آتی کاوان پارس چاپ 3 بعدی موتور موشک های ناسا امکانپذیر می گردد - آتی کاوان پارس

به گزارش آتی کاوان پارس، ناسا در پروژه جدید خود به دنبال چاپ سه بعدی قطعات موتورهای موشک ها با استفاده از پودر فلز و لیزرها است.

جهت دریافت مشاوره خدمات طراحی کاتالوگ صنعتی از بهترین و مجربترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی تا چاپ کاتالوگ های تبلیغاتی حرفه ای را با بهترین قیمت از ما بخواهید.

سر و کله فناوری نوظهور چاپ سه بعدی امروزه در همه جا پیدا می گردد، از وعده های غذایی چاپ سه بعدی شده گرفته تا اعضای بدن انسان یا خانه های چاپ سه بعدی، این فناوری کاربردهای متنوعی دارد. اکنون ناسا اعلام نموده است که از این روش برای ساخت موشک های آینده خود استفاده خواهد نمود.

این پروژه RAMPT نام دارد و در کوشش است با استفاده از پودر فلز و لیزرها یک روش چاپ سه بعدی را برای فراوری قطعات موتور موشک ایجاد کند. این روش جدید که به آن رسوب انرژی با دمیدن پودر گفته می گردد، دارای مزایای زیادی از جمله کاهش هزینه ها و زمان فراوری است.

درو هوپ مدیر برنامه توسعه تغییر و تحول ناسا که بودجه پروژه RAMPT را تأمین می نماید، گفت: این پیشرفت فناورانه قابل توجه است، زیرا به ما اجازه می دهد تا سخت ترین و گران ترین قطعات موتور موشک را با قیمت کمتری نسبت به گذشته فراوری کنیم.

وی اضافه نمود: علاوه بر این، این فناوری این اجازه را به شرکت های داخل و خارج از صنعت هوافضا می دهد تا از آن بهره ببرند و این فناوری را در صنایع پزشکی، حمل و نقل و زیرساختی اعمال نمایند.

این روش ساخت جدید به ویژه در ساخت قطعات بسیار عظیم و قطعات بسیار پیچیده مهارت دارد.

پل گرادل محقق اصلی پروژه RAMPT در مرکز پرواز فضایی مارشال ناسا در آلاباما گفت: ساخت سنتی این قطعات، یک فرآیند چالش برانگیز است و ممکن است بسیار طولانی گردد.

وی اضافه نمود: اما چاپ سه بعدی به ما امکان می دهد تا اجزای بسیار عظیم را با ویژگی های داخلی پیچیده ایجاد کنیم که قبلاً امکانپذیر نبودند. ما اکنون قادر به کاهش چشمگیر زمان و هزینه مربوط به ساخت نازل های خنک نماینده موتور موشک و سایر اجزای مهم آن هستیم.

گروه پروژه RAMPT اخیراً یکی از عظیمترین قطعات مورد استفاده در موشک را با قطر ۱۰۱ سانتی متر و طول ۹۶ سانتی متر چاپ سه بعدی نموده است.

اکنون باید منتظر بمانیم تا ببینیم آنها در آینده به چه دستاوردهایی در این زمینه می رسند.،مهر

منبع: ایران آنلاین

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 317 views بار دسته بندی : طراحی گرافیکی و چاپ تاريخ : 24 می 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.