آتی کاوان پارس هواوی p20 و p20 پرو معرفی شد - آتی کاوان پارس

به گزارش آتی کاوان پارس، هواوی در پی جلب بازار بیشتری به سمت محصولاتش روی به فناوری هوش مصنوعی اورده و گوشه های موبایل جدیدش با محوریت هوش مصنوعی ارائه میشوند و حتی پردازنده های داخلی این تلفن ها نیز با پشتیبانی از این تکنولوژی ساخته شده اند.

هواوی پی ۲۰ و پی ۲۰ پرو از نمایشگر کم‌حاشیه و کشیده با بریدگی لبه بالا در کنار بدنه‌ای از جنس شیشه بهره می‌برند. هواوی لحظاتی پیش با رونمایی از پی ۲۰ و پی ۲۰ پرو طی رویداد اختصاصی خود در شهر پاریس، به انبوه شایعات و گمانه‌زنی‌ها در مورد این محصولات بالارده پایان داد. همان‌طور که انتظار می‌رفت، هر دو گوشی از زبان طراحی مشابهی بهره می‌برند و چینی‌ها با در پیش گرفتن روند جاری در دنیای گوشی‌ هوشمند، نمایشگری کشیده برای هر دو پرچم‌دار خود در نظر گرفته‌اند که از دو طرف و لبه بالا با حاشیه‌های فوق‌العاده باریکی احاطه شده است؛ البته هواوی بریدگی کوچکی در لبه بالا در نظر گرفته که از دوربین سلفی و اسپیکر مکالمه میزبانی می‌کند. هواوی برای گوشی‌های پی ۲۰ و پی ۲۰ پرو به ترتیب گواهی‌های IP53 و IP67 را از مؤسسه IEC دریافت کرده است.

با وجود حاشیه‌هایی باریک، حسگر اثر انگشت در هر دو نسخه پی ۲۰ و پی ۲۰ پرو در لبه پایین نمایشگر قرار دارد تا دسترسی به آن‌ حتی در شرایطی که گوشی روی یک سطح قرار دارد، مقدور باشد. این حسگر نقش تمام کلید‌های ناوبری را نیز ایفا می‌کند. هواوی پی ۲۰ از نمایشگر IPS LCD به قطر ۵٫۸ اینچ و گوشه‌های گرد بهره می‌برد و روشنایی ۷۷۰ نیت ارائه می‌دهد. در نقطه مقابل، نسخه پرو از نمایشگر ۶٫۱ اینچی OLED استفاده می‌کند که نسبت کنتراست ۱:۱,۰۰۰,۰۰۰ ارائه می‌دهد؛ البته نسبت تصویر هر دو نمایشگر ۱۹:۹ و رزولوشن‌ آن‌ها معادل ۱۰۸۰×۲۲۴۰ پیکسل است.

پی ۲۰ و پی ۲۰ پرو در دل بدنه‌ای شیشه‌ای قرار دارند که دور تا دور آن را فریمی فلزی احاطه کرده است. چینی‌ها برای پرچم‌دار ۲۰۱۸ خود رنگی جدید و اختصاصی موسوم به Twilight تدارک دیده‌اند که حاصل به‌کارگیری چندین لایه‌ پوشش نوری NVMC زیر پنل پشت این گوشی‌ها است و در نتیجه آن، حین تابش نور، گرادیانی از رنگ‌های بنفش و آبی، روی سطح گوشی نقش می‌بندد. محصولات جدید هواوی علاوه‌ بر Twilight، در رنگ‌های مشکی، آبی و رزگلد نیز روانه بازار خواهند شد.

هواوی کلیدی‌ترین ویژگی‌ پرچم‌داران جدید خود را دوربین توانمند آن‌ها می‌داند. هواوی P20 پرو از دوربین سه‌گانه بهره می‌برد که با همکاری لایکا توسعه داده شده است و به سه سنسور ۴۰ مگاپیکسلی رنگی، ۲۰ مگاپیکسلی مونوکروم و یک سنسور ۸ مگاپیکسلی با لنز تله‌فوتو مجهز شده که به‌ ترتیب در پسِ لنز‌هایی با دیافراگم f/1.6 ،f/1.8 و f/2.4 قرار دارند. دوربین Huawei P20 Pro به‌ مدد سیستم اختصاصی پردازش رنگ لایکا، پردازنده ISP اختصاصی و سنسور شدت رنگ، در تولید رنگ‌ها نیز عملکرد بهتری خواهد داشت.

پی ۲۰ پرو به‌ لطف لنزهای جدید لایکا موسوم به VARIO-SUMMILUX، امکان بزرگنمایی اپتیکال ۳ برابری و بزرگنمایی هیبریدی ۵ برابری در اختیار کاربر قرار می‌دهد و از ایزو ۱۰۲۴۰۰ برای ثبت تصاویر بهتر در شرایط نوری ضعیف پشتیبانی می‌کند. پی ۲۰ پرو در آزمون‌های وب‌سایت DxOMark موفق به دریافت امتیاز کلی ۱۰۹ شده که به‌مراتب بالاتر از امتیاز پرچم‌داران فعلی دنیای گوشی‌ هوشمند شده است.

برخلاف نسخه پرو، هواوی P20 از دوربین دوگانه‌ با سنسورهای ۱۲ مگاپیکسلی رنگی با ابعاد پیکسل ۱٫۵۵ میکرومتر و ۲۰ مگاپیکسلی مونوکروم استفاده می‌کند که در پس لنز‌هایی با دیافراگم f/1.8 و f/1.6 قرار دارند. هواوی در توسعه دوربین پی ۲۰ نیز با لایکا همکاری کرده است. در آزمون‌های وب‌سایت DxOMark، دوربین هواوی پی ۲۰ موفق به دریافت امتیاز کلی ۱۰۲ شده است. دوربین سلفی هر دو پرچم‌دار جدید هواوی از سنسوری ۲۴ مگاپیکسلی بهره می‌برد که لنزی با دیافراگم f/2.0 آن را همراهی می‌کند. هواوی مدعی است که به‌ لطف قابلیت‌های زیباسازی مبتنی بر هوش مصنوعی و نورپردازی سه‌بعدی چهره، دوربین جلوی پی ۲۰ و پی ۲۰ پرو، تصاویر سلفی زیبایی با رنگ طبیعی پوست ارائه می‌دهد.

پرچم‌داران سری پی ۲۰ هواوی اکنون به‌ لطف هوش مصنوعی می‌توانند ماهیت ۱۹ صحنه و سوژه را شناسایی و بسته به نوع صحنه، پارامترهای عکاسی را به‌صورت بهینه تنظیم کنند. قابلیت دیگر دوربین این محصولات، پیش‌بینی فوکوس ۴D است که با استفاده از آن، دوربین حرکت سوژه را پیش‌بینی می‌کند و فوکوس دقیق‌تری روی آن انجام می‌دهد، ضمن اینکه به‌ مدد فناوری Huawei AIS و با استفاده از هوش مصنوعی، لرزش عکس‌ها گرفته می‌شود. هواوی پی ۲۰ به‌ لطف لرزش‌گیر ۶ محوره‌، امکان فیلم‌برداری اسلوموشن با نرخ ۹۶۰ فریم‌ بر ثانیه نیز برای کاربر فراهم می‌کند.

مطابق پیش‌بینی‌ها، هواوی تراشه اختصاصی کرین ۹۷۰ را در پی ۲۰ و پی ۲۰ پرو به‌ کار گرفته است؛ تراشه قدرتمندی که پیش‌تر عملکرد آن را در گوشی‌های میت ۱۰ و میت ۱۰ پرو تجربه کرده‌ایم. در کنار پردازنده یادشده، پی ۲۰ و پی ۲۰ پرو به ترتیب از ۴ و ۶ گیگابایت حافظه رم در کنار حافظه ذخیره‌سازی داخلی ۱۲۸ گیگابایتی بهره می‌برند. پرچم‌داران جدید هواوی به‌صورت پیش‌فرض با اندروید ۸٫۱ اوریو و رابط کاربری EMUI 8.1 روانه بازار خواهند شد.

وظیفه تأمین انرژی Huawei P20 و Huawei P20 Pro به‌ ترتیب بر عهده باتری‌هایی با ظرفیت ۳۴۰۰ و ۴۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت است و هواوی موفق به کسب استاندارد TÜV Safety برای این باتری‌ها و فناوری شارژ سریع به‌کاررفته در گوشی‌های جدید خود شده است. پی ۲۰ و پی ۲۰ پرو به اسپیکرهای استریو مجهز شده‌اند و به‌ لطف پشتیبانی از Dolby Atmos، صدایی فراگیر ارائه می‌دهند. پرچم‌داران جدید چینی‌ها از دو سیم‌کارت با اتصال ۴G پشتیبانی می‌کنند.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 103 views بار دسته بندی : علم و تکنولوژی تاريخ : 4 ژوئن 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.