آتی کاوان پارس مدرسه ای در چین با مسیری خطرناک - آتی کاوان پارس

به گزارش آتی کاوان پارس، دانش‌آموزانی که در کوه‌های جنوب غربی چین در استان سیچوآن به مدرسه می‌روند باید یک مسیر مرگبار را تا مدرسه خود طی کنند. کودکان برای رفتن به مدرسه باید از نردبانی به طول ۸۰۰ متر استفاده کنند.

روستای اتولور ۴۰۰ نفر جمعیت داشته و تا چندی پیش هیچ کسی از وجود چنین مدرسه‌ای خبر نداشت. پس از اینکه رسانه‌های دولتی چین از وجود چنین مدرسه‌ای خبر دادند. مجموعه‌ای از عکس‌های منتشر شده از این مسیر بسیار ترسناک هستند و باید دولت چین برای این کودکان و وضع آن‌ها کاری انجام بدهد. در این تصاویر عکس ۱۵ دانش‌آموزی مشاهده می‌شد که کمتر از شش سال سن داشتند. این کودکان از یک نردبان‌ سست بالا می‌روند، در حالا بالا رفتن بودند. افراد محلی به آن نردبان آسمان می‌گویند.

چن جی عکاسی می‌باشد که از طریق دوستان خود از وجود این روستا و نحوه‌ی مدرسه رفتن بچه‌های روستا باخبر گردید. وقتی به چن این خبر رسید که بچه‌ها در تاریخ ۱۴ می قرار است، برگردند، دوربینش را برداشت و از صعود آسمانی دانش‌آموزان مدرسه عکاسی نمود.

چن در مورد این مدرسه گفت:

بالا رفتن از آن پرتگاه توسط نردبان کار بسیار دشواری می‌باشد و واقعا نمی‌توانم به شما توضیح بدهم که پایین رفتن از آن چقدر سخت است.

در هر سفر، بعضی از والدین مسئولیت نظارت و مراقبت از دانش‌آموزان را در این راه مرگبار بر عهده دارند. چن جی از مقایسه این کودکان با بچه‌های پولدار پکن تعجب نمود و گفت:

تصور کنید، که تا چه حد والدین این بچه‌ها نگران کودکان خود هستند که آن‌ها را برای یاد گرفتن علم در این راه قرار داده‌اند. بچه‌ها در شهر نگران این هستند که مبادا بچه‌های آنها ناراحت بشوند، اما این کودکان باید جانشان را هر دفعه به خطر بیندازند چرا که هر ثانیه امکان سقوط آن‌ها وجود دارد.

او می‌گوید که انگار ترس در وجود این دانش‌آموزان جایی نداشته و تا به حال فقط یکی از دانش‌آموزان ترس را احساس کرده و آن زمانی بوده که یکی از دوستانش نزدیک بوده از نردبان سقوط نماید. برای آشنایی با مردم سرسخت کشور چین با تور چین ارزان همراه شوید.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 144 views بار دسته بندی : مقالات گردشگری تاريخ : 4 ژوئن 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.