آتی کاوان پارس بازسازی شهر تاریخی سیروان ایلام - آتی کاوان پارس

به گزارش آتی کاوان پارس، عبدالمالک شنبه‌زاده، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایلام اظهار کرد: با اختصاص چهار میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی عملیات حفاظت، آماده سازی و بازسازی شهر تاریخی سیروان شروع می‌شود.

جهت دریافت خدمات بازسازی ساختمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

وی افزود: شهر تاریخی سیروان مربوط به دوره ساسانیان است و در این شهرستان، روستا سراب کلان واقع شده و این اثر در سال ۱۳۸۰ با شمارهٔ ثبت ۴۱۶۵ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان ایلام ادامه داد: اجرای طرح ساماندهی محوطه تاریخی سیروان، مستندسازی و مستندنگاری محوطه تاریخی، تهیه و نصب تابلو معرفی در مسیرهای منتهی به اثر و ایجاد مبلمان از جمله اقداماتی است که در این محوطه تاریخی انجام می‌شود.

وی اضافه نمود: این شهر در دوران شکوه و عظمت خود مرکز ایالت ماسبذان از شهرهای مهم و آباد ایران در دوره ساسانی بوده و وجود پل‌ها، راه‌ها، محوطه‌ها، قلعه‌های فراوان و سکونت‌گاه‌های باستانی در این محوطه گویای اهمیت این شهر است.

مهر نوشت، شنبه‌زاده ادامه داد: محوطه تاریخی سیروان در ۶۰ کیلومتری مرکز استان و ۱۵ کیلومتری شهر لومار واقع شده است که مربوط به دوره ساسانی و قرون اولیه اسلامی است و در سال ۱۳۸۰ در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.

منبع: گردشبان

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 543 views بار دسته بندی : معماری و عمران تاريخ : 24 می 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.