آتی کاوان پارس ترفندهای طلایی برای گریم کردن انواع پوست (چرب، خشک و معمولی) - آتی کاوان پارس

به گزارش آتی کاوان پارس، هنر گریم صورت از قدیمی ترین روش ها در آرایش است و یکی از رازهای یک میکاپ آرتیست استکار اصلی گریم صورت این است که با آرایش کمتر و ایجاد تکنبکهای سایه روشن و تیرگی ، عیوب صورت را کم می کنیم.

گریم برای انواع پوست صورت

گریم که به آن آرایش ترمیمی نیز گفته میگردد یکی از تکنیک های آرایشگران حرفه ای برای فرم دادن به صورت و برطرف عیوب صورت است.

برای گریم کردن صورت از کرم فشرده معمولا استفاده میگردد که باید دو یا سه درجه تیره تر از رنگ پوست باشد اما برای هایلایت باید دو یا سه درجه روشن تر باشد. در یک تعریف ساده میتوان گفت گریم یعنی پوشاندن عیوب صورت و برجسته کردن نقاط قوت آن .

مراحل گریم صورت

  1. کرم مرطوب نماینده بزنید
  2. با کرم پودری که به رنگ پوست تان نزدیک است پوست تان را پوشش دهید
  3. زیر چشم، روی بینی، چانه و پیشانی را با کرم پودری که دو درجه از پوست تان روشن تر است هایلایت کنید
  4. بالای پیشانی و زیر گونه ها را کمی تیره کنید
  5. آغاز کنید به محو کردن قسمت های تعیین شده

برخی از پوستها هم هستند که پوستی حساس دارند ما با این کاری نداریم فقط ما میخواهیم پوست را به تعادل برسانیم.

تشخیص حالت و نوع صورت

بعد از اینکه شرایط را فراهم کردید و پوست را تشخیص دادید و پوست صورت را برای گریم به تعادل رساندید، حال شما قالب یا جام صورت مشتری را باید تشخیص دهید، که گریم مخصوص به خودش را پیاده کنید، شما نمی توانید هیچ صورتی را پیدا کنید که سایه روشن های صورتش با صورت دیگر برابر باشد و یا کانتورینگ یا هایلایت آن با صورت دیگر برابر باشد هیچ صورتی شبیه، صورت دیگری نیست.

حتی در یک خانواده پنج نفره پنج گریم مختلف روی صورت ها باید پیاده گردد، طبق فرورفتگی های صورت و طبق چاق و لاغری آن صورت و ایرادهایی که آن صورت دارد، گریم و میکاپ باید انجام گردد.

مثل اثر انگشت که هرکس اثر انگشت مخصوص به خودش را دارد در چهره ها هم هرکس گودی ها و برجستگی های مخصوص به خودش را دارد، ما باید بتوانیم جام صورت را تشخیص دهیم که توی چه جام و چه سبکی و چه شکل هندسی این جام قرارگرفته است.

برفرض مثال استانداردترین جامی که برای صورت در نظر میگیریم صورت بیضی است. ما باید بتوانیم جام ها و اشکال هندسی مختلف صورت را به سمت بیضی انتقال دهیم و آن را تبدیل به شکل بیضی تبدیل کنیم. یعنی :

  • صورت قلبی که پیشانی پهن تر از صورت است و به چانه صورت که می رسد باریک میگردد.
  • صورت مثلث که پیشانی باریک و چانه صورت پهن تر می گردد.
  • صورت مستطیل که صورت کشیده وزاویه دار است وسمت پیشانی کاملا پهن و سمت چانه هم صورت پهن است.
  • صورت مربع که مثل صورت مستطیل است منت ها مقداری کوتاهتر است.
  • صورت گرد که کاملا گردیش تعیین است و اشکال دیگر از صورت که موجود هستند. ما باید این ها را به سمت بیضی سوق دهیم.

گریم پوست های چرب

پوست های چرب را باید چربی شان را از آن بگیریم البته قابل ذکر است که عروس ما کسی نیست که بگوید من عروسم و امروز عروسیمه و این تایم کار را انجام دهید.

از پوستهای چرب باید چربیشان را بگیریم .ولی ما قبل از اینکه عروس بخواهد بیاید سالن باید پاکسازی روی پوست صورت انجام بگردد و ماسک مربوط به آن پوست را روی صورت انجام دهید و کارهایی را که ضروری است را انجام دهید و پوستی که چرب است را بهتر است اول پاک سازی انجام دهید و برای از بین بردن چربی این پوست میتوانید از شیر پاک کن و از دستمال مرطوب و از پنبه و از آب و الکل بهره ببرید ولی تجربه ای که دارم و خلاقیت خودم است از خمیر ریش ارکو که اقایون بعد از تراشیدن صورت استفاده می نمایند را استفاده نمایید.

مقداری خمیر ریش را مثل خمیر دندان به اندازه دوسانت در داخل کاسه ای میریزیم و مقدارخیلی کم اب میریزیم و با فرچه مخصوص یا قلموی رژگونه استفاده میکنیم کف درست میگردد این کف را روی صورت مشتری ده دقیقه قرار میگیرد چربی را از پوست میگیرد منتها آبی که به این خمیر اضافه میگردد اگر زیاد باشد شل میگردد وروی صورت نمی نشیند و کف خیلی شل را نمیتوانیم روی پوست انتقال دهیم و اگر آب کم باشد مثل کچ زود سفت میگردد و باز کارایی خودش را ندارد پس باید قلق مقدار آبی که برای این کار درست میکنیم را بدست بیاوریم .

اگر چربی پوست خیلی زیاد باشد این کار را دوبار میتوان روی پوست انجام داد تا هنگام کار به مشکل برنخوریم.

گریم پوست های خشک

بعد از پوست چرب نوبت به پوست خشک می رسید که کار کردن با پوست خشک خیلی سختر از پوست چرب است چون قسمتی از پوست که خشک هستند، فون فارمیکی که استفاده میکنیم روی پوست نمی خوابد و پوست پوست میگردد و کرم و یا فونی را که استفاده می کنید را پس میدهد.

پوست های خشک را باید بخور بدهیم و اب رسانی انجام دهیم ماسک ابرسان خوب باید روی این پوستها کار کنیم که بتوانیم به پوست رطوبت دهیم وحتی ما به عروسمان میگوییم که اب اشامیدنی زیاد استفاده کند که پوشت شادابتر گردد و آب روی پوست خیلی تاثیر مثبت دارد و برای اینکه آب جذب پوست گردد و عروس مسئله ای با خوردن مایعات پیش نیاید به همراه آب یک کمی ابلیمو استفاده نماید که آب جذب گردد و بدنش آب را دفع نکند.

برای پوست های خشک از آندربیس میتوانید استفاده نمایید، که باعث میگردد که پوست طراوت خودش را بدست بیاورد وفون و یا کرمی را که رویش کار م یکنیم را جذب کند منتها آندربیس را که کار کردیم ۱۰ دقیقه مکث میکنیم و به صورت کامل روی پوست پخش نموده و ماساژ می دهیم بعد از ۱۰ دقیقه استفاده از آندربیس آغاز به انجام گریم کنید.

گریم پوست های معمولی

پوست معمولی که پوست های خیلی خوب هستند و هیچ مسئله ای ندارند و با انجام دادن چند ماسک روی پوست صورت آماده کار کردن روی پوست می باشد.

بیشتر بخوانید :

منبع: مجله دلگرم

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 90 views بار دسته بندی : سلامتی و پزشکی تاريخ : 24 می 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.