آتی کاوان پارس آشنایی با تاریخچه پاتایا - آتی کاوان پارس

به گزارش آتی کاوان پارس، پاتایا شهری ساحلی در کشور تایلند است که بسیار دیدنی و جذاب می‌باشد. این شهر تاریخ جالبی داشته که در این مقاله با بخشی از آن آشنا خواهید شد.

نام پاتایا برای این شهر از زمان رژه ارتش پادشاه تاکسین Phraya Tak از Ayutthaya به Chanthaburi و قبل از سقوط پایتخت سابق به دست مهاجرین برمه در سال ۱۷۶۷ اتفاق افتاد، نام پاتایا برای این منطقه انتخاب گردید.

زمانی که ارتش پادشاه تاکسین به پاتایا ملحق شد پادشاه به نیروهای محلی به رهبری NaiKlom که قصد مواجه با او را داشتند حمله نمود. وقتی این دو رهبر با هم روبرو شدند، NaiKlom تحت تاثیر رفتار مودبانه ی پادشاه تاکسین قرار گرفت و بدون مبارزه تسلیم گردید و به نیروهای او ملحق شد. از آن زمان به بعد مکانی که این دو ارتش با هم مواجه شدند Thap Phraya نامیده شد که به معنای ارتش Phraya بود. این محل بعدها پاتایا نامیده شد که نام بادی بود که در آغاز فصل بارانی از جنوب غرب به سمت شمال شرق وزیده می‌شد.

در سال‌های ۱۹۶۰ پاتایا یک دهکده کوچک ماهیگیری بود. بعدها در طول جنگ ویتنام که در اطراف U-Tapao و یا مناطق دیگر مستقر شدند، شروع به بازدید از پاتایا نمودند. براساس یک داستان تایید نشده یک گروه ۵۰۰ نفری از سربازان آمریکایی در پایگاه نظامی Korat مستقر شدند. در تاریخ ۲۹ ژوئن ۱۹۵۹ برای یک هفته استراحت به پاتایا رفتند. آن ها خانه‌هایی از مردم تایلند در انتهای جنوبی ساحل کرایه کردند. با توجه به مدت کم اقامت آن‌ها زمان خوبی را در این منطقه طی کردند. بعد از آن نام پاتایا به سرعت در میان دیگر سربازان آمریکایی پخش گردید. بعد از رشد و توسعه این منطقه پاتایا یکی از سواحل تفریحی محبوب در تایلند به شمار می‌رود. امروزه سالانه ۴۰۰۰ گردشگر با تور پاتایا به بازدید این شهر ساحلی و می‌روند و روز به روز صنعت توریسم پاتایا رشد می‌کند.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 128 views بار دسته بندی : مقالات گردشگری تاريخ : 4 ژوئن 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.