آتی کاوان پارس با جزیره ساموئی تایلند آشنا شوید - آتی کاوان پارس

به گزارش آتی کاوان پارس، جزیره ساموئی (Ko Samui) از بهترین جاذبه‌های کشور تایلند برای بازدید بوده و طبیعتی گرمسیری با سواحل شنی سفید و آب‌هایی زلال به مانند آینه دارد. ساموئی، استراحتگاهی آرام و زیبا بوده و سومین جزیره بزرگ تایلند بوده و ۵۰ هزار نفر جمعیت دارد.

جزیره ساموئی در صنعت گردشگری رشد بالایی داشته و وجود فرودگاهی بین المللی دسترسی به آن را راحت‌تر کرده است. سامویی در فاصله ۶۸۵ کیلومتری شهر بانکوک و در سواحل شرقی تایلند قرار گرفته و مدت پرواز از بانکوک به مقصد سامویی ۷۰ دقیقه به طول می‌انجامد. نام کامل این جزیره کو سامویی بوده کو به معنای جزیره می‌باشد و نام ساموئی نیز از یک واژه چینی به معنای بهشت امن گرفته شده. این جزیره از زیباترین نقاط تایلند می‌باشد و در سواحل شرقی این کشور در خلیج تایلند قرار گرفته است. این جزیره پر از پوشش جنگلی بوده و از شرق به غرب آن رشته کوهی کشیده شده است. ساموئی از لحاظ طبیعت جذابیت‌های بسیاری داشته و سواحل ماسه‌ای سفید آن، صخره‌های مرجانی و درختان نارگیل. اولین ساکنان سامویی، ماهیگیرانی اهل شبه جزیره مالای و نیز جنوب چین بودند و ۱۵ قرن پیش به این جزیره سفر کردند. تا میانه قرن ۲۰ میلادی توجه چندانی به سامویی نشده و رفت و آمد به آن بسیار سخت می‌باشد. در دهه‌های پیش تحولات زیادی در آن صورت گرفته و صنعت گردشگری به شدت به سامویی توجه نشان داده است. اولین بار در سال ۱۹۷۱ میلادی بود که گردشگران وارد سامویی شدند و شگفتی‌های آن را از نزدیک مشاهده نمودند. برای بازدید از یک طبیعت بکر و دیدنی با تور ساموئی همراه شوید.

بزرگترین و شلوغ ترین ساحل ساموئی، ساحل چاونگ Chaweng بوده که در شمال جزیره قرار گرفته و محلی عالی برای غواصی است. غواصی از پرطرفدارترین سرگرمی‌ها در سامویی و جزایر اطراف آن می‌باشد و تمام امکانات این کار حتی برای افراد بی‌تجربه نیز آماده است. مجسمه بودای بزرگ ۱۲ متر ارتفاع، صخره های پدربزرگ و مادربزرگ، مزرعه مارها، پارک پارادایز برخی از جاذبه‌های جزیره ساموئی برای بازدید هستند.

اگر در این جزیره ساکن شوید و از حمام آفتاب و ساحل خسته شدید می‌توانید به بازدید جاذبه‌های فرهنگی این جزیره بروید. حتی بعد از گذر این جاذبه‌ها می‌توانید به بازدید نمایش میمون‌ها و مزرعه مارها بروید.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 154 views بار دسته بندی : مقالات گردشگری تاريخ : 4 ژوئن 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.