آتی کاوان پارس جزیره لاک پشت سامویی - آتی کاوان پارس

به گزارش آتی کاوان پارس، جزیره لاک پشت بهشت غواصان می‌باشد. این مقصد زیبا از کشور تایلند در جزیره ساموئی به ۲ جزیره اصلی به نام های KOH NANG YUAN و KOH TAO تقسیم شده است، که در این مقاله بیشتر با آن‎‌ها آشنا خواهید شد.

این مقصد زیبا برای غواصان کل دنیا از ۲ جزیره اصلی به نام های KOH NANG YUAN با سطح کوهستانی و ۱۷ کیلومتر مربع مساحت و جزیره KOH TAO که در زبان محلی به معنی جزیره لاک‌پشت نیز یاد می‌شود، تشکیل شده است. جزیره KOH TAO نیز  تنها ۲۱ کیلومتر دشت دارد و بقیه آن پوشیده از کوهستان است. این مقصد زیبا از لحاظ موقعیت جغرافیایی در ۷۰ کیلومتری شرقی از سواحل ۲ استان تایلند به نام های (SURATTHANI &CHAMPON) در خلیج تایلند قرار گرفته است.

اسم KOH TAO توسط اولین مهاجران به این جزیره اطلاق شد که دلیل این نامگذاری آن‌ها شباهت این جزیره به لاک‌پشت بوده و تصادفاً جزیره مکان اصلی زندگی لاک پشت های سبز و لاک‌پشت‌های منقاردار است. توسعه گردشگری در این منطقه از سامویی تاثیر منفی بر زندگی این لاک‌پشت‌ها تا به حال داشته است. در سال ۲۰۰۴ همکاری که بین نیروی دریایی تایلند و سازمان KT-DOC انجام گرفت حدود صدها لاکپشت نوجوان در منطقه رهاسازی شدند.

این جزیره برای غواصی و شنا با ماهی‌ها بسیار مناسب بوده و پیاده‌روی و سنگ‌نوردی در آن بسیار دلنشین است. بهترین قسمت این جزیره ساحل SAIREE می‌باشد که در قسمت غربی جزیره با ساحلی پوشیده از شن های سفید به طول ۱٫۷ کیلومتر و قسمتی از آن نیز با سنگ‌های بزرگ پوشیده شده، قرار دارد. 

ساحل CHALIK BAAN KHAO در قسمت جنوبی جزیره سامویی قرار گرفته و برای کسانی که قصد فرار از شلوغی و مشغله زندگی را دارند مناسب می‌باشد. این جزیره هر سال میزبان سنگ نوردانی می‌باشد که با تور تایلند برای شرکت در مسابقه و ورزش به این جزیره آمده‌اند.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 137 views بار دسته بندی : مقالات گردشگری تاريخ : 4 ژوئن 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.