آتی کاوان پارس افزایش 35 درصدی معاملات اوراق مسکن - آتی کاوان پارس

به گزارش آتی کاوان پارس، از ابتدای سال جاری تا خاتمه شهریور، ۹ میلیون برگه گواهی تسهیلات مسکن (تسه) به ارزش ۶۴۵۵ میلیارد ریال، در بازار فرابورس معامله شده است.

جهت دریافت خدمات نوسازی ساختمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

همچنین از ابتدای سال جاری تا خاتمه شهریور تعداد ۴۱ میلیارد و ۸۸۹ میلیون برگ بهادار در ۴ میلیون و ۱۸ هزار نوبت به ارزش ۲۰۳ هزار و ۵۹۱ میلیارد ریال در۱۲۰ روز معاملاتی در بازارهای فرابورس خرید و فروش شده است که به ترتیب نشان دهنده کاهش ۱۰ درصدی و افزایش ۱۷ درصدی میزان و دفعات و رشد ۵ درصدی ارزش معاملات در مقایسه با مدت مشابه پارسال است

همچنین بازار اول فرابورس در نیمه نخست سال جاری تغییر مالکیت ۴ میلیارد و ۱۴۰ میلیون برگ بهادار به ارزش ۸ هزار و ۵۶۶ میلیارد ریال و بازار دوم مبادله ۱۴ میلیارد و ۱۷۹ میلیون برگه بهادار به ارزش ۵۰ هزار و ۳۶۰ میلیارد ریال را تجربه کردند.

این رقم ها به ترتیب حاکی از کاهش ۴۱ و ۳۹ درصدی میزان و ارزش معاملات در بازار اول و افزایش ۲ و ۶ درصدی میزان و ارزش معاملات بازار دوم در مقایسه با مدت مشابه سال ۹۵ است.

این گزارش می افزاید: در بازار ابزارهای اقتصادی نیز در این مدت تعداد ۸۳۶ میلیون اوراق بدهی به ارزش ۱۰۸ هزار و ۴۷۹ میلیارد ریال معامله شده است که نشان دهنده کاهش ۱۷ درصدی و رشد ۳ درصدی میزان وارزش معاملات این بازاردر شش ماه نخست سال جاری در مقایسه با مدت مشابه پارسال است .

افزون براین ، بالغ بر ۷۳۰ میلیون صندوق سرمایه گذاری قابل معامله به ارزش ۶۳۳۹ میلیارد ریال و ۹ میلیون برگ گواهی تسهیلات مسکن(تسه) به ارزش ۶۴۵۵ میلیارد ریال در این مدت در این بازارمعامله شده است که حاکی ازکاهش ۲۰ و ۲۲ درصدی میزان و ارزش معاملات صندوق های سرمایه گذاری قابل معامله و رشد ۳۵ درصدی میزان و ۱۸ درصدی ارزش معاملات اوراق گواهی تسهیلات مسکن است.

delta.ir

منبع: پیام دلتا

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 104 views بار دسته بندی : کسب و کار تاريخ : 26 می 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.