آتی کاوان پارس چرا نفرین لیورونا بخشی از دنیای فیلم های احضار نیست؟ - آتی کاوان پارس

به گزارش آتی کاوان پارس، مایکل چاوز کارگردان نفرین لیورونا درباره اینکه چرا این فیلم در واقع بخشی از فیلم احضار محصول شرکت برادران وارنر نیست، صحبت نموده است.

از وبسایت ویکی پدیا دیدن نمایید.

پس از چندین کار کوتاه، مانند دوشیزه که برنده جایزه جشنواره شریکفست (جشنواره ای مختص فیلم های ژانر ترسناک) شد، نفرین لیورونا، در واقع اولین تجربه کارگردانی چاوز محسوب می گردد. این فیلم با بازی لیندا کاردلینی و ریموند کروز، درباره آنا تیت گارسیا، مددکار اجتماعی و بیوه زنی در لس آنجلس است که خود و دو فرزندش مورد آزار و اذیت یک روح بد ذات و خبیث واقع می شوند.

مجموعه ی فیلم های احضار از سال ۲۰۱۳ شروع شد و از آن موقع چندین دنباله و اسپین آف به همراه داشت. کاراکترهای اصلی احضار، اد و لورین وارن با بازی پاتریک ویلسون و ورا فارمیگا هستند، دو نفر از برجسته ترین محققان حوزه ماوراء الطبیعه که روی موضوعات بحث برانگیزی فعالیت داشته اند. عنصر اصلی دیگر فیلم، عروسک تسخیر شده آنابل است. در حالی که تصور می شد نفرین لیورونا یک اسپین آف دیگر برای این سری فیلم باشد اما به نظر می رسد که تصورات در این باره اشتباه از آب درآمده است.

در مصاحبه ای برای فیلم احضار: شیطان مرا وادار کرد (The Devil Made Me Do It)، از چاوز خواسته شد تا به سؤالات درباره اینکه آیا فیلم نفرین لیورونا بخشی از سری فیلم های احضار است یا خیر، پاسخ دهد. گرچه خود فیلم، گریزی به احضار و داستان آن می زند اما این کارگردان مطرح نمود که بخشی از آن مجموعه محسوب نمی گردد. چاوز بیان نمود: دلیل ساده ای که چرا نفرین لیورونا بخشی از سری فیلم های احضار نیست این است که بدون حضور یکی از فراوری کنندگان این مجموعه ساخته شده است. بنابراین در واقع نمی توان آن را جزء احضار به حساب آورد. در اصل، فقط قرار بود که با به کارگیری کاراکتر کشیش و گریزی به آنابل، یک پروژه سرگرم کننده ساخته گردد. در واقع، برنامه ما این بود که تماشاگران از ارتباط لیورونا و احضار، هیجان زده شوند. من نمی توانم هیچ کدام از اسرار شرکت سازنده فیلم را فاش کنم. فقط در همین حد می توانم بگویم که شخصیت لیورونا، به تنهایی پتانسیل های یک فیلم مستقل و جذاب را دارد و ما فقط می خواستیم یک اشاره ریز به ارتباط میان دو فیلم داشته باشیم. واقعا درست نیست که یک اسپین آف رسمی، بدون تیم کامل ساخته گردد. وقتی نفرین لیورونا برای اولین بار در آستین به نمایش درآمد، به اشتباه اعلام شد که قسمت بعدی سری فیلم احضار است. قصد بی احترامی به بقیه دست اندرکاران را نداشتیم و به هیچ وجه نمی خواستیم که از برند تجاری احضار سوءاستفاده کنیم.

شرح چاوز درباره نبودن ارتباط بین این فیلم و سری احضار، قابل درک و مناسب است. مطمئنا با جو تبلیغاتی، می توانست سیل بیشتری از مخاطبان را جلب کند و کار، آسان تر میشد اما رخ ندادن این مسأله، قابل تحسین است و همکاری خوب و مثبت در استودیو این فیلم را نشان می دهد.

اولین بار نیست که مسئله ای در ارتباط با یک سری فیلم عظیم پیش می آید، به عنوان مثال، سریال های مارول که از شبکه نتفلیکس پخش می شوند، به طور عام و با توجه به ارجاعات جسته و گریخته، بخشی از دنیای سینمایی مارول در نظر گرفته می شوند اما چون هیچ شخصیت واحدی در هر دو آن ها، به صورت هم زمان حضور نداشت، هنوز هم جای بحث دارد. اگرچه پدر پرز در هر دو فیلم نفرین لیورونا و آنابل حضور داشت اما نبود وی در فیلم های دیگر مجموعه احضار، خود دلیلی برای سخنان چاوز است.

منبع: Screenrant

منبع: دیجیکالا مگ

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 133 views بار دسته بندی : فرهنگ و هنر تاريخ : 4 جولای 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها