آتی کاوان پارس تفاوت کالج و دانشگاه - آتی کاوان پارس

به گزارش آتی کاوان پارس، بسیاری از افراد تصور می نمایند که کالج نوعی موسسه خصوصی و دانشگاه نوعی موسسه دولتی و عمومی است. همچنین بعضی دیگر ممکن است فکر نمایند که دانشگاه آموزش های بهتری نسبت به کالج ارائه می دهد؛ اما در واقعیت تفاوت بین کالج و دانشگاه کمی پیچیده تر از اینهاست. به طورکلی کالج و دانشگاه، هر دو به صورت متناوب مورداستفاده قرار می گیرند و معنای آن در کشورهای مختلف، متفاوت است.

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات ویزای تحصیلی انگلیس هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی انگلیس، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی انگلستان، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های انگلیس انتخاب کنید.

ما در این مقاله قصد داریم به معرفی کالج و دانشگاه و تفاوت بین این دو بپردازیم تا شما متقاضیان مهاجرت تحصیلی بتوانید در انتخاب بین این دو برای تحصیل خود، تصمیم مناسبی بگیرید.

کالج چیست؟

کالج موسسه کوچک تری نسبت به دانشگاه است که به طور معمول مدرک تحصیلی کارشناسی به دانشجویان خود ارائه می دهد. برخی کالج ها مانند کالج های دولتی (community college) و کالج های جونیور (junior college) ممکن است فقط مدارک دو ساله به دانشجویان ارائه دهند. همچنین بیشتر کالج ها مدرک لیسانس و برخی از کالج ها نیز مدرک کاردانی ارائه می دهند.

کالج ها نسبت به دانشگاه ها مستقیمأ برای تربیت نیروهای حرفه ای برای بازار کار فعالیت می نمایند. این به این معنی است که آنها آموزش عملی یا حرفه ای ارائه می دهند.

به طور کلی یک برنامه دوره آموزشی یا فنی و حرفه ای (Certificate) به مدت ۱ سال یا کمتر است و برنامه دیپلم، لیسانس یا کارشناسی ارشد به مدت ۴- ۲ سال است.

دانشگاه چیست؟

دانشگاه موسسه ای است که تمام مدارک تحصیلی کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری را به دانشجویان ارائه می دهد. دانشگاه ها همچنین ممکن است یک دانشکده پزشکی یا حقوقی برای دانشجویانی که مایل به ادامه تحصیل در رشته های حرفه ای هستند نیز داشته باشند.

برخی دانشگاه ها برنامه های ویژه ای ارائه می دهند که دانشجویان آنها می توانند هم در مقطع کارشناسی و هم در مقطع کارشناسی ارشد در مدت زمان کمتری تحصیل نموده و مدارک تحصیلی خود را کسب نمایند. به طور کلی تعداد دانشجویانی که در دانشگاه ثبت نام می نمایند بسیار بیشتر از کالج است؛ از این رو دانشگاه ها برنامه های تحصیلی و کلاس های بیشتری نسبت به کالج ها به دانشجویان ارائه می نماید.

اگر تمام وقت تحصیل می کنید، دوره های کارشناسی معمولا ۳-۴ سال طول می کشد و اگر می خواهید به یک برنامه تحصیلات تکمیلی (مدرک کارشناسی ارشد) برسید، مدرک کارشناسی شما نیز مورد احتیاج می باشد.

آیا کالج ها می توانند مدرک تحصیلات تکمیلی نیز ارائه دهند؟

برخی اوقات تفاوت بین کالج و دانشگاه می تواند کمی مبهم باشد. به عنوان مثال، کالج ویلیام و مری در ویرجینیا کالج نامیده می گردد اما این کالج مدرک تحصیلات تکمیلی در رشته های تجارت، حقوق، آموزش و علوم دریایی را نیز ارائه می دهد.

چرا بسیاری از موسساتی که مدرک تحصیلات تکمیلی ارائه می دهند به نام کالج هستند(درحالی که کالج ها بطور کلی فقط مدرک کارشناسی و کاردانی ارائه می دهند)؟ پاسخ این موضوع گاهی اوقات سنت این کالج هاست؛ به این معنا که کالج هایی که سال های زیادیست که کالج نامیده می شوند، نمی خواهند با تغییر نام خود به دانشگاه، ریسک اینکه دانشجویان و فارغ التحصیلان خود را ناراحت نمایند، بپذیرند. برای نمونه، زمانی که کالج Mt. Union در اوهایو پیشنهاد تغییر نام خود به دانشگاه Mt. Union را عنوان نمود، بسیاری از دانشجویان این کالج در رسانه های اجتماعی اغلام نارضایتی و اعتراض کردند.

نحوه انتخاب بین کالج یا دانشگاه مناسب

سوالی که در ذهن متقاضیان مهاجرت تحصیلی مطرح می گردد این است که کالج بهتر است یا دانشگاه؟! در پاسخ به این موضوع باید بدانید که یک کالج و دانشگاه به طور کلی از نظر آکادمیک با یکدیگر یکشان هستند؛ اما بسته به نوع احتیاج دانشجو، هر کدام از این دو موسسه می تواند انتخاب مناسب تری نسبت به دیگری باشد.

به عنوان مثال اگر دانشجویی بخواهد در انتخاب برنامه ها و کلاس های درسی از تنوع زیادی برخورار باشد، ممکن است دانشگاه انتخاب بهتری برای او باشد. از سوی دیگر اگر دانشجویی از کلاس های کوچک و محدود و رابطه نزدیک تری با اساتید برخوردار باشد، ممکن است کالج بهترین انتخاب برای او باشد.

همچنین اگر شما دانشجویی هستید که بطور کلی قصد اخذ مدرک لیسانس یا فارغ التحصیل شدن از یک موسسه در کشور دیگر را دارید، نام کالج یا دانشگاه شما مهم تر از این است که آیا آن کالج یا دانشگاه برای شما مناسب است یا خیر. به این فکر کنید که دوست دارید تجربه مهاجرت و تحصیل شما در کشور دیگر چگونه باشد، سپس کالج یا دانشگاهی را انتخاب کنید که انتظارات شما را برآورده کند.

همچنین جهت دریافت مشاوره بیشتر در زمینه مهاجرت با خبرنگاران تماس حاصل فرمایید.

منبع: اینترنت

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 125 views بار دسته بندی : تعاریف و اصطلاحات تاريخ : 24 می 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.