آتی کاوان پارس تور بازدید مجموعه داران از شهر پاکدشت برگزار می گردد - آتی کاوان پارس

به گزارش آتی کاوان پارس، تور بازدید مجموعه داران از شهر پاکدشت با هدف آشنایی بیشتر مجموعه داران با یکدیگر و آشنایی با افرادی که صنایع دستی فراوری می نمایند، برگزار می گردد.

منوچهر لطفی رئیس انجمن مجموعه داران ایران، در مصاحبه با خبرنگار حوزه میراث و گردشگری گروه فرهنگی خبرنگاران؛ اظهار کرد: انجمن مجموعه داران ایران هر ساله تور های تخصصی مجموعه داران را برگزار می نماید. یازدهمین تور تخصصی مجموعه داران به بازدید از شهر پاکدشت، روستای جیتو و روستای محمد آباد عرب های پیشوا اختصاص پیدا نموده است.

وی اضافه نمود: مجموعه داران در قالب این تور از موزه خصوصی دکتر کرمانی، صنایع دستی روستای جیتو مربوط به فرجامی، یکی از هنرمندان این روستا و کارگاه گلاب گیری زنی کارآفرین به نام تاجیک بازدید می نمایند. این تور در تاریخ ۲۴ آبان ماه با شرکت بیش از ۳۰ نفر از مجموعه داران برگزار می گردد. هدف از برگزاری این نوع تور ها و بازدیدها، آشنایی بیشتر مجموعه داران با یکدیگر و آشنایی آن ها با افرادی است که صنایع دستی فراوری می نمایند. آشنایان مجموعه داران با فعالان صنایع دستی منجر به جای گیری محصولات صنایع دستی در کلکسیون های مجموعه داران می گردد.

لازم به ذکر است؛ مجموعه داری امروزه صندلی خاصی در سطح دنیا پیدا نموده است. این امر در کشور ما نیز صندلی خودش را پیدا نموده و به اندازه ای اهمیت دارد که برخی از مسئولان کوشش می نمایند مجموعه داران را به تأسیس موزه ترغیب نمایند. در این میان به نظر می رسد که راهیابی هرچه بیشتر صنایع دستی به کلکسیون مجموعه داران می تواند علاوه بر رونق بخشیدن به امر مجموعه داری، صنایع دستی کشورمان را بیش از پیش به گردشگران داخلی و خارجی معرفی کند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 93 views بار دسته بندی : مقالات گردشگری تاريخ : 30 می 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.