آتی کاوان پارس با غذاهای محلی والنسیا آشنا شوید - آتی کاوان پارس

به گزارش آتی کاوان پارس، والنسیا علاوه بر جاذبه‌های زیبایی که دارد، غذاهای سنتی آن نیز به همان اندازه خوب هستند. خوراکی‌های سنتی این شهر انواع غذاها و شیرینی‌های خاص هستند.

اروز ا باندا (Arroz a Banda)

این غذا در بیشتر رستوران‌های شهر والنسیا سرو می‌گردد. این غذا که بخشی از آن برج است، ابتدا توسط  ماهی سرو شده و سپس برنجی معطر همراه با سس آیولی به عنوان بخش بعدی غذا سرو می‌گردد. به شما توصیه می‌کنیم این غذا را در رستوران لا پپیکا (La Pepica) میل نمایید چون این رستوران در کنار ساحل قرار دارد و مزیت استفاده ماهی تازه‌تر نسبت به بقیه رستوران‌های این شهر است.

کالامارس ا لا پلانچا (Calamares a La Plancha)

والنسیا دارای یک ساحل زیبا است که انواع ماهی‌ها و غذاهای دریایی از آن تامین می‌شود. این غذا از ماهی مرکب کباب‌شده به همراه سیر و روغن زیتون تهیه می‌گردد.

اسگارات (Esgarraet)

ماهی روغن فراوری‌شده در بین طعم‌های محلی بسیار معروف و محبوب بوده و به عنوان تاپاس در رستوران‌ها با روغن زیتون سرو می‌گردد. نام این غذا به معنای از هم گسیخته بوده و نوارهای بلند و نمک‌سود ماهی روغن و تکه‌های شیرین و ترد فلفل قرمز از مواد اولیه تهیه آن هستند. 

تورون (Turron)

این شیرینی خوشمزه از عسل، شکر، سفیده تخم‌مرغ، بادام یا آجیل‌های دیگر تهیه می‌گردد و به شکل مستطیل یا دایره است. این شیرینی در شب کریسمس خورده می‌شود.

موهاما دو آتون (Mojama de Atun)

در والنسیا غذاهای دریایی نمک‌سود شده دارای اهمیت بالایی می‌باشند. نمک‌سود نمودن قدیمی‌ترین شیوه نگهداری مواد غذایی می‌باشد که از جنوب شرق اسپانیا طی حکمرانی موروها وارد این منطقه شده‌اند. در رستوران‌های والنسیا این غذا را به صورت قطعه قطعه، معطر همراه روغن زیتون سرو می‌کنند.

کالابازا آسادا (Calabaza Asada)

کدو تنبل کبابی، در همه جای والنسیا برای خوردن وجود دارد. این خوراکی به صورت تکه‌های شیرین، بزرگ، نرم و آبدار در ظرف‌های بسته‌بندی شده در بازار مرکزی مرکات تهیه نمایید. این تکه‌های گوشتی و نارنجی بهترین غذا برای پیکنیک‌های ساحلی، و دسر می‌باشند. این غذا در منوها به همراه کارامل و خامه زده‌شده سرو می‌گردد. در هر حالتی این خوراکی بسیار خوشمزه می‌باشد.

پائیا (Paella)

برنج یکی از پرمصرف‌ترین مواد غذایی در شهر والنسیا  کشور اسپانیا است و بابت داشتن این دانه‌های با ارزش در زمین‌ مرطوب خود، به خود خواهد بالید. آن‌ها برنج را در خورشت‌ها، کاسرول‌ها و مهم‌تر از همه در معرووف‌ترین غذای والنسیا یعنی پائیا استفاده می‌نمایند. هرآنچه پائیا تا به حال میل کرده‌اید کنار گذاشته و به سراغ پائیا بروید. غذای پائیا در این شهر انواع مختلفی مانند پائیای سبزیجات، پائیای خرچنگ، و پائیای با گوشت خرگوش و حلزون دارد.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 135 views بار دسته بندی : مقالات گردشگری تاريخ : 4 ژوئن 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.