آتی کاوان پارس آشنایی با پارک تاریخی سوختهی - آتی کاوان پارس

به گزارش آتی کاوان پارس، پارک تاریخی سوختهی، یکی از جاذبه‌های تاریخی کشور تایلند برای بازدید از جاذبه‌هایی دیدنی است. پارک تاریخی سوختهی در در ۱۲۳۸ تاسیس شده است. سوختهی اولین پادشاهی متحد سیام بود. 

پایتخت قرون وسطایی سوختهی اکنون در خرابه های زیبای پارک تاریخی سوختهی واقع شده است. معابد بسیار زیبای آن سبک منحصر به فرد دکوراسیون سوختهی را به معرض نمایش گذاشته که تحت تاثیر خمر (کامبوج) و سریلانکا است. به شما توصیه می‌کنیم در تور تایلند به بازدید این جاذبه بروید.

پارک تاریخی سوختهی در حدود ۲۷ مایل مربع (۷۰ کیلومتر مربع) است و به پنج منطقه، که هر کدام ورودی جداگانه دارد تقسیم شده است. منطقه مرکزی بخش سلطنتی شهر بوده و مهم تر از بقیه قسمتها است. چهار منطقه دیگر کمتر شلوغ و توریستی هستند و مناطق بزرگی را پوشش می دهند، به طوری که استفاده از یک دوچرخه یا وسیله نقلیه دیگر ضروری می‌کند.

منطقه مرکزی پارک تاریخی سوختهی با یک خندق مربع حفاظت شده و شامل ۲۱ معبد پراکنده در میان استخرهای پوشیده ازنیلوفر آبی، کانال ها، درختان و گیاهان سبز برای بازدید در تور تایلند است. این بخش بیش از یک مایل مربع (۳ کیلومتر مربع) است، به طوری که استفاده از یک دوچرخه برای دور زدن لازمست. بدون شک، بزرگترین معبد در منطقه مرکزی پارک تاریخی سوختهی، معبد وات ماهاتهات است که پادشاه اول آنرا بنا کرده است. در ۵۰۰ متری شمال دیواره های شهر در منطقه شمال معبد وات پرا پای لوانگ، یکی از قدیمی ترین معابد در سوختهی قرار گرفته که در ۱۲۳۸ بنا شد. بنابراین معبدی که در اصل توسط خمرها ساخته شده بود از عناصر بودایی و هندی نیز بهره مند شده‌اند.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 96 views بار دسته بندی : مقالات گردشگری تاريخ : 4 ژوئن 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.