آتی کاوان پارس راهنمای سفر به کشور چین - آتی کاوان پارس

به گزارش آتی کاوان پارس، چین یک کشور بزرگ، بوده و ۲۲ استان و ۲ منطقه هنگ کنگ و ماکائو است. در تعطیلاتی مهم مانند سال نو چینی این کشور پر از گردشگر می‌شود و واقعا شلوغ است. برای اینکه بدانید چه موقع به کشور چین سفر نمایید و یا این که آب‌و‌هوای کشور چین چگونه است این مقاله را تا آخر بخوانید.

اختلاف زمانی کشور چین با ایران

در نیمه اول سال کشور چین ۳:۳۰ ساعت و در نیمه دوم سال ۴:۳۰ ساعت از کشور ما جلوتر است.

آب و هوای چین

ماه‌های سپتامبر و اکتبر، بهترین زمان برای سفر با تور چین ارزان است. به دلیل اختلاف دمای زیاد روز و شب در شهر پکن، شب‌ها خنک می‌شود، بنابراین در سفر خود ژاکت گرم به همراه داشته باشید.

حمل و نقل در چین

در شهر پکن و شانگهای انواع وسایل نقلی عمومی برای تردد وجود دارد که مترو و اتوبوس بهترین انتخاب‌های شما برای رفت‌وآمد در این کشور هستند. تاکسی های پکن در رنگ های مختلفی مانند قرمز و زرد، آبی و زرد، سبز و زرد به چشم می‌خورند که کرایه آن‌ها نیز ارزان است و در همه جای شهر در حال تردد هستند. نرخ کرایه تاکسی در چین ۱۰ یوآن برای ورودی تا ۳ کیلومتر است که بعد از گذر این ۳ کیلومتر برای هر کیلومتر باید ۱ یوآن پرداخت نمایید.

تبدیل ارز در چین

برخلاف دیگر کشورها، بهترین محل برای تبدیل دلار به واحد پول کشور چین، هتل‌ها هستند. رسپشن هتل هر روز به ازای هر اتاق ۲۰۰ دلار را با یوآن عوض می‌کند و  نرخ تبدیلی بهتر از فرودگاه و فروشگاه‌های سطح شهر دارد. با ارائه پاسپورت نیز در برخی از بانک‌های این کشور می‎توانید پول خود را تبدیل کنید. در کشور چین اسکناس‌های تقلبی بسیار زیاد هستند و ممکن است حتی راننده نیز پول تقلبی به شما بدهد.

خرید در کشور چین

شاید تصور شما هم از قیمت اجناس در کشور چین این باشد که همه چی در این کشور ارزان است. در پکن و شانگهای خبری از اجناس ارزان قیمت درجه ۳ نبودذه و فروشگاه‌ها قیمتشان بالاست و اجناس درجه ۱ و ۲ اروپایی و چینی‌ را به فروش می‌رسانند. در خیابان های وانگ فو جینگ در شهر پکن و خیابان نانجینگ در شانگهای فروشگاه های زیادی قرار دارد که قیمت‌های مناسبی هم دارند. مراکز خرید Silk و Yasho پکن پر از فروشنده‌ها و فروشگاه‌هایی هستند که اجناس تقلبی را به فروش می‌رسانند. در این فروشگاه‌ها باید چانه خود را گرم کنید.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 138 views بار دسته بندی : مقالات گردشگری تاريخ : 4 ژوئن 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها