آتی کاوان پارس وزیر خارجه کانادا: اقدامات میانمار علیه مسلمانان روهینگیا ، پاکسازی قومی است - آتی کاوان پارس

به گزارش آتی کاوان پارس، وزیر امور خارجه کانادا در کنفرانس خبری مشترک با رکس تیلرسون همتای آمریکایی خود در اوتاوا گفت اقدامات ارتش میانمار علیه روهینگیا یی ها، پاکسازی قومی است.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران؛ کریستیا فری لند وزیر خارجه کانادا گفت: اقدامات دولت میانمار علیه مسلمانان روهینگیا ،پاکسازی قومی است.

فری لند در کنفرانس خبری مشترک با رکس تیلرسون همتای آمریکایی خود در اوتاوا گفت: بسیار خوشحالم که همکاری و همپیمانی بین کانادا و آمریکا براساس منافع اقتصادی مشترک و ارزش های مشترک بوده است. این موضوع سبب شده است ما بتوانیم با همدیگر در بخش تجارت، سرمایه گذاری، انرژی، محیط زیست، امنیت، امنیت مرزی و مسائل جهانی با همدیگر همکاری کنیم. من از این فرصت استفاده می کنم تا درباره روابط بین آمریکا و کانادا و زمانی که مسائل مختلف منطقه ای و بین المللی مطرح می شوند، صحبت کنم.

وزیر امور خارجه کانادا در ادامه گفت: من لازم است که بگویم که رکس وضع موجود در میانمار را به اطلاع مقامات این کشور رسانده است. من بسیار خوشحالم که شاهد بیانیه رئیس شورای امنیت در ششم ماه نوامبر بودیم. این بیانیه خواهان پایان خشونت ها ضد روهینگیا ها شده بود. این پاکسازی قومی است. این جنایت ضد بشریت است و مهم است که عاملان این اقدامات به دست قانون سپرده شوند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 437 views بار دسته بندی : اخبار و رویدادها تاريخ : 17 ژانویه 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها