آتی کاوان پارس هتل آربز روی مرز سوئیس و فرانسه - آتی کاوان پارس

به گزارش آتی کاوان پارس، ما که دلمان نیامد هتلی را که روی مرز دو کشور ساخته شده باشد را نادیده بگیریم هر چند هتل آربز (Hotel Arbez Franco-Suisse) هتلی دو ستاره است و چندان تعریفی ندارد ام اینکه مرز مشترک دو کشور را تشکیل میدهد خود نکته ای جالب توجه میباشد.

هتل آربز (Hotel Arbez Franco-Suisse)، هتلی دو ستاره می باشد که بر روی مرز فرانسه و سوئیس قرار دارد. این هتل که مرز بین المللی میان فرانسه و سوئیس را گسترش می دهد، واقع در دهکده ای کوچک به نام “لا کیور” (La Cure)، است. دهکده ی لاکیور نیز توسط مرز این کشورها به دو بخش تقسیم شده است.

هتل آربز در سال ۱۸۶۲ توسط یک تاجر و زمیندار با هدف بهره وری از قرار گرفتن در میان مرزهای دو کشور فرانسه و سوئیس احداث گردید. ابتدا بخش سوئیسی بنای هتل آربز به عنوان فروشگاه مواد غذایی و بخش دیگر آن که در فرانسه قرار داشت به عنوان کافه مورد استفاده قرار می گرفت.

تاریخچه ی هتل آربز

این هتل در قرن نوزدهم و پیش از مرز بندی کشورهای فرانسه و سوئیس احداث گردید و پس از جنگ جهانی دوم به محل سکونت پناهندگان فرانسوی تبدیل شد. پس از چندی جولیوس جین اربیزی بنا را در سال ۱۹۲۱ خریداری و به هتل تبدیل کرد. هتل آربز دارای دو آدرس می باشد که یکی مربوط به کشور فرانسه و دیگری سوئیس است. امروزه کل ساختمان به هتل بدل گشته است. هتل آربز دارای غذاخوری، آشپزخانه و چندین اتاق است که برخی از آن ها واقع در فرانسه و برخی دیگر واقع در سوئیس هستند. با اقامت در این هتل مسافران تور فرانسه می توانند هم زمان شب خود را در خاک فرانسه و سوئیس سپری نمایند.

موقعیت مکانی هتل آربز

مرز فرانسه و سوئیس در هتل آربز از میان آشپزخانه، اتاق غذاخوری، راهرو و چندی از اتاق ها عبور می کند. اتاق غذاخوری توسط مرزها به دو بخش مجزا شده اند. کافه ی هتل به طور کامل واقع در فرانسه می باشد، بنابراین مرز آن از مقابل در ورودی می گذرد. تخت خواب سوئیت ماه عسل دقیقا بر روی مرز (نیمی از آن در فرانسه و نیم دیگر در سوئیس) قرار گرفته است.
راهروی اصلی و راه پله توسط خط مرزی مجزا شده است. نیمی از راه پله های پایینی واقع در فرانسه و راه پله های بالایی واقع در سوئیس می باشد. به طور مثال حمام یکی از اتاق های هتل آربز جزء کشور فرانسه محسوب می شود، اما اتاق آن در خاک کشور سوئیس قرار دارد.

وضعیت امروزی هتل آربز

از آنجاییکه هتل آربز بر روی مرزهای فرانسه و سوئیس قرار گرفته، از شهرت خاصی برخوردار گشته و تبدیل به جاذبه ای گردشگری شده است. امروزه هتل آربز تحت اداره ی شرکتی فرانسوی با نام “SARL Arbez Franco Suisse” است و به طور مساوی به دو کشور فرانسه و سوئیس مالیات می پردازد. هنگامی که در سال ۲۰۰۸ دولت فرانسه سیگار کشیدن در اماکن عمومی و رستوران ها را ممنوع کرد، هتل آربز مجبور به وضع این قانون در دو بخش سوئیسی و فرانسوی غذاخوری نمود. اقامت در هتل آربز تجربه ای خاص و بی نظیر را برای گردشگران رقم می زند. با تردد در بخش های مختلف هتل آربز لحظه ای در سوئیس و لحظه ای در فرانسه خواهید بود.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 139 views بار دسته بندی : مقالات گردشگری تاريخ : 10 جولای 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.