواند صدای استریو را خراب کند، در هدفون های پشت باز شما صدا را مستقیم و بدون هیچ انعکاسی می‌شنوید. ضعف طراحی هدفون های پشت بسته در این است که تمایل به بسته نگه داشتن صدا دارند. با کلاس قیمت داده شده، هدفون های باز بهتر از هدفون های بسته به نظر می‌رسند.

هدفون های فول سایز Beats، که همگی طراحی پشت بسته دارند، متقاضیان خرید بسیار زیادی دارند که این به دلیل داشتن قدرت بیس این هدفون ها می‌باشد، بنابراین سازندگان هدفون ها به نسبت سالهای قبل تلاش بیشتری در ساخت مدلهایی دارند که صدای بیس قوی‌تری را تولید کند. اگر شما تمایل به بیس بالا دارید و یا اغلب در محیط‌های پر سروصدا مثل اتوبوس، قطار یا ماشین از هدفون استفاده می‌نمایید، این افزایش قدرت بیس می تواند یک مزیت باشد. اما اگر شما خواستار تعادل دقیق صدا هستید و یا در محیط‌های ساکت از هدفون استفاده می‌کنید و احتیاجی به ایزوله کردن نویز ندارید، هدفون پشت باز بخرید.

در ضمن Schuster به این موضوع اشاره می‌کند که با استفاده از هدفون های پشت بسته گوش شما بیشتر از پشت بازی گرم می‌شود که در آن گردش هوا وجود دارد. اکثر هدفون های روگوشی طراحی پشت بسته دارند. بنابراین وقت خود را در جستجو برای “بهترین هدفون” هدر ندهید، دنبال آن هدفونی باشید که مناسب نیازهای شما است.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 144 views بار دسته بندی : علم و تکنولوژی تاريخ : 4 ژوئن 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.