آتی کاوان پارس پاسخ آمریکا به پرتاب موشک کره شمالی - آتی کاوان پارس

به گزارش «رسپار» به نقل از اسپوتنیک، یک مقام بلندپایه دولت آمریکا گفت که واشنگتن از پرتاب اخیر چندین فروند موشک کوتاه بُرد توسط کره شمالی اطلاع دارد، اما این اقدامات پیونگ یانگ را رفتاری تحریک آمیز قلمداد نمی‌کند.

این مقام دولت آمریکا پرتاب این موشک‌ها را یک «فعالیت نظامی متعارف» از سوی کره شمالی خواند و افزود که این آزمایش‌های موشکی در زمره «اقدامات تحریک آمیز» قرار نمی‌گیرند.

به گفته این مقام آمریکایی، شلیک این موشک‌ها «ذیل قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل، که برنامه موشکی بالستیک [کره شمالی] را ممنوع کرده‌اند، تحریم نشده بودند».

این در حالی است که «جان کربی» سخنگوی وزارت دفاع ایالات متحده اوایل روز سه شنبه از اظهارنظر در مورد گزارش رسانه‌ها مبنی بر آزمایش‌های هسته‌ای کره شمالی در هفته اخیر خودداری کرد.

گفتنی است، روز سه شنبه رسانه‌ها ی ایالات متحده گزارش دادند که کره شمالی چندین فروند موشک کوتاه برد را طی روزهای شنبه و یکشنبه پرتاب کرده است. گفته می‌شود کره شمالی در واکنش به رزمایشهای نظامی مشترک ایالات متحده و کره جنوبی که پیونگ یانگ بارها به آن اعتراض کرده است، این آزمایش‌های موشکی را انجام داد.

 

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 120 views بار دسته بندی : ریپورتاژ تاريخ : 31 جولای 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.