آتی کاوان پارس با جاده Passage du gois در فرانسه آشنا شوید - آتی کاوان پارس

به گزارش آتی کاوان پارس، جاده زیبای Passage du gois در ساحل آتلانتیک کشور فرانسه قرار گرفته است. این جاده به دلیل موقعیت جغرافیایی که دارد، روزی ۲ بار به زیر آب فرو می‌رود و ناپدید می‌شود.

assage du gois نام جاده‌ای بین خلیج Burnёf و جزیره ی Noirmoutier قرار گرفته و نه تنها یک جاده منحصربفرد، بلکه بسیار خطرناک نیز می‌باشد و روزی ۲ بار و همزمان با موج‌های خروشان دریا ناپدید می‌شود. این جاده ۱٫۵ تا ۴ متر به زیر آب فرو می‌رود.

بنابراین مردم می توانند از این جاده فقط روزی۲ بار آن هم برای چند ساعت محدود استفاده نمایند. مردم این منطقه معمولا ساعت‌های استفاده از این جاده را می‌دانند با این حال، پنل‌های مخصوصی در اطراف جاده زده شده تا در صورتیکه توریست‌ها زمان استفاده از ان را ندانند، بی خبر وارد آن نشوند. این پنل‌ها، نشان می‌دهند که چه زمانی برای عبور از این جاده ایمن است.

تا به حال چندین بار عابرین جاده در داخل موج‌های دریا به دام افتاده‌اند، اما خوشبختانه برج‌های نجاتی در اطراف این جاده وجود دارند که افراد می‌توانند به بالای آن بروند و منتظر کمک بمانند.

قوانینی برای استفاده از این جاده وضع شده است. به طور مثال پارک کردن ماشین در پیاده‌روهای این جاده ممنوع است.

این جاده کاملا خیس بوده و سر است. برای جلوگیری از سر خورن ماشین‌ها، پیشنهاد می‌گردد که کاملا آرام رانندگی بشود و در مواقعی که مه شدید باشد باید حتما چراغ‌های مه شکن را روشن نمایید تا حادثه‌ای رخ ندهد. اتوبوس‌ها و کامیون‌ها می‌توانند از مسیر اصلی به طرف جزیره بروند اما مسیر برعکسی برای آنها وجود ندارد.

این جاده گردشگران زیادی را به خود جذب کرده و به یکی از دلایل سفر گردشگران تور ارزان فرانسه به این کشور شده است. این جاده در نوع خود بهترین است و یک جاذبه هیجان‌انگیز به شمار می‌رود.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 136 views بار دسته بندی : مقالات گردشگری تاريخ : 4 ژوئن 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.