آتی کاوان پارس معبد هوآی مونکل در بانکوک - آتی کاوان پارس

به گزارش آتی کاوان پارس،  معبد هوآی مونکل (Wat Huay Mongkol)، یکی از برترین جاذبه‌های تاریخی کشور تایلند در شهر بانکوک می‌باشد. اسن معبد در ۱۵ کیلومتری غرب هوآهین در یک فضای باز شبیه به پارک به سفارش ملکه تایلند ساخته شده است و بسیار زیبا و دیدنی است.

معبد هوآی مونکل که از جاذبه‌های گردشگری بانکوک به شمار می‌رود که به دلیل وجود مجسمه‌ای از یک راهب معروف تایلندی به نام لونگ پو توئت (Luang Phor Thuad) مشهور شده است.

مجسمه ای که از لونگ پو توئت ساخته شده بر روی یک تپه بزرگ قرار گرفته و از مسافت دور نیز بالاتر از درختان دیده می شود این مجسمه ۱۲ متر ارتفاع و ۱۰ متر عرض دارد و با راه پله بزرگی قابل دسترسی است.

مشهورترین داستان در مورد معجزه این راهب آن است که در حالی که با قایق از جنوب تایلند به آیوتایا سفر می‌کدره، آب دریا را به آب شیرین آشامیدنی تبدیل کرده است. داستان های معجزه آسای جلوگیری از تصادف منجر به مرگ یا آتش نیز از او تا به حال ذکر شده است. 

لونگ پو توئت حدود ۴۰۰ سال پیش در جنوب تایلند زندگی می کرده و در اواخر دوره آیوتایا متولد شده و به دلیل معجزاتی که انجام داده در میان اهالی تایلند معروف و محبوب شده است و معبد آن در حال حاضر یکی از بهترین جاذبه‌های تور بانکوک به شمار می‌رود.

تایلند به عنوان یکی از کشور های جنوب شرقی آسیا در سال های اخیر به یکی از پر طرفدار ترین مقاصد گردشگری تبدیل شده و سالانه مسافران بسیاری برای دیدن این کشور و جاذبه‌های آن با اشتیاق به شهر بانکوک سفر می‌کنند.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 119 views بار دسته بندی : مقالات گردشگری تاريخ : 4 ژوئن 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.