آتی کاوان پارس کشورهای پر گردشگر جهان - آتی کاوان پارس

به گزارش آتی کاوان پارس، کشور فرانسه در لیست کشورهای پرگردشگر جهان قرار دارد. اما چه عاملی باعث می‌شود که برای گردشگران خارجی جذابیت داشته باشد؟ اقتصاد قوی، مجاورت با کشورهای پرطرفدار دیگر و یا حتی جاذبه‌های طبیعی و مصنوعی ساخت بشر از جمله‌ این عوامل می‌باشند.

کشور ترکیه در لیست کشورهای پرطرفدار گردشگری قرار دارد. کشور ترکیه به‌ خاطر میراث فرهنگی غنی و گوناگونی نژادی‌ که دارد معروف شده است. تفریحگاه‌های ساحلی که در دریای مدیترانه و دریای اژه ساخته شده‌اند، جاذبه‌هایی هستند که گردشگران را به سوی خود جذب می‌کنند. ۳۹٫۸ میلیون گردشگر خارجی در سال ۲۰۱۴ به ترکیه سفر کرده بودند که با این آمار این کشور ششمین کشور پربازدید جهان است. در سال ۲۰۱۵ صنعت گردشگری ترکیه به‌علت بروز برخی حوادث ناگوار لطمه‌های زیادی خورد.

آلمان یکی از مکان‌های گردشگری در دنیا می‌باشد و هر سال پذیرای تعداد زیادی گردشگر از سراسر دنیا و از داخل کشور می‌باشد. درطی آمار منتشر شده از طرف کشور آلمان، ۳۰ درصد از مردم آلمان علاقه دارند تعطیلات خود را در کشور خود به سر ببرند. خارجی‌ها نیز علاقه‌ی زیادی برای گذران تعطیلات در این کشور دارند و در سال ۲۰۱۴، حدود ۳۳ میلیون نفر از آنها به این کشور سفر کرده بودند. در سال ۲۰۱۲ این کشور اروپایی توانسته بود از صنعت گردشگری بین‌المللی ۳۸ میلیارد دلار درآمد کسب کند. گردشگری با وجود شهرهای پربازدیدی مانند برلین، مونیخ و هامبورگ بسیار محبوب است و مورد توجه گردشگران می‌باشد.

کشور ایتالیا با داشتن ۵۱ اثری که در میراث فرهنگی یونسکو به ثبت رسیده است. آثار فرهنگی و بناهای تاریخی بسیار از روم باستان و عصر رنسانس، روستاهای کوه‌های آلپ و سواحل فوق‌العاده در دریای مدیترانه،این کشور را به پنجمین کشور برتر جهان برای سفر تبدیل کرده است. برخی از شهرهای پر بازدید ایتالیا رم، ونیز، میلان و فلورانس هستند. که هر یک جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی و غذایی منحصر به خود را دارند. در سال۲۰۱۴ در حدود ۴۸٫۶ میلیون گردشگر به ایتالیا سفر می‌کنند که درآمد بالایی عاید صنعت گردشگری این کشور کرد.

یکی از صنعت‌های مهم کشور اسپانیا، گردشگری است که توانسه ۱۱ درصد از تولید ناخالص داخلی این کشور را تامین کند. ۶۵ میلیون گردشگر از نقاط مختلف اروپا به کشور اسپانیا سفر می‌کنند. از جاذبه‌های گردشگری این کشور می‌توان به شهرهای تاریخی بارسلونا و مادرید، هتل‌های درجه یک در سواحل دریاهای مدیترانه و اطلس، جشنواره‌های پرطرفدار مانند کارناوال و فرار از گلوله‌ها، ۱۵ پارک ملی، تاسیسات گردشگری زمستانی پیشرفته و شب‌های زنده و شاد اشاره نمود. همچنین ۱۳ شهر اسپانیا در لیست میراث فرهنگی یونسکو هستند.

کشور فرانسه با ۸۳٫۷ میلیون گردشگر بین‌المللی در سال ۲۰۱۴، در رده‌ی اول فهرست پرگردشگرین کشور جهان قرار دارد که ما هم به شما توصیه می‌کنیم با تور فرانسه قیمت به بازدید آن بروید. فرانسه مکان‌های گردشگری بسیاری دارد که برخی از آن‌ها از شهرهای فرهنگی پاریس، لیون، استراسبورگ، کوه‌های آلپ، زمین‌های اسکی، سواحل متعدد، روستاهای زیبا، پارک‌ها و باغ‌های فوق‌العاده است. ۳۷ اثر این کشور در میراث فرهنگی یونسکو وجود دارد که همگی از ارزش و اهمیت بالای جهانی برخوردار است. ۹٫۷ درصد از تولید ناخالص داخلی این کشور از صنعت گردشگری تامین شده است. ۳۰ درصد از درآمد گردشگری، از گردشگران خارجی به‌دست می‌آید و ۷۰درصد این درآمد از گردشگران داخلی حاصل خواهد شد.

سواحل شنی و آفتابی و ارزان بودن سفر، دلیلی برای پر طرفدارترین شدن آن می‌باشند، جزایر استوایی، حیات‌وحش غنی، مکان‌های باستانی، صومعه‌های مختلف و غیره، تایلند را به یکی از مناطق پر گردشگر جهان است. این کشور با جشنواره‌های پر نشاط و زنده، جشن‌ها و شب‌زنده‌داری‌های شبانه، مراکز خرید شیک و غذاهای لذیذ از گردشگران خود میزبانی می‌کند. در حدود ۲۰٫۲ درصد از تولید ناخالص این کشور از صنعت گردشگری تامین می‌شود. کشور تایلند بر روی صنعت گردشگری سرمایه گذاری کرده است تا بتواند در سال ۲۰۳۲، میزبان ۱۰۰میلیون نفر بازدید کننده باشد.

چین یکی از بهترین کشورهای جهان برای سفر است. دیوار بزرگ چین، کوه‌های مقدس، معبد شائولین، آبشار هئوانگ گوژو، شهر ممنوعه، سد سه‌دره و جاذبه‌های گردشگری طبیعی از بهترین جاذبه‌های گردشگری کشور چین برای بازدید هستند. این کشور در سال ۲۰۱۴ پذیرای ۵۵٫۶ میلیون گردشگر خارجی بود و در سال ۲۰۱۰ از طریق مبادلات ارز خارجی، ۴۵٫۸ میلیارد دلار سود نمود. طبق گفته‌ی کارشناسان، تعداد گردشگران چین با سرعت بالا رو به افزایش می‌باشد. سازمان تجارت جهانی پیش‌بینی کرده، چین در بخش گردشگری، تا سال ۲۰۲۰ تبدیل به شماره‌ی یک جهان می‌باشد.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 143 views بار دسته بندی : مقالات گردشگری تاريخ : 4 ژوئن 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.