آتی کاوان پارس هشدار Weak Security وای فای در هنگام ارتقا آیفون به iOS 14 چیست و چگونه آن را برطرف کنیم؟ - آتی کاوان پارس

به گزارش آتی کاوان پارس، آشا شما هم در زمان ارتقای سیستم عامل iOS آیفون یا آیپد خود به iOS 14 با هشدار weak Wi-Fi security روبرو شدید؟ شما تنها فردی نیستید که این هشدار را دریافت نموده است و همه کاربران آن را می بینند ولی این هشدار به چه معنی است؟

بسیاری از کاربران هنگام ارتقای به iOS 14 گزارش دادند که چنین هشداری را دریافت نموده که می گویند امنیت وای فای شما ضعیف است. در این پیغام که در زیر نام شبکه Wi-Fi شما ظاهر می گردد؛ آمده تنظیمات WPA/WPA2 TKIP به اندازه کافی امن نیست و شما باید دوباره روتر خود را پیکربندی کنید.

این پیغام تا حدودی گیج نماینده است و کاربران را سردرگم می نماید که دقیقا باید چه کاری انجام دهند.

در ابتدا، باید گفت که هیچ جای نگرانی وجود ندارد. اپل می خواهد به شما بگوید شبکه وای فای که استفاده می کنید و آیفون به آن وصل شده است؛ به اندازه کافی امن نیست. به این معنی که به آخرین استاندارد روز جهان مجهز نشده است.

بعضی کاربران تصور می نمایند این هشدار اپل به این معنی است که درون شبکه وای فای آن ها یک هکر نفوذ نموده است که تصوری اشتباه است. آیفون و آیپد شما در این شرایط امن است ولی می تواند امن تر باشد.

تنظیمات وای فای را روی WPA3 قرار دهید

اما اصل ماجرا چیست؟ WEP قدیمی ترین پروتکل رمزنگاری اطلاعات روی شبکه وای فای و مربوط به دهه ۱۹۹۰ است. امنیت WEP بسیار ضعیف است و هرگز نباید از آن بهره ببرید.

پس از آن پروتکل WPA و WPA2 عرضه شدند که همراه با سیستم رمزنگاری TKIP یا AES هستند. پروتکل WPA2 AES قوی ترین سیستم رمزنگاری وای فای است که در بسیاری از روترها و مودم های امروزی یافت می گردد.

WPA2 AES قوی تر از WPA2 TKIP است ولی آخرین استاندارد رمزنگاری وای فای نیست و در روترها و مودم های امروزی شاهد استاندارد جدید WPA3 هستیم.

WPA3 ایده آل ترین گزینه برای امنیت وای فای شبکه های خانگی است و بالاترین امنیت را برای شما فراهم می نماید.

اپل هم در هشدار weak Wi-Fi security می خواهد این موضوع را به شما بگوید و ازتان می خواهد اگر روتر شما از WPA3 پشتیبانی می نماید؛ تنظیمات وای فای را روی این سیستم رمزنگاری قرار دهید.

اگر اهل فن هستید و با تنظیمات مودم و روتر آشنایی دارید؛ کافی است وارد پنل مدیریتی تحت وب روتر یا مودم خود شده و در بخش تنظیمات Wi-Fi یا Security Wi-Fi تنظیمات رمزنگاری را روی WPA3 قرار دهید.

در بعضی روترهای قدیمی، باید فریم ویر دستگاه به نسخه جدید به روزرسانی گردد تا از WPA3 پشتیبانی نمایند. و البته بسیاری از روترهای قدیمی اصلا از WPA3 پشتیبانی نمی نمایند.

اگر از روتر یا مودمی استفاده می کنید که WPA3 ندارد؛ اطمینان پیدا کنید برای وای فای خود یک رمزعبور بسیار قوی و محکم انتخاب کردید و تنظیمات وای فای روی WPA2 AES است.

منبع: shabakehchi.com

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 1,077 views بار دسته بندی : تعاریف و اصطلاحات تاريخ : 8 جولای 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.