آتی کاوان پارس چین 136 فرودگاه تا سال 2025 خواهد ساخت - آتی کاوان پارس

به گزارش آتی کاوان پارس، دولت چین چهارشنبه گذشته اعلام کرد که تا سال ۲۰۲۵ قصد دارد ۱۳۶ فرودگاه جدید احداث نماید، این سرمایه گذاری گسترده چین بر روی زیرساخت حمل و قل برای کاهش پیامدهای منفی ناشی از بحران مالی جهانی می‌باشد.

براساس طرحی که کمیسیون ملی توسعه و اصلاحات چین (CNDR) و اداره هوانوردی کشوری چین ارائه نموده است، دولت چین تا سال ۲۰۲۵ در مجموع ۱۳۶ فرودگاه جدید خواهد ساخت. مقامات چین اعلام نمودند زیرساخت های جدید حمل و نقل هوایی، شبکه‌ای از فرودگاه ها با کلاس جهانی میباشند که به مرکز حمل و نقل منطقه‌ای و بین‌المللی تبدیل خواهند گردید.

با وجود اینکه اینکه شرایط خدمات در بخش حمل و نقل هوایی چین به طرز قابل مشاهده‌ای بهبود یافته، تعداد فرودگاههای فعال در این کشور با نیازهای فزاینده مطابقت نمی‌کند و پراکندگی آنها نیز در نقاط مختلف چین یکسان است.

به گزارش خبرگزاری شین هوا پکن، تا پایان سال ۲۰۱۵ در مجموع دویست و هفت فرودگاه غیرنظامی در چین وجود داشت اما دولت در نظر دارد تا سال ۲۰۲۰ تعداد این فرودگاهها را به دویست و شصت برساند.

در سال ۲۰۱۵ فرودگاههای چین ۹۱۰ میلیون مسافر را جابجا نمودند و انتظار میرود این تعداد در سال ۲۰۲۰ به یک میلیارد و پانصد میلیون و در سال ۲۰۲۵ به دو میلیارد و دویست میلیون نفر افزایش یابد.

دولت چین از سال ۲۰۰۸ سرمایه‌گذاریهای قابل توجهی را در زیرساخت‌های حمل و نقل آغاز نمود تا به این ترتیب پیامدهای منفی ناشی از بحران مالی جهانی را کمرنگ نماید. چین از همان زمان به طور جدی وارد مرحله ساخت‌وساز فرودگاههای جدید شد.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 140 views بار دسته بندی : مقالات گردشگری تاريخ : 9 ژوئن 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.