آتی کاوان پارس کیا پیکانتو کره ای کوچک اما ارزان - آتی کاوان پارس

به گزارش آتی کاوان پارس، شرکت کیا نیز با مدل جدید کیا پیکانتو، گامی در عرصه ساخت خودروهای کوچک برداشت و عرصه رقابت را بر شرکت‌های رقیب مانند سوزوکی، نیسان و میتسوبیشی تنگ کرد.

اصلی‌ترین رقیب پیکانتو خودرویی به نام میراژ از کمپانی میتسوبیشی که رکورد دار فروش ۳۶۰۰ عددی در سال است. کیا در این مدل با سادگی تمام معیارهای زیبایی شناختی را رعایت کرده است و پنجره‌های بزرگی دارد که با آنها شما احساس نخواهید کرد در یک خودروی کوچک قرار دارید.

سرنشینان جلو این هاچ‌بک فضای خوبی دارند و افراد قد بلند نیز نباید نگران کمی جا در این خودرو باشند. با این که امکان تنظیم تلسکوپی فرمان وجود ندارد، اما کلید های کنترل تهویه مطبوع و سیستم صوتی به راحتی در دسترس می‌باشند. همچنین راهنمای هوشمندی در کیا پیکانتو تعبیه شده است که با یکبار فشردن دکمه راهنما، زمانی که در بزرگراه قرار است خط خود را عوض کنید، سه بار چشم می‌زند.

سیستم صوتی با چهار بلندگو و ظرفیت ۶ دیسک که امکان کنترل آن از روی فرمان وجود دارد، پورت USB، امکان پخش MP3 و اتصال به iPod از دیگر ویژگی‌های مالتی‌مدیا این خودرو زیبا است که به سبک اروپایی ساخته شده است.

فضای داخلی کیا پیکانتو

کامپیوتر سفری، دکمه استارت-استاپ،سان روف، سیستم ورود بدون کلید (Keyless)، آیینه های برقی تاشو به همراه چراغ های راهنما روی آیینه های جانبی و قفل شدن خودکار درب ها در سرعت بالا از دیگر امکانات این خودوری کره‌ای می‌باشد.

سه کمربند ایمنی سه نقطه ای و دو قلاب صندلی بچه (ISOFIX) در صندلی‌های عقب این خودرو تعبیه شده است و از لحاظ ایمنی پیکانتو با داشتن ۶ کیسه هوا و گرفتن ۵ ستاره از موسسه ایمنی ANCAP خیال شما را راحت خواهد کرد.

پیکانتو از دوربین دید عقب نیز که امری مرسوم در خودروهای این کلاس است، نیز بهره می‌برد و با فرمان برقی که دارد، یک پارک آسان را به راننده ارائه می‌دهد.

طراحی پشت کیا پیکانتو

با ابعادی که این خودرو دارد آن را به یک خودوری شهری تبدیل کرده است. موتور پیکانتو با ۴ سیلندر با حجم ۱۲۵۰ سی‌سی می‌تواند ۸۴ اسب بخار نیرو در ۶۰۰۰ دور بر کیلومتر تولید کند و به صورت ترکیبی در هر ۱۰۰ کیلومتر تنها ۵٫۵ لیتر سوخت مصرف کند. گنجایش باک این اتومبیل کوچک ۳۵ لیتر می‌باشد.

از نقاط قوت این پرچم دار کیاموتورز ترمز دیسکی آن در هر چهار چرخ به همراه ABS و EBD می‌باشد، در حالیکه تعدادی از رقبای این خودرو از ترمزهای کاسه‌ای برای چرخ های بهره می‌گیرند که یک ضعف ایمنی برای آن خودروها به حساب می‌آید.

 یکی از نقاط ضعف این خودرو تعویض دنده ۳ و ۴ در سربالایی‌ها می‌باشد که با یک دنده اضافی بین ۳ و ۴ این مشکل رفع می‌شد.

پایداری، فرمان پذیری خوب، طراحی زیبا، رینگ آلومینیومی ۱۵ اینچی، امکانات و تجهیزات کاربردی از نقاط قوت این خودرو می‌باشند که در بازار خودروی ایران با قیمت ۷۵ میلیون تومان به فروش می‌رسد.

هیجان کم در رانندگی، نبود امکان انتخاب گیربکس دستی و نداشتن کروز کنترل از نقاط ضعف این خودرو هستند.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 125 views بار دسته بندی : خودرو تاريخ : 9 ژوئن 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.