آتی کاوان پارس ابلاغ نقشه محدوده عرصه و حریم 3 اثر ملی فرهنگی تاریخی به استاندار لرستان - آتی کاوان پارس

به گزارش آتی کاوان پارس، رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، ۱ مهر ۹۷ در نامه ای به استاندار لرستان، نقشه محدوده عرصه، حریم و ضوابط حفاظتی و معماری سه اثر ملی فرهنگی تاریخی را به او ابلاغ کرد.

به گزارش خبرنگار خبرنگاران، در نامه علی اصغر مونسان معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به موسی خادمی استاندار لرستان آمده است:

در اجرای بند ۱۲ از ماده ۳ قانون اساسنامه سازمان میراث فرهنگی کشور مصوب ۱۳۶۷ و مواد مربوطه از قانون راجع به حفظ آثار ملی مصوب سال ۱۳۰۹ و نظام نامه اجرایی قانون آن، نقشه محدوده عرصه، حریم و ضوابط حفاظتی و معماری مربوط به اثر ملی فرهنگی، تاریخی تپه برکه واقع در شهرستان چگنی، روستای برکه که به شماره ۱۵۷۲۹ مورخ ۱۳۸۵/۵/۸ در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است، ابلاغ می شود.

محدوده حریم اثر مذکور تحت حفاظت و نظارت این سازمان است و هر گونه دخل و تصرف در محدوده حریم و تخلف از ضوابط حفاظتی مقرر، برابر مواد ۵۵۸ لغایت ۵۶۹ از کتاب پنجم قانون مجازات اسلامی، تعزیرات و مجازات های بازدارنده، جرم محسوب می شود و مرتکب مشمول مجازات های قانونی خواهد شد.

خواهشمند است دستور فرمایید مراتب جهت اطلاع و اجرا به مقامات و مسئولین ذی ربط در استان ابلاغ شود و از نتیجه این سازمان را مطلع نمایند.

همچنین در نامه هایی جداگانه از سوی رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نقشه محدوده عرصه، حریم و ضوابط حفاظتی و معماری مربوط به اثر فرهنگی تاریخی تپه باقرآباد به شماره ۴۳۶۱ و بقایای یک کاخ ساسانی به شماره ۸۹۹ به استاندار لرستان ابلاغ شد.

منبع: میراث آریا

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 87 views بار دسته بندی : مقالات گردشگری تاريخ : 28 می 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.